menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboestokken

niel

Niel

We hebben hier thuis veel bamboe staan, en deze heb ik vorig jaar gebruikt om mijn groenten te leiden. Maar na een jaar zijn de stokken volledig gebarsten en kan je er eigenlijk niet goed meer mee werken.

Is er een manier waarop je de stokken moet behandelen ( bv. in water leggen na het uitdoen, of niet in de vries laten liggen in de winter?)

is er iemand die hier informatie heeft, dat zou me wel enorm vooruit helpen.

Groetjes Niel
woensdag 25 april 2007 - 21:47
hildavw

Hildavw

Ik heb van de bamboe (van de buren) al verschillende dikke takken weggeknipt (dat mocht hoor !) en ze gewoon buiten laten liggen, goed vlak.
Van barsten heb ik nog geen last gehad.
Soms zijn er wel bij die afbreken aan de knopen, die hou ik dan bij met het gedacht er later misschien iets mee te doen (bloemschikken ?)
groetjes
Hilda
donderdag 26 april 2007 - 02:24
pbl

Pbl

We hebben hier thuis veel bamboe staan, en deze heb ik vorig jaar gebruikt om mijn groenten te leiden. Maar na een jaar zijn de stokken volledig gebarsten en kan je er eigenlijk niet goed meer mee werken.

Is er een manier waarop je de stokken moet behandelen ( bv. in water leggen na het uitdoen, of niet in de vries laten liggen in de winter?)


Vocht is de boosdoener voor onbehandeld hout. Ik haal zodra ik ze niet meer nodig heb (droog) naar binnen, zo gaan ze 2 tot 3 jaar langer mee.

Groet, Peter
dinsdag 15 mei 2007 - 08:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon