menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe maak ik mijn tomaten zoeter

Aquaponics Ferry

Tekst aangepast

Aquaponics Ferry

Hallo,

Hoe kan ik mijn tomaten zoeter krijgen?

Ik heb een vrij grote kas met een aquaponics systeem en een wickerbed. Mijn tomaten in het aquaponics systeem worden groter als de tomaat eigenlijk hoort te zijn, zijn super sappig en heerlijk zoet. Daarin tegen zijn de tomaten op het wickerbed kleiner als normaal en super zuur. De kas is overdag een graad of 20-24 en 's nachts 17-20 graden. (Behalve als het zonnetje schijnt dan is het rond de 30 graden).

Aquaponics betekent dat mijn tomatenplanten groeien op water in een bed van hydrokorrels. De voeding van de plant komt uit de ontlasting van vis wat door bacteriën wordt omgezet in voedingsstoffen die direct opneembaar zijn voor de plant.

Een wickerbed is een bak met aarde waarbij water wordt gegeven vanaf de onderkant van de bak. Hierdoor is er altijd genoeg water aanwezig voor de plant maar is de oppervlakte kurkdroog. (Als het systeem werkt). Hierdoor vind er geen verdamping van water plaats anders als dat wat door de plant wordt verdampt. De aarde is 2-2,5 maand oud en bestaat uit de hoogst mogelijke kwaliteit van het merk Plagron. Hier doorheen is een derde pure wormenmest gemengd.

Zou ik de plant suikerwater kunnen geven om zo de tomaat zoeter te maken? Het zijn honingtomaten. Iedere plant heeft 3 hoofdtakken van ongeveer 3 meter lang.

Iemand een idee?

BVD

Ferry
maandag 9 november 2015 - 21:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon