menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boterboontjes

Ga naar meest recente reactie

pieter1986

Pieter1986

Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden struikboontjes & botermelkboontjes gezaaid.

De eerste zijn reeds aan hun eerste plukbeurt toe; maar botermelkboontjes vind ik nog niet. Echter ...

Op identiek dezelfde plaats op rijtje waar ik heb gezaaid staan nu ongeveer dezelfde struiken maar allemaal met bloemetjes erop ipv boontjes.

In begin dacht ik; boontjes zullen nog wel komen, maar nu begin ik meer en meer te denken dat het om onkruid gaat Vermoedelijk hebben er vorig jaar aardappelen gestaan (pas het huis gekocht)

Enig idee of het om onkruid gaat of er toch nog boontjes zouden kunnen tevoorschijn komen? Heel raar dat er geen enkel botermelkboontje is uitgekomen, de andere boontjes doen het dus wel goed...

Pieter
zaterdag 3 augustus 2013 - 12:56
garfield

Garfield

Graag een foto maken en hier neerzetten.
zondag 4 augustus 2013 - 14:00
pieter1986

Pieter1986

Hallo,

Intussen denk ik bijna toch 100% zeker te zijn dat het om onkruid gaat; maar als je nog even kan bevestigen?

Rechts het zogenaamde onkruid; links de planten waar wel reeds boontjes aanhangen

Wel raar dat enkel die boterboontjes dan niet zijn uitgekomen; dienen die in principe op hetzelfde moment boontjes te geven zoals de 'gewone struikbonen'?

Na ja, volgend jaar beter hoop ik
Morgen de eerste verse boontjes in de pot; hopelijk lekker...

Pieter

Groenten

zondag 4 augustus 2013 - 16:40
garfield

Garfield

De foto is niet erg duidelijk. Wat er rechts staat is niet goed te zien wat het is. Op de voorgrond staat knopkruid. Dat kan het andere ook wel zijn. Daar zitten ook al bloemknopjes is. Voordat het bloeit het onkruid verwijderen.
maandag 5 augustus 2013 - 10:01
anjelier

Anjelier

Beste,

Ik heb vorig jaar boterbonen gezaaid en die kwamen ook niet uit.
Wat de reden was weet ik ook niet.
Ik zou gewoon opnieuw zaaien.
Mijn groene boontjes daarentegen deden het goed


groetjes



anjelier
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon