menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Radijsjes wel blad geen radijsjes

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

We hebben in de minimoestuin van mijn zoontje, radijsjes gezaaid, ze zijn goed opgekomen. Het zaaien is nu al duidelijk langer dan 4 weken geleden.
Ze hebben al 5 of 6 echte bladeren maar geen radijsjes, als we er een uithalen zit er wel een rode wortel aan maar niet dikker dan 2mm en geen radijsje.
Wat is de oorzaak?
te weinig water? (we hebben toch wel ater gegeven)
te weinig zon? (alleen ochtendzon)
Heeft het zin om deze nog te laten staan?
Heeft het zin om opnieuw te zaaien?
Renate
woensdag 25 mei 2011 - 09:30
Gehenna

Gehenna

Ah! De radijsjes die in volle zon stonden (ja, ze zijn weer op) die waren groot en dik. Die meer in de schaduw stonden was ook enkel blad en geen radijs.
woensdag 25 mei 2011 - 11:19
snarfie

Snarfie

het is net zo bij bieten
woensdag 25 mei 2011 - 19:58
Eniavaswen

Eniavaswen

De mijne zijn ook goed gelukt. Ook volle zon. Heeft wel wat langer geduurd dan 4 weken. Wel redelijk pikant, maar dat komt wss omdat ze 'Fakir' heten?
donderdag 26 mei 2011 - 09:01
snarfie

Snarfie

hahahahaha
donderdag 26 mei 2011 - 12:43
dendrodan

Dendrodan

Mijn dochtertjes haden deze gezaaid in een 1m2 bak. De jongste had ronde radijsjes gezaaid en e oudste ijskegeltje( zijn lange witte) de eerste had goed gezaaid de 2de heeft ze te dicht bijeen gezaaid.
Heb er gisteren ronde radijjs geplukt zo dik als een pingpong bal, de ijskegeltjes zijn een 10 à15cm lang en 1à 2cm dik.
Ze hebben toch minstens 6 uren zon.
Heb ze amper watergegeven hoop en al 3 keer op 6 weken. De bakken bestaan uit 80% compost en maar 1 zak groentenaarde van dcm.
Volgend jaar ga ik zeker nog zo'n 2 bakken maken en juist met dezelfde inhoud
maandag 30 mei 2011 - 21:40
renate67

Renate67

bedankt voor de antwoorden.
Hier stonden ze ook in de ±vierkante meter bak ofwel oude zandbak van mijn zoon maar die heeft plekje met maar weinig zon.
Radijs lukt dus niet, maar de pluksla wel en spinazie voor in de gemengde sla ook en de rucola begint te groeien en gisteren heeft hij peultjes uit eigen tuin gegeten met worteltjes (de rest erwtjes en worteltjes maar we mochten ook ieder 3 peultjes proeven, want hij had er wel 31 (hijzelf geteld).
Goed he Renate
maandag 30 mei 2011 - 22:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon