menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Selder schiet door

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Eniavaswen

Hey,

Ik heb gisteren gemerkt dat één van mijn selderplantjes doorschieten. Kan dit kwaad? Wat doe ik het beste?
Ik heb de plantjes redelijk vroeg geplant uit plugjes die ik gehaald had. Ze hebben wel al veel blad gevormd, maar weinig steel.
Kan ik hier nog iets van verwachten of gooi ik best gewoon de blaadjes in de soep?

Groetjes, Karen
vrijdag 1 juli 2011 - 10:58
FransNL

FransNL

Selderij is een tweejarige plant maar als ze erg vroeg gezaaid wordt wil ze wel eens in het eerste jaar zaad gaan vormen. Je kunt inderdaad beter de blaadjes nu gaan gebruiken want als de plant lang blijft staan heb je er voor consumptie niets meer aan.
vrijdag 1 juli 2011 - 11:57
TuinmanTom

TuinmanTom

Ik heb dit ook voor met enkele snijselder plantjes, uit voorzorg ga ik ze nu in hun geheel oogsten, in stukjes te snijden en in de diepvries te bewaren. Dan ga ik er hopelijk nog langer geniet van hebben.
vrijdag 1 juli 2011 - 15:22
Eniavaswen

Eniavaswen

Oei, ik wist niet dat ze tweejarig waren. 'k Heb gewoon wat plugplantjes meegebracht van het tuincentrum en op goed geluk geplant.
Ik zal ze er dan maar uithalen en ook een lekker soepje van maken.


Karen
vrijdag 1 juli 2011 - 15:33
renate67

Renate67

Hallo Karen
Heb jij het misschien over bleekselderij? of knolselderij ?(omdat je steel verwacht) en ik denk dat de antwoorden over snijselderij gaan.
Renate
maandag 4 juli 2011 - 00:31
Eniavaswen

Eniavaswen

Hey Renate,

'k Heb eigenlijk geen idee welke selderij het is Zeker geen knolselder. Hij lijkt op van die groene die je in de soep doet, maar dan enkel het loof.
Ik heb alleszins die met een bloeistengel uitgedaan en in de soep gedaan. Ze was toch lekker. Da's het voornaamste hé.
maandag 4 juli 2011 - 10:46
TuinmanTom

TuinmanTom

Enia,

dat zal snijselder zijn dan
maandag 4 juli 2011 - 13:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon