menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aankoop tuinserre

Metteco

Metteco

Dag iedereen


Ik ben van plan een tuinserre aan te schaffen.
Welke merken raden jullie aan en welke constructie ( schuine of rechte wanden,....)
Zijn er dingen waarop ik moet letten bij aankoop ?

Alvast bedankt!
donderdag 22 januari 2015 - 11:18
jdcoster

Jdcoster

Of er een stevige fundering bij geleverd wordt of dat u die zelf metselt of giet in beton.
De dikte van het glas, hoe dikker hoe steviger.
De bevestiging van de ruiten. Met verende clipjes is niet aan te raden als je duurzaamheid nastreeft.
Of er mogelijkheid is om kweektabletten te bevestigen.
Of het regenwater kan terug gewonnen worden ...
Of er diagonale verstevigingen voorzien zijn.
Of de serre hoog genoeg is en aangepast aan de planten die je er wilt in kweken of in overwinteren.
Veel serres zijn te laag. Ik denk bijvoorbeeld concreet aan druiven. Ideaal is het wanneer de spandraden minstens 30 cm onder het glas komen en dan kan men er meestal niet meer onder recht staan.
Of er voldoende verluchtingsramen voorzien zijn (inlaat EN uitlaat) Een deur laten open staan volstaat niet.
donderdag 22 januari 2015 - 16:36
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Hoi,
Ik heb ook enkele jaren terug een serre gekocht. Na veel opzoek werk en verschillende modellen gaan bekijken van verschillende firma's ben ik tot een besluit gekomen. ACD prijs kwaliteit top en service is uitstekend. Ga eens kijken op www.tuinserres.com Ik kan zeker niet klagen heel stevig en duurzaam. Mijn serre heb ik perfect kunnen integreren in mijn tuin. De kleur is namelijk afgestemd op mijn woning. Succes in je zoektocht
donderdag 22 januari 2015 - 18:19
pplakke
zaterdag 24 januari 2015 - 11:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon