menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplantzak

Ga naar meest recente reactie

karlien

Karlien

Heeft er iemand ervaring met de tomatenplantzak?
zaterdag 17 maart 2012 - 16:18
molleke32

Molleke32

ik heb hem gekocht nu, maar tis ook de 1e keer. Ben benieuwd...
zaterdag 17 maart 2012 - 16:56
karlien

Karlien

Ik ga ze ook bestellen en zal zien of het lukt.
Wie niet waagt niet wint hé
maandag 19 maart 2012 - 08:55
BartDR

BartDR

is er iemand die er al ervaring mee heeft?

Ik heb geen serre en niet veel plaats voor tomatenplanten en dit zou een ideale oplossing zijn...
maandag 26 maart 2012 - 14:25
Ed50

Ed50

Heb er zelf ook recent 2 gekregen van mijn petekindje. Heb er dus ook nog geen ervaring mee, maar met tomaten des te meer. Heb meer dan 100 variëteiten gezaaid. Voor een hangzak lijkt het me wel best een struikvormige tomaat te gebruiken met niet al te grote vruchten, dus een cherry-type of zo. Een stamtomaat met grote tomaten kan al rap 2 m. hoog (of lang) worden en een heel gewicht vormen. Ik heb geen idee of zo'n hangzak daar sterk genoeg voor is. Maar misschien wilt iemand dat wel eens proberen?

Groetjes,
Eddy
donderdag 29 maart 2012 - 20:05
molleke32

Molleke32

Awel eddy ik zal dat is proberen se, 1 met cherrytomaatjes en 1 met een stamtomaat. zal het resultaat laten weten en foto's van maken

donderdag 29 maart 2012 - 21:51
Ed50

Ed50

Ok Vicky, da's heel tof van jou. Ben benieuwd naar het resultaat.

Groetjes,
Eddy
vrijdag 30 maart 2012 - 08:20
karlien

Karlien

dat wil ik ook eens proberen,want ik heb zowel zaad van kerstomaatjes als gewone tomaten.
Kerstomaatjes,groeien die altijd in struikvorm?Vorig jaar heb ik die gewoon langs een krulstang laten groeien en alle dieven uitgeknepen.
Mischien moest ik die laten staan om een struik te vormen

Groetjes
Karlien
vrijdag 30 maart 2012 - 09:40
Ed50

Ed50

Nee hoor Karlien, de meeste kerstomaten groeien gewoon als stamtomaat. Soorten zoals bv. Gold Nugget en Sprite groeien wel als struik, net zoals bv. dwergstruikjes zoals bv. Micro Tom e.d. De meeste cherry's groeien gewoon als stamtomaat, zoals bv. Black Cherry en Gardener's Delight om maar een paar bekende te noemen.
Dikwijls zijn struiktomaten ook vroege tomaten omdat ze vanonder al beginnen te vertakken en al rapper bloemen vormen. Je hebt ook nog dwergtomaten, die stamvormig groeien maar heel compact en klein blijven.

Groetjes,
Eddy
vrijdag 30 maart 2012 - 12:26
molleke32

Molleke32

mag dat in zo'n tomatenplantzak gewone (goed kwaliteitspotgrond) zijn of moet dat speciaal voor kruiden en groenten zijn?
vrijdag 30 maart 2012 - 15:31
Ed50

Ed50

Vicky, volgens mij is gewone goede kwaliteitspotgrond goed genoeg. Dan bedoel is dus niet de ultragoedkope potgrond van een grootwarenhuis of zo maar een goed merk. Ik gebruik nooit geen speciale potgrond voor kruiden en groenten, hoewel het natuurlijk geen kwaad zal kunnen.
vrijdag 30 maart 2012 - 15:44
molleke32

Molleke32

ik heb de aquasafe van agrofino (met van die geldingskes in voor minder te gieten)
vrijdag 30 maart 2012 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon