menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat behalve tomaten in de serrekas opkweken

Ga naar meest recente reactie

Lander

Lander

Ik wil eens proberen om minder tomaten in de serre/kas te kweken dit jaar; maar andere groenten of fruit te kweken naast de tomaten en paprika's.

Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? Serre/kas staat bijna gans de dag in de zon

bedankt vr d reactie
zondag 26 februari 2012 - 15:42
kweker333

Kweker333

Meloen polidor f1 en watermeloen redstar of sugar baby
courgette ananaskers (kaapse bessen heel lekker) kas komkommer aardbei radijs gele kanarie meloen



zondag 26 februari 2012 - 18:39
Driez

Driez

Aubergines, héél erg lekker van eigen kweek
zondag 26 februari 2012 - 19:47
Prinske

Prinske

Meloenen!

Heb mij dit jaar een extra serre gezet enkel voor meloenen. De opkweek is niet echt eenvoudig maar ook niet moeilijk mits het volgen van enkele vuistregels en het is schitterend om de vruchten te zien hangen. Het is ook een vrij actieve teelt. De planten moet zorgvuldig geleid worden. Ook bij de bestuiving kan je een handje helpen. Wanneer zijn ze rijp? Als je de serre in gaat en er een overheerlijke meloengeur hangt! Er zijn dan ook zoveel verschillende soorten meloenen, genoeg om jaren te experimenteren. Om maar van de schitterende smaak te zwijgen...

Aubergines!

Is een leuke plant met een goede opbrengst. Tevens zeer veel verschillende soorten. (Kleine, grote, paarse, witte, rode, ronde, lange,...)

Druiven!

Sommige druiven doen het schitterend in een serre.
dinsdag 28 februari 2012 - 10:28
Lander

Lander

Prinske

welke druivensoorten doen het goed in een serre? Zijn daar pitloze bij?

allemaal bedankt voor de info
dinsdag 28 februari 2012 - 12:33
Prinske

Prinske

Ik weet dat bv. de soort Rhea pitloos is en in m'n serre staat.

Volgens mij kunnen bijna alle soorten in een serre, je zal enkel rekening moeten houden met de beschikbare ruimte.

Voor de rest staan er bij mij in de serre Katharina, Phillip, Theresa en dan nog een Seedless soort waarvan de naam me even ontgaat.

dinsdag 28 februari 2012 - 13:33
Prinske

Prinske

De laatste was dus Centennial Seedles, een geheel nieuwe soort.

De meeste komen van proeftuin.eu.
dinsdag 28 februari 2012 - 20:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon