menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode mais en bruine tomaten

Ga naar meest recente reactie

snarfie

Snarfie

hoi allemaal, ik heb zaden gevonden van een rode maissoort en ga die maissoort kweken en heb ook zaden van een bruine tomaten soort die erg lekker is. die tomaten ga ik vandaag zaaien en hoop op oogst voor de lente (ik had 1 bijzondere tomaat gekregen van mijn oma om mee te gaan kweken)
maandag 14 november 2011 - 07:13
snarfie

Snarfie

ja, dat klopt eigenlijkwel, ik heb die mais namelijk in een vuilniszak met snoeiafval gevonden(heb 102 maiskorrels). en ook nog zaden van een vaste lathyrus met roze bloemen tussen het snoeiafval gevonden.
maandag 14 november 2011 - 12:25
minouke

Minouke

ben er ook nieuwsgierig naar vooral de tomaten
maandag 14 november 2011 - 12:54
snarfie

Snarfie

zal het zeggen als ze gaan kiemen en ook als de eerste bloemen komen en ook als de eerste tomaten kleuren/rijp zijn. weten jullie hoelang het duurt voordat een tomatenplant bloemen krijgt??
maandag 14 november 2011 - 14:06
snarfie

Snarfie

okee, ze gaan bij mij voor het raam staan met daglicht en s'nachts lamplicht
maandag 14 november 2011 - 14:35
krissie

Krissie

tomaten zaaien half November ????
Ik zou dat toch maar proberen met een paar zaadjes
als experiment .
Sterke twijfels dat dit gaat lukken .


Groetjes
Krissie
maandag 14 november 2011 - 15:53
renate67

Renate67

tomaten zaaien zal wel lukken maar waar ga je die opkweken zonder warmte en zon van zomer, normaal volgens mij febr maart tomaten voorzaaien binnen en na ijsheiligen pas voor vast naar buiten
Renate
maandag 14 november 2011 - 21:44
laura76

Laura76

Wow ik ken helemaal geen bruine tomaten rode mais?! Weet je misschien toevallig hoe die soorten heten? Ben wel erg benieuwd geworden .
maandag 12 december 2011 - 11:31
pthomass

Pthomass

rode mais >> ZEA MAYS

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 14 december 2011 - 13:31
laura76

Laura76

Aha, zo ziet dat er dus uit, bedankt voor de info! Smaakt deze soort nóg zoeter dan de gewone mais? En waarbij eet je zoiets?
maandag 19 december 2011 - 10:27
pthomass

Pthomass

ik heb geen idee hoe dat dat smaakt. Ik heb eind van de zomer die zaadjes gekocht bij Aveve en wou ze volgend jaar proberen. Desnoods voor decoratie
maandag 19 december 2011 - 10:48
laura76

Laura76

Haha, dat is inderdaad ook nog een goed alternatief. vergeet ze dan niet eerst te droge en te lakken . Maar volgens mij smaken ze wel lekker hoor...
dinsdag 20 december 2011 - 10:08
pthomass

Pthomass

mocht niemand anders die al geprobeerd hebben, dan zal ik het je volgend jaar kunnen vertellen.
Ik ga 3 soorten mais zetten:
* suikermais
* zea mays
* en koreaans mais die ik van buurvrouw gekregen heb. Die kolf kleurt geel tot paars/blauw en smaakt ook wat zoeter.
dinsdag 20 december 2011 - 10:12
laura76

Laura76

Koreaanse mais? Zit deze ertussen? Ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten bestonden, zo leer je nog eens wat !

Groenten

woensdag 21 december 2011 - 09:50
pthomass

Pthomass

zo noemt mijn Koreaanse buurvrouw het toch
hij zal wel ergens tussen die hoop liggen, maar ik ga je een correcte naam schuldig moeten blijven.
woensdag 21 december 2011 - 10:00
laura76

Laura76

Ow, haha. Nu snap ik het! Misschien moet ik ook maar eens beginnen met verschillende maissoorten te telen. Als is het inderdaad alleen maar voor de mooie kleur die het geeft als decoratie.



donderdag 22 december 2011 - 09:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon