menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgette en kleigrond

Ga naar meest recente reactie

DannyH

DannyH

Ik heb hier momenteel 2 courgette plantjes staan die al serieus buiten de potjes beginnen groeien en dus wil ik ze graag in de volle grond stoppen alleen het enige bruikbaar stukje grond die ik nog heb is plakkende kleigrond.
Nu had ik hier en daar al gelezen dat een courgette het op alle grond goed doet maar ik had het dus graag vernomen van mensen met ervaring dus bij deze, iemand die weet of dit zou lukken?

Alvast dank.
maandag 2 mei 2011 - 18:19
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wij hebben hier kleigrond en de courgettes doen het heel goed. We hebben de grond wel verbeterd, wat luchtiger gemaakt maar het blijft klei.
maandag 2 mei 2011 - 18:35
DannyH

DannyH

Dank voor de snelle reactie, hoe kan ik dit stuk eventueel ook verbeteren bedoelt u met mest of compost?
Afgelopen jaar had ik daar tomaten geplant en dit is toch redelijk gelukt maar het kan natuurlijk altijd beter.
maandag 2 mei 2011 - 18:55
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Met compost bijvoorbeeld. Zoals ik al zei, klei blijft klei maar door er steeds bodemvebeterende zaken door te mengen, wordt de grond 'wat ruller.
maandag 2 mei 2011 - 19:29
DannyH

DannyH

Ok dit zal ik dan maar doen voor de plantjes de grond in gaan.

Dank u.
maandag 2 mei 2011 - 19:51
Mandy

Mandy

Met compost en zand de grond wat losser maken...... zodat ook de waterafvoer beter wordt geregeld anders heb je kans op verrotten van de wortels.....
maandag 2 mei 2011 - 20:44
DannyH

DannyH

Compost en zand zal ik even proberen en indien succes kan ik er volgend jaar nog een stuk bijnemen, hartelijk dank.
maandag 2 mei 2011 - 22:33
Mandy

Mandy

En volgend jaar 1jaar oude stalmest erdoor werken.. Daar komt een goede structuur van......
maandag 2 mei 2011 - 22:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon