menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vroege patatjes

Ga naar meest recente reactie

hugo

Hugo

1 februari in metserskuipen van 90 l gezet, vandaag voor de tweede maal aarde opgehoogd,, en nu maar wachten tot we kunnen smullen,, denk ergens eind april begin mei

groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 maart 2007 - 13:52
andre

Andre

hugo.
Dat gaat smullen worden.
andre
maandag 5 maart 2007 - 16:08
Adrienne

Adrienne

Wauw, ik kom eten hé roep maar als het klaar is
Grapje, alhoewel !!!

Hugo waar heb je die kuip staan?
Welke grond gebruik je?
En hoeveel plantjes staan er in per kuip ?
Veel vragen hé, maar ik ben héééél jaloers
vrijdag 9 maart 2007 - 20:35
hugo

Hugo

90liter kuip,, 20cm vullen met potgrond, gekiemde patatjes opleggen en afdekken met 10cm potgrond,, als de planten 15 cm zijn opnieuw aanvullen, en dit de tweede maal herhalen, dan is de kuip tot boven vol en zijn de planten aangeaard,, en dan maar wachten en af en toe eens water geven hé
heb drie kuipen staan met in elke kuip 8 planten, stonden eerst in de veranda maar heb ze ondertussen (door het goede weer) maar buiten gezet, zal nog eens een foto nemen en posten

groetjes
zaterdag 10 maart 2007 - 19:08
Maxpowa

Maxpowa

Hugo,

Ik vind het erg impossant, dat is kweken in potten met een grote P zeg.

Hopelijk heb je er veel eetgenot van, had ik de ruimte dan zetten ik ook aardappelen, want zo goed als alle rassen in de winkel zijn aangatast door de schimmel of hebben blauwe vlekken door verkeerde stockage. Lang leve rijst en pasta zeggen we dan.

Groeten,
Steven

PS. Had jij trouwens vorig jaar niet als eerste lekkere kropsla staan?
zaterdag 10 maart 2007 - 19:25
hugo

Hugo

klopt Steven, ook dit jaar reeds sla,, zie in het topic 'sla zaaien'

groetjes
zaterdag 10 maart 2007 - 19:36
hugo

Hugo

zoals je ziet zijn ze goed in gang,, ziet er veelbelovend uit

groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 12 maart 2007 - 15:52
Plantaardig_Groenteninfo

Tekst aangepast

Plantaardig_Groenteninfo

Zien er goed uit, lumineus idee!
De kans op aardappelplaag is dan ook heel klein tot onbestaande als je al in mei kunt oogsten.
maandag 12 maart 2007 - 22:29
lacegarden

Lacegarden

Hugo:
ik heb leren kweken in metserskuipen van Laurent Brits. Hij is hier een paar keren geweest en ik heb vorig jaar bijna al zijn kuipen overgekocht.
Ik heb de fotos die ik van Laurent gekregen heb ook doorgestuurd naar Angelo. Dat gaat zeer goed. Wij hebben zo nog verschillende oude soorten aardappelen gekweekt.
Hij deed het ook met asperges. Ik ga het dit jaar doen met heel veel pepertjes en paprika's.
maandag 12 maart 2007 - 22:59
hugo

Tekst aangepast

Hugo

bedankt voor het compliment Luc,
voordat ik mijn serre had stonden in die kuipen mijn tomatenplanten, 3 per kuip, ging prima,, heb zo'n 10 kuipen, denk dat ik die volgend jaar allemaal vol zet met vroege aardappeltjes,, geeft mij heel wat plaatswinst in de moestuin

binnen enkele weken volgende foto, zo kunnen jullie ook de teelt volgen

groetjes
dinsdag 13 maart 2007 - 07:56
hugo

Tekst aangepast

Hugo

de groei zit eri

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
dinsdag 20 maart 2007 - 19:34
hugo

Hugo

vandaag de eerste bak leeggemaakt, ziet er goed uit

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>

groetjes
donderdag 17 mei 2007 - 00:15
lacegarden

Lacegarden

Hugo, een heel goed mens, Laurent Brits, die heeft mij leren opkweken in metserskuipen. Ik heb trouwens gans zijn stock kuipen overgekocht.
Ik kweek er al mijn keukenkruiden in, dat is plaats gewonnen in de groententuin. Sommige dwergtomatensoorten, pepertjes en dan mengelingen met bloemen en kruiden. Het voordeel ook is dat je geen nieuwe grond hoeft te kopen. De grond wordt ontsmet en kan het jaar nadien weer gebruikt worden. Ik zou er nu buxus plantjes willen in opkweken die nadien naar een vaste tuin moeten bij mijn zoon en schoondochter.
donderdag 17 mei 2007 - 00:53
Plantaardig_Groenteninfo

Plantaardig_Groenteninfo

Hugo, smakelijk!
Terwijl de meesten onder ons nog zitten te kauwen op die oude aardappelen zijn er bij jou al lekkere vroege aardappelen die je niet hoeft te schillen
Zou ik de foto's mogen gebruiken om een berichtje maken voor de lezers van mijn nieuwsbrief? Dit is voor heel veel mensen interessant om dit te zien.
donderdag 17 mei 2007 - 19:00
hugo

Hugo

geen enkel bezwaar Luc,, succes

groetjes
donderdag 17 mei 2007 - 19:12
Plantaardig_Groenteninfo
donderdag 17 mei 2007 - 19:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon