menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Vierkantmeter tuin tips/groentetips

Ga naar meest recente reactie

StevenV

StevenV

Hallo iedereen,

sinds kort mijn eerste woning aangekocht, met een mooie tuin. Vanaf halfmei heb ik ten laatste de sleutel.
Ik zou er ook graag een moestuin aanleggen, maar aangezien de verhuis midden in het teelt seizoen is en ik dus geen mogelijkheid heb om alles volledig aan te leggen zou ik mij dit jaar bezig houden met 2 vierkante metertuinen, om zo toch dit jaar een beperkte start te hebben.

Nu vroeg ik mij af of er hier tips waren ivm de vierkante meter tuin?
Zijn er mensen die soms voor zichzelf een pakket van groenten hebben samengesteld voor dergelijke moestuin en mij wat aanbevelingen kunnen doen ivm soorten en rassen van de groenten die ik best gebruik.

vrijdag 24 februari 2017 - 19:38
baloe

Baloe

half mei is nog een mooi seizoen om te starten met boontjes, sla, radijsjes, rammenas, late worteltjes, etc.
Als je plantjes kan kopen, kan je dan ook nog wat courgette, aubergine en tomaten zetten.

Keuze te over...
zaterdag 25 februari 2017 - 14:47
SrV

SrV

Ondertussen al een maandje verhuisd. Ik ben ondertussen al mijn moestuin gestart. Ik had ook en deel voorgestart in potten. Momenteel heb ik het volgende
9 tomaten planten, deze hebben wat last gehad van het verplanten en de hitte.
Wat salade maar momenteel doet ze het niet goed na het uitplanten, wat boontjes sluimererwten.
Net gezaaid zijn radazijn en wortelen.
Nu heb ik bloemkool rode kool en spitskool plantjes gekocht. Daarvoor zal ik nu eerst nog een verhoogde bak maken voor ik zei zal uitplanten.

Wat kan ik komende periode nog allemaal zaaien of planten in de moestuin?

Is er soms iemand die mij wat wil mentoren de komende periode ivm wat ik kan doen in de moestuin?
maandag 24 juli 2017 - 10:36
weijandmari17

Weijandmari17

Googel Jelles makkelijke moestuin eens. Succes
woensdag 13 september 2017 - 20:38
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

hey ik zie net je forum. en ik heb nu zelf ook een vierkante meterbak geplaatst met 16 vakjes in. ik weet alleen niet zo goed welke groenten precies waar horen te staan dus hoop dat jij me kan helpen.
ik ga sowieso beginnen met plantjes en niet zaaien.
momenteel heb ik 2 verschillende soorten aardbeien,
kropsla, radijsjes en tomaat. er komen nog tomaten, courgetten en tuinbonen bij.
hopelijk kun je mij hiermee helpen.
dinsdag 10 april 2018 - 16:44
weijandmari17

Weijandmari17

Lieve Verena, ik ben hier niet de aangewezen persoon voor maar misschien was je vraag ook helemaal niet aan mij persoonlihk gericht. Ik kan je echt van harte Jelles makkelijke moestuin app aanraden. Zelfs als je niet zijn zaden of grondmix gebruikt, kun je heel veel hebben aan die app. Ook zijn nieuwsbrieven en website. Succes, Marina
dinsdag 10 april 2018 - 19:16
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Dank je voor je reactie. Ik zal het eens allemaal bekijken heb al de filmpjes van Jelle via Youtube bekeken maar mss dat de app me op die manier toch kan helpen zonder zijn zaadjes.
woensdag 11 april 2018 - 09:36
satomi
woensdag 11 april 2018 - 14:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon