menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schimmel op grond in serre

Cimmeque

Cimmeque

Net geregistreerd als nieuw lid, heb dit forum gevonden vanwege een prangende vraag, maar ben zeker van plan hier vanaf nu actief mee te schrijven.

Mag ik alsnog van wal steken met de vraag?

Pas nieuw in het groententuin tuinieren, ben ik gestart met enkele gekochte tomatenplantjes in de nieuwe serre en heb ik in plastic zaaitrays en in kartonnen potjes afgelopen week heel wat gezaaid.
Ik had de bakjes op de openstaande plekjes op de grond in de serre gezet.
Vandaag zag ik dat er zich onder elk potje/tray schimmel gevormd had. Op de grond dus.
Heb helaas geen foto genomen, maar het was wit draadachtig, zag eruit als spinnewebjes.
Het leek me alsof de grond gestikt was onder het plastic, en dacht eerst dat het normaal is, maar mijn 86-jarige opa zei net dat hij dat nog nooit gehad had.
Dus gaan googelen, maar geen antwoord gevonden.

Weet iemand hoe dit komt?
vrijdag 18 april 2014 - 21:57
wormengoeroe

Wormengoeroe

Als je ze niet in een waterreservoir hebt geplaatst, dan zal het de te hoge vochtigheid zijn gecombineerd met de warmte van de laatste weken. Het is mogelijk dat er een schimmel in de grond aanwezig is die zich manifesteert zodra je de sporen activeert (wat gebeurt door bevochtiging en warmte)

Ben je wel zeker dat het niet de worteltjes waren van de tomatenplant die erdoor kwamen?

Dit is gewoon mijn mening, ik ben er absoluut niet zeker van dat ik het bij het rechte eind heb.

groetjes,
wormengoeroe
maandag 28 april 2014 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon