menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roma tomaatjes met Neusrot

zwelle

Zwelle

3 dagen gelleden kwam ik tot de conclusie dat er jammer genoeg hier en daar sporen zijn van neusrot.na wat opzoekingswerk kwam ik te weten dat het eventueel mogelijk is dat er een kalkgebrek is.

De tomaten staan in potten,en ik vroeg me af als ezr iets betsaat dat vloeibaar is of kan oplossen,om deze planten wat meer van deze stof te kunnen geven,weet iemand raad?

dank bij voorbaat.
zondag 12 augustus 2012 - 17:33
guy_fruit

Guy_fruit

Neusrot kan verschillende oorzaken hebben:
- kalkgebrek
- te veel meststoffen in de grond
- te kleine pot in verhouding tot het aantal bladeren
- te weinig water
- ...

Probeer meer water te geven of graaf de potten wat in zodat ze bij warm weer meer water kunnen opnemen uit de grond.
Tip:
http://fruitabc.blogspot.be/2012/06/neusrot-op-tomaten-kan-je-voorkomen.html
zondag 12 augustus 2012 - 18:51
zwelle

Zwelle

Day Guy,hartelijk dank vor je snelle antwoord.

De potten zijn idd ingegraven.

Het betreft potten van 4L

Wat idd ook opvalt is dat ik veel bladeren heb,die ik nu en dan probeer wat uit te dunnen. (potten zijn zwart van kleur) ,en ik dacht er ook aan : het is warm weer,de grond is opgewarmt.De zon op zwarte potten zorgt voor meer verdamping van het water in de potten.Dat dit eventueel een oorzaak kan zijn,k'heb er echt geen idee van.Ik ga eens proberen zoals je aangeeft,miss wel een kalk tekort . In iedre geval guy hartelijk dank voor je tips ,en ik hou je zeker op de hoogte moest er verandering inkomen.Het betreft wel buitenkweek,ik kweek niet in een serre of zo.

greetzzz.
zondag 12 augustus 2012 - 20:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon