menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jonge planten beschermen

Ga naar meest recente reactie

Gorre

Gorre

Hallo iedereen,

dit weekend gaan vele plantjes de openlucht opzoeken maar omdat we veel konijnen hebben zou ik ze willen beschermen tot ze groter zijn

Bestaan er een soort van scherkappen die je over elk plantje zet , in gaas ofzo die je er afneemt als de planten groot genoeg zijn ?

Of heeft iemand andere ideeën om jonge slaplantjes , courgette en andere te beschermen tegen deze vreetmachienes ?

Bedankt
Sven
woensdag 11 mei 2011 - 11:51
Borsalino

Borsalino

Heel simpel Mika!

Konijn met pruimen
woensdag 11 mei 2011 - 22:51
Borsalino

Borsalino

Maak van kippendraad kokers en zet die errond.

Konijnen in een ren?
woensdag 11 mei 2011 - 22:53
Gorre

Gorre

Het zijn wilde konijnen , wonen aan een groot bos en het krioelt hier van de konijnen , leuk voor de kids maar niet de jonge plantjes

Zal eens aan het knutselen gaan met kippendraad , hopelijk blijven ze er af als de planten groter worden

Bedankt iedereen

Sven
donderdag 12 mei 2011 - 09:20
Gorre

Gorre

En konijn met pruimen is heel lekkker maar ik zou het niet over mijn hart krijgen deze levende knuffels iets aan te doen

Zelf muizen worden hier levend gevangen en in het bos vrijgelaten door de kids

Groetjes
Sven
donderdag 12 mei 2011 - 09:22
JovanDreumel

JovanDreumel

Jonge planten worden gemakkelijk gegeten door konijnen of uitgegraven. Leg er de eerste weken een vogelnet over en er komt geen konijn meer aan. Waarschijnlijk haakt dat aan de pootjes. Na een paar weken vreten ze die planten niet meer. Dan haal ik het net er weer af. Dat is mijn ervaring met boontjes. Het werkt goed.
donderdag 12 mei 2011 - 17:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon