menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eten konijnen courgettes

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

allen gegroet.

In aansluiting aan mijn vorig (blijkbaar moeilijk) bericht, zou ik graag willen weten of konijnen courgettes eten.
Wegens plaatsgebrek in de afgesloten groententuin, heb ik een aantal courgette-zaadles geplant in de gazon en die zijn nu aan het "uitkomen".
Ik heb ze voorlopig beschermd met wat gaas te leggen over de kleine oppervlakte waar ik het gras verwijderd had, maar als die planten gaan groeien dan zal dit niet meer volstaan.
En ik weet uit ervaring dat dit snel kan gaan. Verleden jaar had ik namelijk een paar planten in de afgesloten moestuin.
Ik heb de indruk dat Mr. langoor weinig geinteresseerd is in de jonge plantjes, maar weet iemand of hij de courgettes zelf lust ???

Ik ben trouwens geinteresseerd in alle middels om die beesten van mijn terrein te houden ...

Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie
woensdag 6 juni 2012 - 11:11
PeterW

PeterW

Dat denk ik wel.
donderdag 7 juni 2012 - 13:26
ncasteleyn

Ncasteleyn

ik ben zelfs heel zeker van wel, allé de konijnen die ik ken toch
zaterdag 9 juni 2012 - 12:57
jozefleon

Jozefleon

Hartelijk bedankt voor beide antwoorden.
Tja, dan zal ik moeten voorzorgen nemen. Ik was al blij dat ze van de plantjes blijven (zowel cougettes als pompoenen).
Probleem met deze planten is dat ze te veel van de omsloten moestuin overwoekeren en daarom had ik ze verhuisd naar het gras ...
nogmaals dank
zondag 10 juni 2012 - 09:59
Borsalino

Borsalino

Wij hebben sinds dit jaar enorm veel last van wilde konijnen.

Courgettes-pompoen-schorseneren-mais-boontjes-aardappelen-pastinaak-asperges-spinazie-sla-pastinaak, blijven ze af, zelfs niet effe proeven.

Waar ze helemaal niet af blijven, kolen-look-selder-ajuin-aardbeiblad-wortelen-witloof-kervel.
donderdag 14 juni 2012 - 08:06
jozefleon

Jozefleon

bedankt voor uw reactie.
Waarschijnlijk kiezen ze naargelang wat beschikbaar is. Hier zijn ze alleszinns begonnen mijn sla op te peuzelen, maar ik heb nu de omheining van de groententuin verhoogd en daar blijven ze nu hopelijk buiten. Tenzij ik zou bezocht worden door "thia-hellebaut-konijnen" ..
maar de courgette en pompoenplantjes zijn onbeschermd. Ik ben nu bezig het gras te laten groeien rond die plantjes, want zichtbaarheid lokt mr langoor ook aan.
Dit is bvb het eerste jaar dat ik het achterste deel van de tuin maai (vroeger was het verwilderd) en ik krijg nu veel meer konijnen .. of ik zie er toch meer ?...

groeten
donderdag 14 juni 2012 - 09:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon