menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cynara cardunculus

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Op de plaats waar de kardoen (Cynara cardunculus) stond vind ik alleen maar slijmerige overblijfsels van de plant.
Zou ik nu al nieuwe scheutjes moeten gehad hebben of is hij door de winter bevroren?
Ik herinner het mij niet meer van verleden jaar.

gr
Chantal


zaterdag 31 maart 2012 - 07:54
garfield

Garfield

De kardoen is ieder jaar nogal laat. En zeker na zo'n zware winter. Ik vrees trouwens ook voor de mijne. Maar ik zal ook nog geduldig moeten afwachten. Slijmerige overblijfsels klink trouwens niet erg positief. Ik ben niet aan het zoeken geweest en dat ga ik ook niet doen. Ik hou de mijne en die van anderen gewoon even in de gaten.
zaterdag 31 maart 2012 - 11:10
kenny001

Kenny001

als jullie er een nieuwe zouden zoeken heb er hier veschillende staan waar je er gerust van kunt hebben hoor
zaterdag 31 maart 2012 - 15:26
minouke

Minouke

Kenny, dat is erg lief van je ik zal nog eventjes afwachten en nog zien
Zelf woon ik in Rummen (Geetbets)niet zo ver, half uurtje rijden dus.


groetjes
Chantal
zaterdag 31 maart 2012 - 15:39
annis

Annis

Chantal ik had een prachtige Artisjok staan maar deze heeft die korte vorst periode niet overleefd. Ik kon hem zo uit de grond trekken geen wortel meer aan.

Annis
zaterdag 31 maart 2012 - 17:09
minouke

Minouke

Annis, juist hetzelfde met de Kardoen, er is wel nog een stengeltje die vast zit.
zaterdag 31 maart 2012 - 17:21
kenny001

Kenny001

maat maar weten heb er zaad van liggen en plantjes dus is geen enkel probleem zal ze zo meteen maar gaan binnen zetten want ze voorspellen nachtvorst
zaterdag 31 maart 2012 - 21:26
minouke

Minouke

Hij is komen piepen, dus niet dood

Maar wat ik me nog afvraag zou ik hem durven verplanten?
Want ik denk dat ze een penwortel hebben en dat is gewoonlijk een probleem om te verplanten.

Kenny, nog eens bedankt

gr
Chantal
maandag 9 april 2012 - 11:10
kenny001

Kenny001

is graag gedaan hoor des te beter dat hij niet dood is heb voor degenen die intresse hebben nog altijd zaad en plantjes staan
maandag 9 april 2012 - 11:24
garfield

Garfield

De mijne heeft de stammetjes nog gewoon stevig staan. Ik heb er in het najaar redelijk veel compost om heen gegooid. Dus hij heeft enige bescherming gehad. Vorig jaar was hij ook zeer laat, dus ik wacht gewoon nog een maandje.
Kenny woont voor mij echt te ver weg, maar bedankt voor het aanbod.
Ik heb in de plaatselijke Groenrijk tussen de dahlia's voor een paar euro's een kardoen zien hangen. Mocht het niet lukken, kan ik die gaan kopen. Ik vraag me trouwens dan wel af hoeveel kans ik op succes heb. Anders volgend jaar zaad kopen. Met artisjok heb ik dat jaren geleden geprobeerd, maar ik het tenslotte toch wel mislukt. Weinig kiemkracht en de jonge kiemplantjes waren tenslotte verdwenen.
maandag 9 april 2012 - 13:28
kenny001

Kenny001

garfield ik wil deze ook wel opsturen hoor dit gaat perfect hoor
maandag 9 april 2012 - 13:55
garfield

Garfield

Dat snap ik, waarvoor dank. Maar voor minder geld bestel ik volgend jaar een pakje mee bij mijn vaste webwinkel. Gewoon even aan denken.
maandag 9 april 2012 - 15:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon