menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten SAN MARZANO en BONK of SWEET PINK of TOMATE MERE

Lander

Lander

die 2 soorten tomaten (laatste drie zijn dezelfde tomaat maar worden verschillende namen aan gegeven ) heeft mijn vrouw in Delhaize gekocht. Ze hebben tegenwoordig heel veel soorten in hun aanbod.

Die MARZANO is een schitterende tomaat (vorm van Roma tomaat, maar groter ) . Ze had ze uitgehaald om op te vullen als halve ovale tomaat. Eens iets wat anders van vorm en zicht. Maar dat vruchtvlees is echt mooi vol en zeker 1cm of wat meer vruchtvleesdikte. Mocht ik die als geënte tomaat op de kop tikken zou ik dat zeker kopen ipv Roma tomaten. Blijkbaar gebruiken ze net die in Italië voor hun sauzen te maken.
Ik heb dit jaar een geënte Tomaat Conqueror F1 gekocht, hoop dat deze net zo goed is als die Marzano

Die SWEET PINK (of BONK of TOMATE MERE ) is een mooie ronde iets minder felrode opvultomaat.
dinsdag 12 juni 2012 - 22:08
Prinske

Prinske

San Marzano is een Roma tomaat volgens mij. Roma is het type van tomaat en Marzano een variant. Zo heb je bv ook Dix Doigts, idem als Marzano 1, 2, 3 en Lungo. Allemaal tomaten van het type Roma.

Heb zowel de San Marzano als de Dix Doigts in de serre staan en persoonlijk vind ik dat laatste een betere productie heeft alsook een mooiere en eenvoudigere plant om op te kweken. Beide niet geënt.
woensdag 13 juni 2012 - 07:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon