menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplantjes

Prinske

Prinske

Heb ergens eind februari mijn tomaten gezaaid en de opbrengst was tamelijk hoog. Nu zijn we zo'n anderhalve maand verder en is er toch een groot verschil tussen de planten onderling. De ene zijn zo'n 25 tot 30 cm hoog en doen het zeer goed, de andere nog geen 5 cm. Hoe komt dit verschil? Hetzelfde tijdstip gezaaid, hetzelfde behandeld. Komen deze plantjes nog goed of doe ik ze beter weg?

Ik hoor het graag...


P.S.: het ligt al zeker niet aan de soorten want van alle soorten heb ik goede planten en slechte.
donderdag 12 april 2012 - 08:56
Tarragon

Tarragon

Ik zou niks weggooien, maar nog eventjes geduld hebben.

Tenslotte als je naar het prille begin gaat, het kiemen, dan zie je ook dat het ene zaadje sneller kiemt dan het andere.

Ik had half maart tomaat, aubergine en chillipepertjes gezaaid (1 zaadje per potje - ik heb veel potjes).
Na 2 weken ongeveer was er ongeveer 4/5 van gekiemd.

Noe mij lui, maar ik had geen zin om de potjes al leeg te maken en er iets anders in te zaaien.
En... verrassing... enkele dagen geleden zag ik dat er nog een laatkomertje zijn kopje had bovengestoken, dus bijna een maand na de zaai.

En toch, allemaal onder dezelfde omstandigheden gezaaid, en op dezelfde manier behandeld.
Natuurlijk heb ik nu ook - logisch - een aantal plantjes dat nog klein is en een aantal plantjes dat al flink gegroeid is.
Ik heb er vertrouwen in dat die laatkomertjes de vroege kiemers nog wel zullen inhalen.
vrijdag 13 april 2012 - 13:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon