menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgettes

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Ook mijn voorgezaaide courgettes zijn nu een 15cm groot, nog afwachten om uit te planten? Evt verpotten of liever direct in volle grond kunnen zetten?
Mogen die buiten of liever in de serre?
woensdag 18 april 2007 - 21:10
martine

Martine

onze courgettes waren ook al groot genoeg om uit te planten, ( volgend jaar zaai ik ze later) . ik heb ze dan toch al uitgeplant buiten, maar ik hou goed de nachtelijke temperaturen in 't oog , en kan er dan zo nodig vliesdoek overleggen.
maar eigenlijk is na 15 mei buiten planten nog beter.
ik heb ze ook veel compost gegeven.
Martine
woensdag 18 april 2007 - 21:23
Bowie

Bowie

Ik zou sowieso al wachten tot na 't weekend, want blijkbaar geeft men nog vorst aan de grond.

Ik heb geen vliesdoek maar wel noppenfolie, deze heb ik verleden nacht toch over de pas uitgeplantte bietjes gelegd.

Waarom geef je die nog eens extra compost???
woensdag 18 april 2007 - 21:26
martine

Martine

het is de eerste keer dat ik courgettes zet , en ik had ergens gelezen dat ze graag veel compost hadden, vandaar dat ik nog extra compost in het plantgat heb gedaan.
ik het ook gehoord dat vannacht lichte vorst voorspeld worden, 'k zal sebiet dus nog moeten gaan vliesdoek overleggen...volgend jaar zaai ik zeker later.
groetjes, Martine
donderdag 19 april 2007 - 01:39
Emmy

Emmy

Ik geef altijd een volle emmer compost bij het uitplanten van de courgettes.
Ze doen het daar zeer goed op.
Juist vanavond de planten in de volle grond gezet.
Hoop dat het de komende week niet te koud gaat worden.

Groetjes Emmy
zaterdag 5 mei 2007 - 08:12
soren

Soren

ik heb nu ook voor de 1e keer courgettes gezaait , ze zyn al heel grooten heb ze al een goeie week geleden in vollegrond gezet. Ik heb 10 stuks staan . Nog een vraagje : moet de courgetteplant nog bemest worden? ik had al reeds compost ingewerkt?

groetjes Sören
zondag 6 mei 2007 - 01:02
Anke

Anke

Amai, jij gaat courgettes mogen uitdelen, ik had vorig jaar drie planten staan, en er zit nog steeds een hele hoop in de vriezer! PLuk ze dan vooral als ze nog heel jong zijn, dan zijn ze het allerlekkerst, zelfs rauw!
Gr, Anke
zondag 6 mei 2007 - 03:00
lacegarden

Lacegarden

en vergeet de bloemen niet :
daar maak je een beslag voor zols voor appelbeignets en dan frituren

of anders vul je de bloemen met geitenkaas en eventjes aanbakken
zondag 6 mei 2007 - 06:33
soren

Soren

ja ik zal mogen uitdelen , hoeveel vruchten komen er op een courgetteplant ongeveer?


groetjes sören
zondag 6 mei 2007 - 19:22
lacegarden

Lacegarden

dat hangt van de soort af, dat staat gewoonlijk op het zadenzakje of in de catalogus. En dan ook nog of je bloemen niet afrotten. Maar leg een beetje stro onder de plant.
zondag 6 mei 2007 - 23:03
lisa

Lisa

ik had vorig jaar heel veel courgettes ,rita kan men de bloemtjes ook gebruiken?
dit wist ik nog niet

groetjes lisa
zondag 6 mei 2007 - 23:54
soren

Soren

is een beetje houtschors of gemaaid gras ook goed om onder de plant te leggen?
ik heb 2 van de 10 planten op kleine heuveltjes gezet , is dat goed? of beter gewoon op platte grond?



Groetjes Sören
maandag 7 mei 2007 - 02:18
lacegarden

Lacegarden

ik leg gewoon echt stro omdat bij regenweer de vruchten niet zouden rotten(bij aardbeien past men dit ook toe)
maandag 7 mei 2007 - 05:16
soren

Soren

op heuveltjes zette of op platte grond het best?
woensdag 9 mei 2007 - 02:29
lacegarden

Lacegarden

Lisa
ja, de zeer vroeg in de morgen geoogste bloemen zijn overheerlijk. Ik heb geen tijd om de recepten die ik maak over te typen, maar ga eens kijken op google
courgettebloemen
dat is een italiaanse recept , in frankrijk wordt dit ook veel gegeten. Ik weet niet of nederlanders dit kennen. Ik zit tot over de oren in het werk met de paprikas.
grts
rita
woensdag 9 mei 2007 - 16:17
lisa

Lisa

is goed rita wij heben het druk op dit moment ik ga eens kijken

groetjes lisa
woensdag 9 mei 2007 - 20:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon