menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Draadhekken

Ga naar meest recente reactie

asem

Asem

kan je aan draadhekken ook groenten zoals komkommers en dergelijk laten groeien? vertikaal dus
woensdag 5 februari 2014 - 12:42
Bombycilla

Bombycilla

Ja klimmende groenten zoals komkommer gaat prima
woensdag 5 februari 2014 - 13:18
jdlxd24

Jdlxd24

pompoenen gaat ook prima maar moet dan wel een stevig hek zijn.
woensdag 5 februari 2014 - 13:36
erice

Erice

Courgettes, aubergines, pompoenen en komkommers gaan allemaal vertikaal. Een stevig hek en misschien ietwat ondersteunen maar dat zal meestal niet nodig zijn......Scheelt enorm in de ruimte.....
woensdag 5 februari 2014 - 15:58
asem

Asem

bedankt voor de antwoorden, als iemand nog een idee heeft voor groenten die je verticaal kan laten groeien, kom maar op, wil zoveel mogelijk groenten en fruit en kruiden op mijn 800 vierkante meter, permacultuurachtig, stevige hekken heb ik al
woensdag 5 februari 2014 - 16:12
jdcoster

Jdcoster

Kiwibessen, klimerwten en staakbonen hechten ook zichzelf vast.
Doornloze bramen, Taybessen, Japanse wijnbessen, frambozen en druiven om aan te binden.
Bakken in twee of drie lagen eraan vast maken met aardbeien? Dit vergt wel een goed bevloeisysteem (of veel tijd en zelfdiscipline)
woensdag 5 februari 2014 - 16:46
asem

Asem

heb al kiwibessen maar die lopen voorlopig tegen een houten prieel omhoog, alsook druiven en verschillende bessen staan tegen draad, maar is een goeie tip, kan altijd nog een boel planten bijzetten, van de moerbei, mispel; sleedoorn en al die ouwe soorten fruit ga ik een haag zetten , komommers en de hele reutemeteut ga ik tegen de andere hekkens zetten, bramen, taybessen heb ik nog niet en die aardbeien is ook een goed idee
woensdag 5 februari 2014 - 20:27
Lino

Lino

Courgettes, aubergines, pompoenen en komkommers gaan allemaal vertikaal.
Courgettes? die groeien bij mij in struikvorm. Bestaan die ook als klimmers?
donderdag 6 februari 2014 - 08:28
asem

Asem

als je ze zelf leidt en dat regelmatig doet voor de stengels te stug zijn, kan dat blijkbaar
donderdag 6 februari 2014 - 12:40
erice

Erice

Dat gaat prima, heel regelmatig bijhouden natuurlijk maar het scheelt zoveel ruimte want zulk soort planten neemt de hele vloer in beslag als je ze hun gang laat gaan
donderdag 6 februari 2014 - 13:29
asem

Asem

ja dat heb ik lang geleden al gemerkt toen ik nog bij mammie woonde
donderdag 6 februari 2014 - 19:42
koen

Koen

Augurken lukt ook zeer goed,

zaterdag 8 februari 2014 - 07:25
BOSVROUW

BOSVROUW

Bij pinterest gezien, oude dakgoot mooi geschilderd iets schuin eraan hangen, daar kan je veel inplanten, en bevloeing is geen probleem! Klimrozen en Oostindische kers , zijn allebei eetbaar!
zaterdag 8 februari 2014 - 12:53
adem

Adem

zijn alle soorten klimrozen eetbaar?
zaterdag 15 februari 2014 - 19:05
jdcoster

Jdcoster

Miljoenen oorwurmen en bladluizen kunnen dat bevestigen.
zondag 16 februari 2014 - 00:18
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja hoor, (niet bespoten natuurlijk) alleen de doornen kunnen lelijk uit de hoek komen! Bij sommige prikken krijg ik als het ware flinke pijnlijke blauwe plekken!
zondag 16 februari 2014 - 10:10
adem

Adem

ik ben prikbestendig, of ik doe toch alsof, en dat blijkt te helpen, psychosomatisch zeker , en zijn alle stamrozen en "gewone" rozen dan ook eetbaar?


welke zijn de beste en is hondroos dan nog een klasse apart?
zondag 16 februari 2014 - 13:02
BOSVROUW

BOSVROUW

Alle rozen zijn eetbaar, de hondsroos heeft dan nog het voordeel dat ze lekkere, mooie bottels maken! Voor mens en dier! Goed voor thee en confituur! De smaak is niet uitgesproken speciaal en volgens mij niet verschillend wat andere rassen betreft! Maar het is gezond en prachtig in slaatjes!
zondag 16 februari 2014 - 13:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon