menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie teelt er zeekoolspruiten

Ga naar meest recente reactie

Borsalino

Borsalino

Is er iemand die zeekoolspruiten geteeld heeft?

Zou het willen aanpakken à la asperges teelt, zou ook zo kunnen zonder aarden potten.

En waar kan je wortelstokken kopen, zaaien duurt me te lang.
vrijdag 6 mei 2011 - 23:25
cetinel

Cetinel

mijn buurman heeft er een,maar das voor de sier..
die eet er dus niet van.
vorig jaar heb ik een scheutje gekregen en die is wat gegroeid toen,maar nog geen bloei natuurlijk.
dit voorjaar was hij heel mooi en gezond aan de groei totdat mijn echtgenoot er korte metten mee gemaakt heeft(je weet wel: onkruid wieden )
ik heb de knol uitgegraven en heb hem in een grote pot gezet en is nu weer aan het uitlopen..
ik dacht dat er 2 soorten waren??die van buurman word met bloeiwijze erbij toch een dikke 2 meter....
ik wist wel dat zeekool te eten was,maar wist iet dat je die moest forceren op een of andere manier...ga ik es wat over opzoeken denk ik..
zaterdag 7 mei 2011 - 08:26
Knovos

Knovos

Hallo ik woon aan de zee en heb net toevallig 2 weken terug een aantal planten bij de zee gehaald (er stonden meer dan genoeg) . Nu staan ze in potten en wachten we af of ze gaan aanslaan. Ik heb wel zaden voor je ik weet niet of je daar belang bij hebt?¿ Vorig jaar heb ik ook gezaaid en toen kwam er ééntje op, helaas had die de winter niet overleefd. Wil je zaden stuur me dan maar een PM ik stuur je ze dan toe.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 7 mei 2011 - 11:24
printemps
zaterdag 7 mei 2011 - 14:11
Knovos

Knovos

Ik zie op die site geen Zeekool staan bij de vaste groenten.
Dit moet trouwens de link zijn. http://www.denieuwetuin.be/22-vaste-groenten-1
zaterdag 7 mei 2011 - 16:16
printemps

Printemps

Je moet verder klikken (bovenaan)(volgende)en dan kom je bij vast groenten 3 en daar staat de Zeekool

zaterdag 7 mei 2011 - 16:34
Borsalino

Borsalino

Knovos, wel vriendelijk doch dan duurt het 4 jaar eer ge oogst hebt uit zaad.

Wel verschoten van de prijs bij De Nieuwe Tuin, 3 euro.
zaterdag 7 mei 2011 - 19:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon