menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geef ik genoeg water

Ga naar meest recente reactie

vincent

Vincent

hallo,
zou dit genoeg zijn?: elke dag 30 min de sproeier opzetten op een perceeltje van 3x 10 metter en dat om de dag , ik heb zo 3 perceeltjes dus dat is elke dag anderhalf uur sproeien dus dat is al best wat maar zou dit gaan als ik altijd 1 dag oversla? vroeg deed ik elke dag 45 min op elk perceeltje maar vond dit best veel? dus zou 30 min de sproer opzetten op een perceeltje van 3x10 m genoeg zijn en om de dag? alvast bedankt
zondag 5 juni 2011 - 19:53
renate67

Renate67

Daar is zo natuurlijk helemaal niets over te zeggen.
Dat hangt natuurlijk van het weer af
Regen/droog
warm/koud
droge lucht /vochtig broeierig als vandaag
wel/geen wind

Bovendien hangt van grond af, houdt die vocht goed vast of juist niet.

Maakt natuurlijk ook uit wat je er willaten groeien.

Renate
zondag 5 juni 2011 - 23:02
vincent

Vincent

@lieke
wy hebben super droge zandgrond dus als ik 1 x super veel geef loopt het gewoon weg en is devolgende dag de grond terug droog
maandag 6 juni 2011 - 17:38
vincent

Vincent

oke bedankt, ikzal men planten goed in het oog houden, moeten komkommer en tomatenplanten elke dag water hebben?
maandag 6 juni 2011 - 20:57
FriedaDeBacker

FriedaDeBacker

Vincent,

wat het water geven aan komkommers betreft : die hebben véél water nodig !
Er is een spreekwoord dat zegt : 'Een komkommer giet je groot, een meloen giet je dood'.

Wat het sproeien betreft, weet ik niet wanneer je die derde keer sproeit per dag. Ik vermoed dan rond de middag. Let wel op dat je dan bij hevige zon in combinatie met water je planten niet verbrand !!

Nog niet gedacht aan een irrigatiesysteem (bevloeiingssysteem) ? Ik denk dat dit ook zuiniger zal zijn dan sproeien. (ga eens kijken in de webshop en anders ga je maar eens kijken naar 'g..dena'.
dinsdag 7 juni 2011 - 08:47
vincent

Vincent

ik sproei altijd rond 17.00 u
een bevloeiingssysteem heb ik in de serre
dinsdag 7 juni 2011 - 16:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon