menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

TOMATEN BEMESTEN

Ga naar meest recente reactie

Ddevos

Ddevos

Ik geef mijn tomaten éénmaal per week vloeibare mest van DCM.
Tomaten beginnen nu te rijpen en er wordt hier en daar één geplukt.
HOE LANG MOET IK NOG BEMESTEN ?

zondag 17 juli 2011 - 11:33
guy_fruit

Guy_fruit

Ik geef mijn tomaten éénmaal per week vloeibare mest van DCM.
Tomaten beginnen nu te rijpen en er wordt hier en daar één geplukt.

Welke samenstelling heeft die meststof (NPK)?
Staan uw tomatenplanten in pot of in volle grond?
zondag 17 juli 2011 - 16:04
Mandy

Mandy

Dat zou wel eens interessant kunnen zijn om op het forum te schrijven hoevaak en welke mest er gebruikt moet worden bij tomaten... en inderdaad in de pot of in de grond, maakt ook een verschil......

Maar dan ligt het toch ook aan de grondsoort en als het over de pot gaat: wat zit er al in? Zoals paardenmest, compost, zand, potgrond oid/.......
zondag 17 juli 2011 - 16:13
Mandy

Mandy

Dit jaar bij mij ook voor het eerst in potten die ik gevuld heb met diverse laagjes zoals compost uit de tuin, oude paardenmest, wat zand en dan wat potgrond... na enkele weken heb ik er een handjevol gedroogde koemest opgelegd en ingewaterd en ze groeien als kool. Vorige week heb ik voor de 2e X weer koemets opgedaan.......
Maar ik heb echt geen idee of het genoeg is of misschien zelfs wel teveel mest.......
zondag 17 juli 2011 - 16:31
Pierre

Pierre

Als ik mijn tomaten plant geef ik eerst in het plantgat een goede hand gedroogde koemest dan geef ik tijdens de groei 2 zakjes van (DCM Organische Meststof voor Tomaten) en dit voor 10 tomaten planten.

Groenten

zondag 24 juli 2011 - 22:24
JovanDreumel

JovanDreumel

Mijn buitentomaten, die in 1 rij langs de aardappels staan, krijgen paardenmest tegelijk met de aardappels, daarna geef ik ze een maand na het uitplanten nog NPK 12+10+18, maar daar ben ik zuinig mee. Anders gaan ze gekrulde bladeren krijgen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 26 juli 2011 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon