menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De eerste tomaten beginnen te kleuren

Ga naar meest recente reactie

Lander

Lander

Ik heb reeds van een pot met aperitieftomaatjes er een stuk of 4 rode van gegeten
Maar nu beginnen de ge
woensdag 10 juli 2013 - 21:53
jack1

Jack1

hier heb ik 5 tomaten planten in pot staan
3 tros en 2 pomadore ??

waar neer moet ik er de groeitop uit hallen ??
zaterdag 13 juli 2013 - 09:39
Anneloes

Anneloes

verschilt per soort maar over het algmeen wanneer de plant de vereiste hoogte heeft bereikt.
In de volle grond meestal na de 4 of 5 trossen. Onder glas top je na 6 tot 8 trossen.
zaterdag 13 juli 2013 - 19:31
HDG

HDG

Vandaag de eerste tomaat gegeten. Wel een trostomaat. Voor mijn eerste jaar als hobby tuinier ben ik echt wel tevreden. Nog 2 andere zijn rijp tegen maandag. Juist gepast voor een bbq dan.
zaterdag 13 juli 2013 - 19:59
gerdarobberec3

Gerdarobberec3

Wij hebben ook al de eerste kerstomaatjes gegeten, ze zijn bijzonder goed gelukt.
Maar de trostomaten die willen maar niet kleuren. Rijpen ze sneller als ik ze top???
Er hangen toch al zo'n 7
vrijdag 19 juli 2013 - 01:47
Lander

Lander

Ik denk niet dat het van het toppen afhangt, maar met zo'n warme dagen zullen ze wel snel beginnen te kleuren. Hier al 3 bakjes tomaten ver werkt. Geduld, onze serre/kas staat heel zonrijk en ik he b tamelijk vroeg geente tomaten geplant( zijn dus wel een beetje voor)
vrijdag 19 juli 2013 - 14:10
piet1

Piet1

Met dit mooi zonnig weer gaan de tomaten vlug rijpen.. de kerstomaatjes zullen hier deze week goed zijn, bij de echte tomaten in de serre zijn er enkele die oranje zijn. Dus nog even geduld en eind juli gaan we oogsten !
groeten
piet
zondag 21 juli 2013 - 21:23
BDV

BDV

Hier al veel tomaten maar allemaal nog groen. Is onze allereerste keer dus razend benieuwd Er moeten wel nog enkele dakglazen vervangen worden.


zondag 21 juli 2013 - 23:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon