menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten naar buiten

Ga naar meest recente reactie

timtamtom

Timtamtom

Hallo, ik heb nog steeds tomatenplantjes binnen staan. Dit omdat het sommige dagen nog steeds erg koud is. Maar ze beginnen nu al bloempjes te krijgen! Ik denk dat ze nu wel naar buiten moeten, of raden jullie dat nog ivm het wisselvallige weer?

Groetjes Tim

ps Ik heb ook nog een brugmansia binnen staan, kan die onderhand ook naar buiten of moet ik daar nog mee wachten?
zaterdag 27 april 2013 - 09:34
gerdarobberec3

Gerdarobberec3

Dag Tim, deze nacht was het toch maar 2 graden en de komende nacht geven ze nog een graadje minder, ik zou toch nog een nachtje wachten om je tomaten buiten te zetten. Je hebt ze al zo ver gekweekt het zou erg zijn dat de koude je tomaten stil legt om verder te groeien. Groetjes
zaterdag 27 april 2013 - 09:54
Pieterke67

Pieterke67

Valt te bekijken waar je woont denk ik, want hier in de stadsrand heb ik de mijne al zeker 2 weken buitenstaan zonder problemen. Ze moeten natuurlijk wel een beetje beschut staan.
zondag 28 april 2013 - 21:36
Gespeel

Gespeel

Ik heb vandaag tomaten gezaaid in mijn moestuinbox in open lucht. Heeft dit een kans op slagen?
maandag 29 april 2013 - 22:38
gerdarobberec3

Gerdarobberec3

Dat vind ik persoonlijk al heel laat. Wij zijn bijna mei.
dinsdag 30 april 2013 - 01:48
Gespeel

Gespeel

Oei Ik dacht net dat het nog vroeg was omdat het zo koud is?
dinsdag 30 april 2013 - 08:53
timtamtom

Timtamtom

@Gespeel Tomaten kun je het beste wat vroeger in het jaar binnen voorzaaien en later uitzetten.
dinsdag 30 april 2013 - 10:18
Gespeel

Gespeel

Kun je met ons klimaat dan geen tomaten krijgen in open lucht? Ik heb namelijk geen serre.
dinsdag 30 april 2013 - 10:22
timtamtom

Timtamtom

Jazeker wel! Zorg gewoon dat je ze ongeveer in maart zaait en wanneer het warm genoeg is kun je ze buiten in het zonnentje zetten. Ik heb zelf ook geen serre, maar toch kweek ik elk jaar een paar soorten tomaten.
dinsdag 30 april 2013 - 10:48
Gespeel

Gespeel

Bedankt voor het advies timtamtom. Ik zal het volgend jaar zo proberen en ik hoop dat mijn zaadjes buiten dit jaar toch kiemen en wie weet wel een tomaat voort brengen. Met
dinsdag 30 april 2013 - 10:54
timtamtom
dinsdag 30 april 2013 - 11:08
bakbeest

Bakbeest

tis al wel een beetje te laat,maar je zou binnen nog wat kunnen zaaien,of een plantje kopen,dan heb je zeker nog tomaten.
Ik hou de plantjes nog binnen tot het 's nachts wat warmer wordt.Je zou ze nu wel overdag wel kunnne beginnen met afharden.
Brugmansia,zou kunnen,beter na 15 mei,in ieder geval mag het niet meer gaan vriezen. Ik weet niet hoe groot ie is?
dinsdag 30 april 2013 - 21:19
timtamtom

Timtamtom

Ik wacht nog even met de brug dan, hij is nog maar klein, zo'n 0,5 bij 0,5... En ik had net buiten mijn zegekruidplantjes uitgezet, maar deze beginnen nu vreemde vlekken te krijgen (ik denk van de kou?)
woensdag 1 mei 2013 - 14:25
bakbeest

Bakbeest

Of zonnebrand. De zon is nogal fel voor de planten nu,beter kan je ze buiten gaan zetten op een schaduw beschut plekje.
woensdag 1 mei 2013 - 20:44
vegangirl

Vegangirl

Ik heb kerstomaten geplant in kleine potjes, ondertussen al overgeplaatst in grote potten en buiten onder een afdak gezet.
Mijn vraag: ik zou ze eind september definitief buiten willen zetten, zonder afdak, kunnen ze dit overleven? of moet ik extra maatregelen nemen? het wordt dan natuurlijk wel kouder...

Groenten

zondag 2 augustus 2015 - 17:23
Thefizyx69

Thefizyx69

Moesten al lang buiten staan infeite.

zondag 2 augustus 2015 - 19:36
mia_heyl7

Mia_heyl7

met tomaten zaaien heb ik slechte ervaringen.
ik geef 0,50 € en heb een volgroeide plant, die zo buiten of in de serre kan,
ik heb zoveel tomaten gezaaid, en op m'n honger blijven zitten, mooie planten ja, maar geen vruchten, te laat
zondag 16 augustus 2015 - 22:26
sniffle

Sniffle

Ik zaai jaarlijks mijn tomaten zelf, met goede resultaten.
Diegene die naar buiten moeten worden wel reeds in februari/maart gezaaid om begin mij buiten te plaatsen.

Ik vrees dat tomaten nu naar buiten halen nog weinig nut heeft. Ze gaan natuurlijk groeien zolang het meer dan 10/15 graden is, maar om er zoveel mogelijk uit te halen zou ik ze misschien toch binnen laten staan indien mogelijk.
maandag 17 augustus 2015 - 10:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon