menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantafstand venkel en selder

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

Hallo,
Ik kon er gisteren niet aan weerstaan: ik heb enkele plantjes venkel, snijselder en groene selder gekocht. Ik heb ze gisteren nog in de grond gezet, maar ik vrees dat ze te dicht opeen staan... Ze staan in de rij zo'n 30 cm uit elkaar, kan dat? Tussen de rijen laat ik wel ong. 50 cm. Nu heb ik ze allemaal netjes op 1 rijtje staan, anders moet ik gaan schuiven met mijn rijen en dat wordt zo'n rommeltje vind ik. Wat doe ik best: laten staan of toch nog gauw verplanten?

Bedankt voor jullie advies, vanwege een groentje (letterlijk en figuurlijk
Anke
zondag 8 april 2007 - 17:02
hugo

Hugo

gewoon laten staan, ze staan prima zo, alleen vertroetelen

groetjes
zondag 8 april 2007 - 17:25
Anke

Anke

ok, bedankt!
Ondertussen hebben we wel te kampen met een pauw van verderop die het lekkers uit onze tuin oppeuzelt: mijn munt is al weken bladloos, en mijn venkelloof en slaplanten hebben er vandaag ook aan moeten geloven... Weet iemand raad? Blijkbaar zit het beest ok in ons kippenhok om aan de legkorrel te snoepen... De eigenaars zijn zeer weerbarstig, dus overleggen haalt helaas niks uit!
Groeten, Anke
maandag 9 april 2007 - 04:09
jumperke

Jumperke

zodra je hem ziet er met water opsmijten of met de tuinslang ernaar spuiten

groetjes jerko
maandag 9 april 2007 - 04:30
Anke

Anke

Mijn buurman heeft er zelfs naar eigen zeggen al op geschoten met hagel, en zelfs dan blijft hij terugkomen...
maandag 9 april 2007 - 04:33
jumperke

Jumperke

het is misschien 'stout' om te zeggen maar je kan klacht indienen bij de wijkagent die zullen dan een kijkje nemen bij die mensen en zullen vragen om hem te kortwieken



groetjes jerko

maandag 9 april 2007 - 04:38
Anke

Anke

Bedoel je dan de vleugels inknippen zoals ik ook bij mijn kippen doe? Dat lijkt me helemaal niet stout! Ik zie het niet zitten om een moestuin te houden ten gunste van de pauw van de achterburen hoor!
Bedankt voor de tip!
maandag 9 april 2007 - 04:44
jumperke

Jumperke

Ja ik bedoel de vleugels inknippen als het echt niet verder kan moet je wel want straks heb je niets meer uit je groentetuin
dinsdag 10 april 2007 - 03:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon