menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rood gevlekte boon Fagiolo Nano

Ga naar meest recente reactie

pthomass

Pthomass

Ik heb vorig jaar in Italie de bonen op onderstaande foto gekocht. Ik heb nu een 5 tal planten die vele dikke bonen gemaakt hebben. Ter grootte van een knikker. Ik heb er al een paar weggelegd om te drogen voor volgend jaar. Echter, de rest hangt nog aan de plant en zou ik graag willen bereiden. Maar ik weet niet goed hoe eraan te beginnen. Kook je die gewoon af en bij de soep gooien, afkoken en dan bij chili con carne, afkoken en samen met rode saus maken?

Hoe kan je ze klaarmaken voor diepvries? Als dat al mag/kan?




[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 1 september 2011 - 19:46
Mandy

Mandy

Dat zijn toch droogbonen? Die gaan/ hoeven de vries niet in, kun je goed gedroogd zo bewaren en gebruiken wanneer nodig.... een heerlijke bonenschotel of inderdaad bij de chilli concarne.....

Die ik voor volgend jaar ga gebruiken laat ik zo lang mogelijk aan de plant, zeker totdat de buitenschil bruin is geworden, dan zijn ze mooi groot en volgroeid.....
donderdag 1 september 2011 - 20:45
Tjeuke01

Tjeuke01

Hallo menke of vruike oet Kinder,

Je moet eens op de site kijken van Vreekens zaden uit Dordrecht, heel veel bijzondere bonenrassen.

Succes !
donderdag 1 september 2011 - 20:52
Mandy

Mandy

Ik PLUK deze bonen ook niet.... trek als ze rijp zijn het hele plantje uit de grond en hang ik het zo te drogen.....
donderdag 1 september 2011 - 21:11
garfield

Garfield

Als ze droog zijn 5 dagen in de diepvries leggen, zodat de bonenkever/eitjes dood zijn. Aan die mee-eters heb je niet zo veel aan.
vrijdag 2 september 2011 - 15:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon