menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meststoffen

Prinske

Prinske

Vorig jaar enkele citrusboompjes gekocht (Tahiti Lime, Bergamot en Kaffir Lime) en dit jaar twee vijgenboompjes (Ronde de Bordeaux en Longue d'Aout). Nu weet ik dat deze bomen nogal strikt zijn op het vlak van water en meststoffen. Bij het zoeken naar goede meststoffen kwam ik al snel bij de vloeibare meststoffen van DCM, speciaal voor vijgen en ééntje speciaal voor citrus. Bij het bekijken van de samenstelling bleek dat deze VOLLEDIG identiek waren doch worden ze afzonderlijk verkocht voor de specifieke plantsoort. Is er dan totaal geen verschil en hebben we hier gewoon te maken met 'bedrog'? Of is er toch een noemenswaardig verschil?
maandag 12 september 2011 - 09:08
daggie01

Daggie01

Is waarschijnlijk gewoon bedrog
onze citrus en vijgenbomen krijgen die in de pot staan gewoon koemestkorrels en soms gewoon universele mest en doen het prima
en de vijgenbomen in de volle grond krijgen nooit voeding en die dragen heel veel vruchten
maandag 12 september 2011 - 21:24
Prinske

Prinske

Bij mij staan ze in potten en het is één en al vrucht dat er aan hangt. Maar ik geloof dat de vijg al z'n bladeren verliest in de winter, niet? En wat dan met de vruchten?
dinsdag 13 september 2011 - 07:36
Pieter2

Pieter2

Gedroogde koemestkorrels, da's goeie shit voor alles wel rekening houden dat het de grond iets verzuurt
donderdag 15 september 2011 - 18:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon