menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten in tent

jjge

Jjge

Hallo,

ik heb een tent voot tomaten gekocht, en nu vraag ik me af, wat ik daar precies mee moet.
De tomatenplanten staan in de volle grond, er zitten nog geen tomaten aan. Het staketsel heb ik opgezet, en mijn vraag is nu: moet ik het doek er nu al overheen doen, of pas als er tomaten aankomen?
zondag 3 juni 2012 - 18:03
Gorre

Gorre

Hey,

best is van nu al de volledige tent te zetten zodat de planten droog blijven!
Wel niet vergeten water te geven om de dag want de regen kan er niet meer aan

Succes
Sven
maandag 4 juni 2012 - 09:12
kenny001

Kenny001

ik zou de tent nu ook al volledig op zetten en om de 2 dagen is niet noodzakelijk ik geef mijn om de2 a 3 soms zelfs 4 dagen water ligt ook beetje aan het weer als je deze niet te veel water geeft en in een omgekeerde pet fles gaan je wortels dieper gaan en gaan ze ook zelf beter hun water zoeken en krijg je geen luie plantjes


maandag 4 juni 2012 - 14:55
jjge

Jjge

Ik heb er nu een paar maanden ervaring mee. Ik heb hem inderdaad vrij snel opgezet, en de tomaten zijn (nog steeds) overvloedig en van uitstekende kwaliteit.
Ik zet hem meestal wel 's morgens open en 's avonds weer dicht, zodat de tomaten ook nog zon krijgen.

Ervaringen: uitdroging is geen probleem. Er moet af en toe een gietertje water bij, maar gewoonlijk is de binnenkant helemaal nat van de condens, en dat druppelt weer op de grond.
Wat wel een probleem is: windvastheid. Hij is een paar keer omgewaaid, en ik heb uiteindelijk de stalen pennen voor de scheerlijnen vervangen door ouderwetse houten haringen. Bij een echte storm vrees ik dat het tentdoek kapot zou kunnen waaien.
En zoals ik al zei: prima tomaten, en veel ook!
zaterdag 1 september 2012 - 12:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon