menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kronkwilig als tomaten spiraal

Ga naar meest recente reactie

robijnske

Robijnske

De kronkelwilg heeft afgelopen jaar mooie spiraalvormige takken gemaakt die ik er gisteren afgeknipt heb. Ik moest door de vorm meteen denken aan tomatenspiralen, die kan ik nog goed gebruiken komende zomer. De takken meteen in een pot zetten lijkt me niet handig, want dan schieten ze wortel. Iemand die zoiets al eerder heeft geprobeerd? Enig idee hoe lang ik best kan wachten tot ik deze takken kan gebruiken?
zondag 23 maart 2014 - 17:29
Polplastron

Polplastron

Ik gebruik mijn wilgentakken (van een gewone Salix alba) pas het jaar nadien omdat ze inderdaad nogal snel terug uitlopen. De meest vertakte exemplaren zijn ideaal om bijvoorbeeld pioenrozen te ondersteunen en het ziet er nog goed uit ook.

Kronkelwilgtakken gebruiken voor je tomaten is dus zeker een mogelijkheid.

Overigens is het ook geen ramp als ze toch terug uitschieten hoor; na een jaar zijn ze nog goed te verwijderen.

Groeten,

Pol
zondag 23 maart 2014 - 18:40
Woutdr

Woutdr

ik gebruik met wilgentakken , elke jaar voor men bonenstaken, 1e jaar schieten die idd uit, erna niet meer

gaat wel 3jaar mee
en ik knot maar om de 3 a 5 jaar
zondag 23 maart 2014 - 19:14
Anneloes

Anneloes

robijnske, je weet dat het letterlijk overnemen van andermans tekst plagiaat is??

Dit is namelijk exact de tekst van iemand op een ander forum. een forum waar jij ook actief bent.
maandag 24 maart 2014 - 21:14
robijnske

Robijnske

wops ik wow hem aleen maar hepen anneloes
zaterdag 5 april 2014 - 17:44
wilma*15

Wilma*15

Ik heb bamboe in mijn tuin en als ik die voor mijn planten wil gaan gebruiken doop ik het ene eind in hete paraffine om ze niet meer uit te laten lopen.
Weet niet of het bij iets anders ook helpt.
Het is een tip die je kan proberen.
dinsdag 8 april 2014 - 23:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon