menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kan mij helpen

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Ik ben al een tijd op zoek naar onderstam zaden van tomaten om te enten,nl.Maxifort,Beaufort en Multifort,heb al op vele plaatsen gezocht, doch vind ze nergens.Moest iemand weten waar er te koop zijn graag een seintje.
Bedankt.
maandag 6 augustus 2012 - 21:28
Victor44

Victor44

Niemand? Ik heb nochtans al gelezen dat verschillende mensen zaden uit America bestelden. Ik had een site' Paramount Seeds' en deze mensen waren bereid om een bestelling af te sturen maar wezen mij op de risico's van inbeslagname door de Europese duane die zeer streng zou zijn. Ik kan dan ook het risico niet nemen om mijn zaden vooraf te betalen en dan misschien niets te ontvangen. Er zijn nochtans tuincentra die tomatenplanten verkopen geënt op onderstam Maxifort. Ik heb er zo 4 gekocht begin van het plantseizoen en ze overtreffen mijn verwachtingen,dus zou ik als hobbytuinder eens willen proberen om zelf deze onderstammen te zaaien en dan te enten.
dinsdag 7 augustus 2012 - 13:06
jorist

Jorist

Beste Victor44,
Ik lees dat je op zoek bent naar onderstamzaden. Ik ent al twee jaar mijn tomaten, en dat lukte tot nu altijd goed. Ik bestelde vorig jaar bij "Het vlaams zaadhuis" en dit jaar bij "Van der wal" in Nederland. Er is verschil tussen de twee zaadsoorten. Vorig jaar had ik 25 onderstamzaden en die zijn allemaal goedgekomen , ook na de enting.
De soort van Vanderwal gaf een minder succesvolle enting, maar ik had er genoeg, dus...ik bestel volgend jaar opnieuw de zaden bij "het vlaams zaadhuis"
Wil je meer weten...vraag het maar, hoor. Groeten
dinsdag 7 augustus 2012 - 14:41
Victor44

Victor44

Dit zijn een paar planten op onderstam Maxifort,deze plantjes heb ik wel gekocht . Het waren minuscule plantjes toen ze arriveerden,en ik had er mijn bedenkingen over,maar kijk maar eens ...
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 15 augustus 2012 - 22:09
jorist

Jorist

Beste,
mogen wij ook weten welke soort tomaten te zien is op de foto? De onderstam kennen we nu al. Groeten.
vrijdag 17 augustus 2012 - 07:29
Victor44

Victor44

De tomaat is Previa.
vrijdag 17 augustus 2012 - 12:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon