menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sla maakt geen krop

Ga naar meest recente reactie

triske

Triske

hallo

de sla doet het super in de serre, de bladeren zijn mooi en mals maar er komt geen krop. iemand een idee wat hier de reden van kan zijn ?
Laat ik hem extra lang staan dan schiet hij omhoog maar ook dan blijven de bladeren zacht en ja lekker
alvast bedankt
groetjes
triske
donderdag 16 juni 2011 - 18:52
hugo

Hugo

als uw sla zich ontwikkelt zoals op de foto's in dit topic is er niets aan de hand,, anders eens een fotoke plaatsen

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&tid=30883&hl=slaplantjes

groetjes
donderdag 16 juni 2011 - 19:06
triske

Triske

ik probeer een foto te plaatsen ! hopelijk lukt het !
alvast bedankt
groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 16 juni 2011 - 19:16
hugo

Hugo

lijkt mij niets verkeerd mee, waarschijnlijk door het 'gekke' weer van de laatste weken neiging om vlugger door te schieten,, heb ik ook last van de laatste paar weken

groetjes
donderdag 16 juni 2011 - 19:20
an

An

mooie sla,

Hoi lieke gewone kropsla en klein duimpje maken ook sla kroppen
hoor
donderdag 16 juni 2011 - 19:24
triske

Triske

dank je maar hij gaat dus in een verder stadia ni kroppen maar schiet omhoog op een enkele na
dus kan daar niks aan doen ?
misschien toch eens andere soort proberen?

het zou dus gewone kropsla moeten zijn maar ach hij is lekker en das ook belangrijk

groetjes
donderdag 16 juni 2011 - 20:14
Rita1960

Rita1960

da's een hele mooie krop sla die je hebt..

en idd de meeste kropsla is vrij los van krop.. m.u.v. de ijsbergsla..

en ja, met te hoge temp. kunnen ze doorschieten.. - blijven dan wel eetbaar maar het oogt niet-

eet ze!
donderdag 16 juni 2011 - 20:38
garfield

Garfield

Wat is dat voor een soort. Een soort als meikoningin zal in deze tijd ook geen krop meer maken. Zelf gebruik ik voor de zomer Hilde/atractie en dergelijke soorten.
donderdag 16 juni 2011 - 21:08
Rita1960

Rita1960

Hilde 2, Zomerdiamant, Dikke blonde. die doen het nog goed..

en de snij pluksla blijft het doen.. net zoals de rode eikenblad en groene eikenbladsla voor de krop ( ook geschikt voor snij/pluk)

donderdag 16 juni 2011 - 21:45
triske

Triske

bedankt voor de reacties iedereen
welke soort het is geen idee ! had de plantjes van aveve meegebracht maar staat verder niks op het kaartje over soort.
Heb nu ook eens rode sla meegebracht daar staat wel iets op
lollo rosa
ben benieuwd
groetjes
zaterdag 18 juni 2011 - 11:09
Rita1960

Rita1960

die lollo rosa (rossa) is een heerlijke malse zachte roodkleurige snij/pluk sla en je kunt ze ook laten uitgroeien tot een -losse- krop..

heerlijk in combinatie met... gesnippert uitje, klein teentje knoflook, feta, tomaatjes en paprika en kruiden.. al dan niet met een beetje olijfolie en een eitje...

zaterdag 18 juni 2011 - 20:17
triske

Triske

hihi dank je rita nu ben ik helemaal benieuwd maar als ik dit zo lees jammpieeeeeeeeeee laat maar groeien dan
zondag 19 juni 2011 - 10:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon