menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten al in serre zetten

Ga naar meest recente reactie

Prinske

Prinske

Als de weerman of weervrouw het bij het rechte eind heeft zou het komend weekend tamelijk zonnig zijn met temp. min. +/- 10°C en max. +/- 20°C.

Is het al aan te raden om tomaten en paprika's in de serre te zetten bij die temperaturen? Ik herinner mij dat ik al half april de planten in de serre had staan.

Nog iemand die van plan is om te gaan planten?
woensdag 25 april 2012 - 08:45
Gorre

Gorre

Hey,

bij mij staan de tomaten , paprika en pepers al sinds begin april in de onverwarmde serre en ze doen het allemaal heel goed

Verder staat er al sla in waar we al veel hebben van gegeten , rode kool , bloemkool, witte kool , selder , aubergine en meloen ( sinds deze week ) , komkommer komt er dit weekend bij

Ik hoop ook dat ik dit weekend tijd heb om eindelijk de patatjes te planten

Veel meer komt er dit jaar niet wegens grote veranderingen aan de moestuin

Laat ons hopen dat de lente snel begint

Groetjes
Sven
woensdag 25 april 2012 - 13:18
pedro32

Pedro32

hallo
heb ook al sinds 20maart tomaten, sla en paprika in de serre staan en komkommers zijn momenteel aan het afharden. Ik let er wel op wanneer het s nachts minder dan 1 graad is ik bubbelplastiek rond mijn planten doen. De tomaten staan reeds in bloei
woensdag 25 april 2012 - 13:23
Gehenna

Gehenna

Tomaten, pepers en paprika staan ook al een tijdje in de tomatenserre. Zo'n plastic ding.
Als het vriest gooi ik er een vliesdoek over.
Die dat binnen staan zijn natuurlijk wel groter maar ze halen elkaar wel in.

Tomaten in bloei .... hoe doe je dat zo snel?! Hier staan ze nog maar in drinkbekerkes en enkelen in een grotere pot.
woensdag 25 april 2012 - 16:21
Gehenna

Gehenna

Ah Pedro!

Echt ne goeie koop gedaan aan uw serre zulle.
Schone sla ook
woensdag 25 april 2012 - 16:22
pedro32

Pedro32

hoi Gehenna
heb je mijn serre al gezien? anders post ik een fotootje
groetjes
woensdag 25 april 2012 - 16:34
Gehenna

Gehenna

Héhéhé, ja natuurlijk, gisteren nog. Toch een deel ervan.
Wat groeit erin ... ik zie 4 soorten sla, een stuk of 12 tomaten, bamboestokken, groene tonkinstokken en 3 flessen cola. En nog 3 houten plankskes
woensdag 25 april 2012 - 16:56
Prinske

Prinske

Heb ze zondag (29/4) in de serre gezet, alsook de paprika's. Nu maar hopen dat het goed komt, er worden een paar warmere dagen verwacht maar daarna weeral kouder...
maandag 30 april 2012 - 13:51
Gehenna

Gehenna

Als het echt koud wordt kan je er een doek over hangen. Ze staan tenslotte toch in de serre en niet in open lucht.
Weer kouder, pffft. En dan ineens 28° in de schaduw zeker? Onozel weergoden, de plantjes hebben dat niet graag.

Ik heb een pot op de Noir de Crimées laten vallen, nog 1 blijft er over.
Heb de wonde mooi afgesneden, in stekpoeder gestoken en in de grond. Wie weet wortelen ze wel
maandag 30 april 2012 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon