menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pikante pepers iemand kweken tips

Ga naar meest recente reactie

gysselsdavy

Gysselsdavy

ik heb zaden bemachtigd van de ex wereldrecord houder peper plant , de trinidad scorpion moruga
( URL GEBLOKKEERD Trinidad_Moruga_Scorpion)
heb nu al 4 jaartjes ervaring maar had toch enkele tips gehoord mss hebben jullie andere ideeën om deze groot te brengen , ik ben reeds in het bezit van gans druppel systeem en verwarmingsdraad waarmee gans mijn serre redelijk onder controle staat
mvg davy

Groenten

zondag 29 december 2013 - 13:06
erice

Erice

Deze zaadjes zijn toch heel makkelijk te bekomen....bv bij peperzaden.nl.....

Wat is er zo moeilijk aan om deze te kweken? Ze hebben even bij het ontkiemen extra warmte nodig, ongeveer 25 graden, maar daarna groeien ze heel gemakkelijk.....
donderdag 2 januari 2014 - 18:48
gysselsdavy

Gysselsdavy

idd heel gemakkelijk te bekomen , maar voordien deed ik alle groenten behalve pepers...
maar wilde zien of die extra zorg vragen ofzo idd het ontkiemen word voorzien tussen 25 a 28 graden.
toch merci voor het advies
zaterdag 4 januari 2014 - 19:20
erice

Erice

Nee, het is heel eenvoudig.... potje met potgrond/zand gemengd.... vochtig maken.. zaadje erin... afdekken .. en bv bovenop keukenkastje zetten... Goed in de gaten houden want de ontkieming gaat soms heel snel....vervolgens iets koeler zetten en in het licht en dan groeien maar.....niet vergeten voedsel te geven...... o ja een als het warm genoeg is, geen nachtvorst meer... dan hup naar buiten......lekker in de zon.....
zondag 5 januari 2014 - 11:39
koen

Koen

Buiten, dan ook in regen en wind, of eerder goed beschutten?

Koen
zaterdag 11 januari 2014 - 05:34
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen, bedankt voor de interessante info !! daar kan ik wat mee !!
wij hebben een verwarmd serreke gemaakt dus afwachten wat het gaat worden met mijn pepers en paprika's , verleden jaar had ik ze in juli gezaaid in de koude serre mijn tuin daar is het dus steeds broeierig warm ( in de zon kan het vijftig graden en meer worden) dus ik heb wel paprika's geoogst ( een stuk of 10) maar veel te weinig voor ons ,want wij gebruiken dat meerdere keren per week !
Zodoende dat ik het nu anders aanpak..... en hopelijk lukt het nu wat beter !!
groetjes vanuit een kletsnat frankrijk
maandag 20 januari 2014 - 10:23
cetinel

Cetinel

oef gelukkig!
als het daar stralend zonnig was geweest zou ik me toch serieus te kort gedaan voelen ze!
maandag 20 januari 2014 - 10:32
myriam56

Myriam56

Hahahaha... dag cetinel, wel als je mijn blogje gelezen had gisteren en eergisteren , dan had je jaloers geweest, twee dagen vollop zon met een knalblauwe lucht zonder wolkskes !! wij hebben lekker buiten geprutst aan ons experiment ( verwarmde serre, met andere woorden een grote plastieke bak van ikea, en daar dan een soort van iglo van gemaakt met platiek en lamp... het werkt joeperde poepie!!
maandag 20 januari 2014 - 10:38
cetinel
maandag 20 januari 2014 - 10:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon