menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje aan parodias

Ga naar meest recente reactie

hugo

Hugo

hoi Willy,, hoe is het met je 'tomatenplantage'??

groetjes
woensdag 15 juni 2011 - 19:49
Gehenna

Gehenna

Ik had ook last van 'krullend blad' en sinds ik meer water geef is dat weg. Ze kregen ocharme zoveel als toen ze 30cm hoog waren.
Heb jij geluk met je buurman! Ik zit hier met mijn tomaten opeengeplakt wegens plaastgebrek en buren die het niet interesseert. De grootste bladeren weghalen is geen optie zeker?
donderdag 16 juni 2011 - 11:18
Gehenna

Gehenna

Ze staan in de serre en éne staat tegen de muur op terras. Die laatste zal het niet overleven. Fragiele kleine bladeren, groen/bruin/ros gekleurd, klein en dunne stengel in vergelijking met die in de serre.
Ik ga toch een paar bladeren eraf halen van die in de serre. Dan komt er ook meer licht op de bloemekes en (toekomstige) tomatjes.
donderdag 16 juni 2011 - 11:32
hugo

Hugo

tja Willy, 't zijn niet de gemmakkelijkste klanten hé,, ik doe het zo
als er drie trossen instaan blad verwijderen tot tegen de eerste tros,, de volgende grote bladeren halveren (hiermee bedoel ik niet verwijderen, maar een stuk, helft, van het blad knippen),dat de oudste bladeren omkrullen is wel normaal (is het verouderingsproces van de plant);; als de bovenste bladeren gaan krullen, niet van wakker liggen,, verdwijnt vanzelf (dit zijn krulkoppen, teveel energie inde plant), en ja, als ze in potten staan zorgen voor voldoende drank, zolang je geen last hebt van schimmels of ongedierte komt dat wel in orde,,, wel water geven aan de voet van de plant,, tomatenplanten kunnen nu eenmaal niet tegen natte bladeren

dat splitsen heb ik ook, dit jaar precies meer dan andere jaren, ik laat dan één steel doorgroeien, en de tweede knip ik af op één blad na de eerste tros

groetjes
donderdag 16 juni 2011 - 19:30
Gehenna

Gehenna

Join the club. San Marzano zeker? Er staat een bos in mijn serreke
vrijdag 17 juni 2011 - 22:33
Gehenna

Gehenna

Op het pakske staat ook dat het de meest gebruikte tomaat is voor italiaanse sauzen en gerechten.
Kiemtijd was niet eens de helft als ze vermelden voor onze temperatuurzone. Ze groeien als kool
Het zal aan't zomers voorjaar liggen denk ik.
zaterdag 18 juni 2011 - 20:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon