menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verse kruiden in potjes

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

die kruidenplantjes in potjes die ze verkopen in de supermarkt met Basilicum, peterselie, tijm enz zou je die in de tuin kunnen planten?
Ik heb het al geprobeerd maar toen niet gelukt... maar iemand van een 'open tuin' vertelde me dat je eerst de wortels moest uitspoelen van alle aarde omdat er een produkt inzit.
Dat produkt zou ze moeten beletten om teveel wortels te maken in dat klein potje.

groetjes
Chantal
zaterdag 7 april 2012 - 07:47
Jeannette1

Jeannette1

Hai Chantal,

Wij hebben dit al menig keer geprobeerd, maar het is ons jammer genoeg nog nooit gelukt.

Wat jij nu oppert, om de wortels eerst af te spoelen, dat kunnen wij zeker een keer proberen, dat deden wij vroeger ook altijd toen wij nog bezig waren met Hydrocultuur.

Veel suc6 gewenst en een zalig Paasfeest!

Ger en Jeannette
zaterdag 7 april 2012 - 14:55
minouke

Minouke

Hei Lieve tweetjes daar, van ons ook een hééééél zalig Pasen van ons gewenst maar niet teveel snoepen hé zou slecht zijn voor acné

Ik ga dat dan ook eens proberen om ze uit te spoelen tenzij er nog tips volgen hier.
't Was iemand van een open tuin in Soest (Nl) die dit wist te vertellen.

zaterdag 7 april 2012 - 18:44
annemiek123

Annemiek123

Dat gaat wel, maar niet met deze kou, de basilicum heeft veel warmte nodig dus pas half mei buiten, de andere zijn niet afgehard, dus ook pas met warmte buiten zetten.
zaterdag 7 april 2012 - 22:39
HappyDeez

HappyDeez

Bij mij lukt het prima. Ik kocht 2 jaar geleden een potje bieslook en dat zijn nu al 10 mooie pollen. Ook de peterselie, munt, oregano en basilicum uit de supermarkt doet het altijd helemaal prima.
dinsdag 10 april 2012 - 21:56
yvan_be

Yvan_be

Ik doe dat ook regelmatig. Met wortels afspoelen enzo hou ik me niet bezig. Meestal lukt dat erg goed, een enkele keer niet.
Net uitgeplant van diverse oorsprong (Carrefour, Delhaize, Aldi...): bieslook, dragon (Duitse), peterselie, rozemarijn. De salie is niets geworden.

Wie er (zoals ik) een bijwijlen vrekkerige attitude op nahoudt, komt hier ruimschoots aan zijn trekken: een potje keukenpeterselie bijvoorbeeld, bevat een honderdtal deftige plantjes en wat rommel. Ik heb met een potje peterselie een rij van zo'n 8m peterselie aangeplant...

Een potje rozemarijn bevat 4-5 plantjes. Een potje dragon 2-3 plantjes. Een potje basilicum enkele tientallen plantjes.

Zo'n potje kost iets van € 1,50. Als plantgoed is dat spotgoedkoop, ook al doen de plantjes het soms iets minder goed dan regulier plantgoed.
dinsdag 15 mei 2012 - 09:55
zourky

Zourky

Al die kruiden die verkocht worden in potjes,men kan het even goed zelf doen,
al de zaden zijn te koop,en om de drie weken zaai ik opnieuw in potjes zo heeft men altijd verse kruiden en dat lukt prima.
groetjes
maandag 4 juni 2012 - 16:22
bakbeest

Bakbeest

Jaaaaaaaren geleden de bieslook geplant,groeit als een speer.Ook de citroenmelisse gaat erg goed.Voor die 0,99 cent ga ik niet meer moeite doen.
Als je ze uit elkaar plukt heb je inderdaad heel veel .
donderdag 7 juni 2012 - 16:54
minouke

Minouke

Citroenmelisse en bieslook doen het hier ook goed, een beetje te goed zelfs.
Ik heb dus de peterselie van dat klein potje van de supermarkt dus geplant in volle grond en het doet evengoed als die ik kocht in een groot potje van het tuincentrum.
In begin werd het geel maar de nieuwe blaadjes waren dan mooi groen.
donderdag 7 juni 2012 - 17:26
HappyDeez

HappyDeez

Ik ga ook niet meer moeilijk doen. De bieslook staat nu al jaren en zo nu en dan scheur ik de pollen.
Dit jaar had ik citroenmelisse gezaaid, maar ze blijven te klein om te verplanten. Mijn gekochte marokaanse munt en citroen munt groeien enorm goed.
Dus waarom nog in huis zaaien ( en moeilijk doen)

Alleen de basilicum wil niet zo goed lukken uit de potjes van de supermarkt.
donderdag 7 juni 2012 - 17:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon