menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude serre

Ga naar meest recente reactie

Tomw

Tomw

Hallo iedereen,

ik heb een paar maand geleden een huis gekocht en in de tuin staat een serre van 6 op 3 m. Nu had ik er een paar vragen over daar ik wel wil beginnen met een moestuin enzovoort.
1. De serre is een ijzeren frame met daarover harde plastic gespannen maar er zit hier en daar een scheurtje in de plastic. Kan ik die scheurtje terug dicht maken met iets?
2. De serre is een paar jaar niet meer gebruikt en de grond ziet er heel oud en droog uit.
Wat moet ik doen om deze weer goed in orde te maken?
3. Welke groenten kan ik hierin kweken of welke groenten moeten er in een serre gekweekt worden?

Ik denk dat dit voorlopig de vragen zijn waar ik het meest mee zit.

groeten,

Tom
zondag 7 januari 2007 - 13:36
andre

Andre

Hallo Tomw.

Eerst en vooral welkom

De scheurtjes in het harde plastik kan je voorlopig dicht maken met een soort plakband die voorzien is van een bovenlaag van een soort aliminium folie verkrijgbaar in een goede doe het zelf zaak
Wat de grond in de serre aangaat schep die een 30 cm ongeveer uit en vervang deze door andere goede tuingron verijkt met comost of verteerde stalmest. Betreft kweken van groenten bijvoorbeeld: kropsla, snijsla , vroege wortelen, tomaten paprika komkommers, vroege bloemkool, peterselie, kervel voorzaaien van zomerprei en allerlei eenjarige bloemen dus mogelijkheden genoeg

Groetjes andre
zondag 7 januari 2007 - 14:00
Tomw

Tomw

dag Andre,

als je zegt tuingrond verijkt met compost of verteerde stalmest is dit dan bv. de helft tuingrond en de andere helft compost ofzo? Ik ben een echt beginner. Ik heb nog nooit een serre of groententuin gehad.

groeten,

Tom
zondag 7 januari 2007 - 14:05
deHaan

DeHaan

Wat de scheurtjes in het plastic betreft.
Er is U.V.bestendig plakband te koop, wat hier speciaal voor ontwikkeld is.
zondag 7 januari 2007 - 15:09
andre

Andre

Wat de grond betreft is de helft compost of stalmest iets te veet wat te veel bemesting is soms schijdelijker dan te weinig bemesting
andre
zondag 7 januari 2007 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon