menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaat Tiny Tim in de volle zon of...

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Onze heg was aardig hoog. Erg mooi en vrij konden wij zitten. Tot de buurman opeens ruzie ging maken( deze man maakt met iedereen ruzie en niemand praat nog met hem) en een kortgeding dreigde als we de heg niet gingen snoeien....

Dus omdat we daar bij moesten kon ik mijn tomaten die ik zelf zaaide daar nog niet uitplanten.
Mijn vriend is niet iemand die t snoeien in 1 dag doet maar daar toch wel een paar weken voor uittrekt omdat hij een erg grote hekel heeft aan tuinieren.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb de plantjes ergens gezet waar ik in de ochtend en tot het begin van de middag zon heb. Is dit voldoende voor de tomaten? Of kan ik ze beter straks toch op een plaatsje in de volle zon plaatsen?
Ik verwacht dat de heg over 2 weken wel klaar zal zijn en dan kan ik er bij.

woensdag 11 mei 2011 - 09:40
cetinel

Cetinel

hoe groot is die heg(hoogte en lengte)??(ik denk da ik al zelf aan het rommelen zou zijn geslagen)
een haag die niet hoger dan 2 meter is,kan hij volgens mij niet verplicht laten snoeien...
hoger dan 2 meter mag normaal gezien niet.
onze buurman neemt het ook niet zo heel nauw met onderhoud van zijn haag(weinig tijd en geen zin waardoor hij het ook verder wegschuift) maar we staan op goede voet met de buren,dus er kan altijd over gebabbeld worden(hopelijk blijft het zo gaan)
ik had langs onze kant de haag al bijgesnoeid(tis zijn haag) en mijn man heeft de toppen op 2 meter afgeknipt....week of twee later heeft buurman dan langs zijn kant het werk afgemaakt....
tomaatjes hebben natuurlijk graag zon,ik zou toch proberen om ze een zonnig plekje te geven
woensdag 11 mei 2011 - 09:49
HappyDeez

HappyDeez

Tja de heg was wel hoger dan 2 meter en stond net een paar cm te dicht op de erfscheiding.., Hij had wettelijk gezien ook gelijk. Anders hadden we het kort geding rustig laten komen.

Maar de heg was al zo toen hij hier kwam wonen en hij heeft er nooit wat over gezegd. gelijk huppetee een brief van de advocaat. M.i. had dat ook anders gekunt.

Tomaatjes dus toch maar verplanten straks.



woensdag 11 mei 2011 - 09:56
printemps

Printemps

Volgens mij heeft hij geen recht van spreken/klagen
Als die haag er zo al stond en hij is/was daar niet mee akkoord dan moest hij daar maar niet gaan wonen
donderdag 12 mei 2011 - 13:55
HappyDeez

HappyDeez

Tja het is een moeilijke man. Onze straat loopt in een soort van circel. In het midden een grote vijver. Andere vuren van ong 10 huizen evrder op heeft hij het ook al lastig gemaakt. Ze wilden wat veranderen. De buitendeur in de woonkamer wilden ze ene openslaand raam van maken.
Ook hierover diende hij bezwaar in en het duurde enorm lang voor dat de buurman eindelijk verder kon gaan.

Een buurvrouw heeft hij eens bedreigt...

Hij zit ook altijd maar binnen. Volgens mij is het voor hem een soort van tijdsverdrijf.
Helaas staat hij wel in zijn recht wat snoeien betreft. Alleen nu mijn vriend begonnen is, gaat hij het elke keer filmen. Mijn vriend wil dan echt niet gefilmt worden dus stopt hij dan meteen....Dus zo schiet het niet op. We hebben nu ook een brief naar zijn advocaat gestuurd. Hij heeft namelijk ook een webcam gericht op ons gezamelijk pad naar de voordeur. Dus eeehm stiekem een vriendje mee naar huis nemen als mijn vriend op zn werk is , is er niet bij


donderdag 12 mei 2011 - 14:05
HappyDeez

HappyDeez

Jee wat een spelfouten

circel = cirkel
vuren = buren
ene= een

donderdag 12 mei 2011 - 14:07
cetinel

Cetinel

ja maar,zoiets is bij mijn weten verboden hoor!(wet op de privacy)
in plaats van meteen te stoppen zou hij naar de camera moeten wijzen en zeggen dat hij dat ding moet afzetten want dat het schending van zijn privacy is,heeft hij het gelijk ook op band!!
donderdag 12 mei 2011 - 14:09
HappyDeez

HappyDeez

Maar! We moesten van hem snoeien omdat het de zon uit zijn tuin haald. Wij hebben enorm grote tuinen en het gaat echt maar om een klein stukje schaduw in het voorjaar als de zon nog niet zo hoog staat.

Volgens mij mag je op 2m vanaf de erfgrens bomen plaatsen. Dus ben ik op zoek naar wat bomen die lekker vol zijn, goed groeien en dus flink schaduw geven
donderdag 12 mei 2011 - 14:10
HappyDeez

HappyDeez

Klopt, wij hebben het opgezocht en het is idd strafbaar. Zijn advocaat vertelde dat de camera alleen gericht staat op zijn tuin.
Wij hebben gesommeerd de beide camera`s voor vrijdagochtend 12 uur te verwijderen anders doen we aangifte.


Gezellig hier wonen hoor
donderdag 12 mei 2011 - 14:13
cetinel

Cetinel

het maakt helemaal niet uit om welke reden je snoeit,of wat dan ook doet,als jij niet wil dat iemand je filmt,dan mag dat niet,punt uit!!

die wil dat opnemen om dan achteraf aan te kunnen tonen dat je het niet goed deed,of wat zijn achterlijke redenering daaromtrent ook mag zijn.
dat op 2 meter houden,ok dat moet,maar hij mag jullie privacy absoluut niet schenden op deze manier,hebben jullie dat ook in de brief aan de advocaat geschreven?? dat hij jullie stalkt? want dat is het wel op deze manier he!
donderdag 12 mei 2011 - 14:16
cetinel

Cetinel

kan hij dat bewijzen aan de hand van de beelden?? dat het enkel zijn tuin is??
donderdag 12 mei 2011 - 14:17
cetinel

Cetinel

waarom voor vrijdag,en niet per direct?? niet te braaf zijn,want dan speelt ie met jullie voeten hoor....hij zal natuurlijk niet zeggen dat hij het op jullie richt,dat hij dan de beelden toont he
donderdag 12 mei 2011 - 14:18
HappyDeez

HappyDeez

Volgens zijn advocaat filmt hij dus alleen de tuin. Wij hebben gemailt dat dit niet klopt en foto`s naar zijn advocaat gestuurd om dit aan te tonen.
Zijn reden is dat hij bang is dat wij het snoeiafval in zijn tuin gooien.
donderdag 12 mei 2011 - 14:32
cetinel

Cetinel

in zo een geval ga je achteraf fotos nemen van het snoeiafval dat in je tuin beland,je gaat er toch niet op voorhand van uit dat iemand dat zal doen,een beetje deftig mens zou trouwens als je dat doet gewoon vragen van dat niet meer te doen en zeggen dat je het mee moet nemen....
als je dan moeilijk doet kan hij maatregelen nemen...
der is bij ons een spreekwoord,en dat gaat over een vader die een nieuwe kruik koopt,zijn zoon naar de bron stuurt om die kruik te vullen ,maar hem op voorhand een ferme draai rond zijn oren verkoopt...
zoon begint te bleiten en de mensen rond hem zeggen : wat doe je nou!!ocharm da kind en hij repliceert: das dat hij voorzichtig moet zijn en de nieuwe kruik nie breken,waarop de mensen weer: maar hij heeft hem toch niet gebroken,als hij nou een mep kreeg omdat hij het wel had gedaan okee,maar dit is toch onzin!!
waarop hij dan weer: wat heb ik eraan om hem een mep te verkopen nadat het al stuk is?? schiet ik niks mee op....
beetje raar verhaal lijkt het wel,maar in zijn gedachtengang lijkt het dan logisch....deze beschuldigt jullie dus ook eigenlijk al,nog voor er iets gebeurt is,en iedereen ziet in dat het onzin is waar hij mee bezig is? maar hij dus niet....
zaterdag 14 mei 2011 - 22:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon