menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken op rooftoch in bak cultuur

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

hellep, ik ontdekte zonet, slakken in onze radijsjes.
nu zaaien wij al 35 jaar radijsjes, volle grond en bak,
en nu, eerste keer,
deze morgen, slakken,
in een bak van 30 X 40 cm en die 80 cmhoog staat,
zaten 18 slakken.
ik heb ze er allemaal uitgeplukt en aan de andere kant in de wei geplaatst
maar hoe komen ze erin?
de bakken gaan van onder naar boven schuin zoals een V
en dan staat er net zo een bak bovenop
hoe doen ze het?
de bakken ernaast, rucola en snijbet,
niet een slak, alleen bij "mijn" radijsjes
help, wat doe ik er aan?
donderdag 30 april 2015 - 08:13
Arico

Arico

Sproeien met een verdunde lookoplossing of slakkenpellets strooien
donderdag 30 april 2015 - 08:37
mia_heyl7

Mia_heyl7

dank U, leg even uit wat een lookoplossing is, en dan nog verdunde? ik ben groene vinger leek
donderdag 30 april 2015 - 11:11
zuurtje

Zuurtje

als de "v" andersom had gestaan was beter, slakken gaan niet gemakkelijk om een rand (vd bak) heen, is mijn ondervinding.
Of schapenwol onderaan de voet.
donderdag 30 april 2015 - 12:48
mia_heyl7

Mia_heyl7

wel dus, het zijn bakken, die men kan sluiten door 4 panelen, die nu omlaag hangen, dus zijn ze er wel over gekomen
donderdag 30 april 2015 - 13:54
mia_heyl7

Mia_heyl7

kijk de bakken, er zijn afweer middelen genoeg aan de bakken, om de slakken eruit te houden, helaas, niet voor deze slakken;
als je de bakken ziet, de zijkanten hebben kleppen
en de voorkanten die je ziet, zijn hazndgrepen, aan de bak aangemaakt

Groenten

donderdag 30 april 2015 - 13:58
zuurtje

Zuurtje

oke, duidelijk
donderdag 30 april 2015 - 21:56
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik snap dus niet, hoe die slakken, over al die obstakels in mijn radijsjes raken
donderdag 30 april 2015 - 21:58
Tuinman65

Tuinman65

Al die praatjes van koperdraadjes, scherpe steentjes, koffiedrab enz... is allemaal zever.