menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pepers zaaien in welke maand

Ga naar meest recente reactie

04mary02

04mary02

Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden peperzaadjes gezaaid. Nu lees ik veel op een site dat de beste tijd eind februari is. Ik heb Cayenne long slim en Habanero peper, lombok gezaaid er staat op het zakje dat deze in maart, april en mei kunt zaaien onder glas.

Graag wil ik advies voor de volgende keer.
Alvast bedankt.


mvg. Mary
maandag 9 april 2012 - 07:37
ncasteleyn

Ncasteleyn

toeval maar gisteren heb ik ook pepers (cayenne) gezaaid. op mijn zakje stond ook onder glas in maart april en in volle grond vanaf midden mei.

Ik heb deze in een klein bloempotje gezaaid (vijftal maar want blijkbaar kun je tot 18 pepers per plant krijgen) en deze laat ik hier aan het keukenraam staan tot ik kleine plantjes heb om dan in mei te verplanten in de serre.

Hopelijk ben ik goe bezig??
maandag 9 april 2012 - 08:50
ncasteleyn

Ncasteleyn

Mss domme vraag maar zou het ok zijn om de potjes met pepers op de radiator te plaatsen?????
maandag 9 april 2012 - 09:17
baloe

Baloe

4 soorten pepers/paprika gezaaid 2weken geleden (koude kas).
3 soorten zijn al gekiemd, ging razendsnel.
1 soort toont nog niets...

op de radiator plaatsen lijkt me iets te warm, maar heb het zelf niet uitgeprobeerd.
maandag 9 april 2012 - 10:41
kenny001

Kenny001

baloe je kan deze op de radiator plaatsen met een plank of dergelijke onder zodat ze niet de direkte warmte krijgen zo heb ik het hier gedaan en zijn ook mooi uitgekomen natuurlijk wel de temperatuur een beetje in het ookg houden en dat ze niet te droog worden
maandag 9 april 2012 - 11:26
04mary02

04mary02

Goed ik wacht maar af wat er allemaal gebeurd en mail jullie nog een terug over het resultaat. Ben heel erg benieuwd.

Gr. Mary
dinsdag 10 april 2012 - 13:25
Tarragon

Tarragon

Correct me if I am wrong about this.

Wat ik lees, is dat je paprika's best wat vroeger zaait, zodat ze wat vroeger kiemen, vroeger bloemen hebben, vroeger vruchtjes krijgen.

Als de vruchtjes laat komen, en je hebt pech met het weer (vroege en koude herfst), dan kan je je oogst wel vergeten.

Tenzij je ze natuurlijk plaatst in bakken. Dan kan je ze indien nodig ook binnen plaatsen zodat daar de vruchtjes kunnen afrijpen aan de plant zelf.

Ik zaaide vorig jaar zelfs eind januari, en er zijn mensen die NOG vroeger beginnen.
En er zijn er ook nog die, die één keer zaaien, de planten in bakken houden en ze laten overwinteren, omdat ze - in tegenstelling tot wat hun naam (annuum) doet vermoeden, doorlevend zijn.

Paprika's op de verwarming is ook iets waar velen zich aan gewaagd hebben. Maar bij mij thuis kiemen ze goed op kamertemperatuur, dus ik heb er nog geen behoefte toe gevoeld.
vrijdag 13 april 2012 - 10:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon