menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Moestuinplanning

TuinmanTom

TuinmanTom

Hallo, graag wou ik eens rondvragen hoe jullie je moestuin plannen. Bvb bijhouden wat je vorig(e) jaren geplant hebt en dat gebruiken om rekening mee te houden ivm wisselteelt, en bij te houden of je te veel of te weinig van iets gezet had.
En met die gegevens een planning gaat maken wat waar gezet wordt in het nieuwe seizoen.

Doen jullie dat uit het hoofd, pen/papier, excel of een via een specifiek programma? En waarom juist, werk het goed of zou je het anders doen?

bedankt en groetjes
Tom
dinsdag 2 oktober 2012 - 22:03
pthomass

Pthomass

ik ben sinds dit jaar begonnen met individuele bakken. Heeft me heel wat tijd gekost, maar van een wildernis van onkruid naar een indeling van 7 bakken waarvan ene een serre op staat, doet deugd. Onderhoud is super en ik kan wisselteelt toepassen.


ik heb een foto toegevoegd van hoe het er uit zag in het voorjaar.
zaterdag 13 oktober 2012 - 11:32
Borsalino

Borsalino

Ik gebruik daar Excel voor makkelijk en je kan het aanpassen aan je eigen wensen.
dinsdag 16 oktober 2012 - 18:29
Snuitje

Snuitje

hoi,

ik gebruik ook een vruchtwisselingssysteem. Ik maak zaaibedden aan, elke keer 2 bedden van dezelde groep naast elkaar. Elk jaar schuift heel de boel dan ook 2 bedden op.
Ik heb dit ook gewoon op de PC staan zodat ik het gemakkelijk kan aanpassen.

Bij het maken van winterbedden hou ik ook al rekening met wat waar komt. Onder sommige winterbedden werk ik mest in, op andere niet. Ik zaai wel op alles een groenbemester (maar geen die familie is van de koolachtigen)
woensdag 17 oktober 2012 - 07:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon