menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe groot worden tomatenplantjes

Ga naar meest recente reactie

green

Green

Van mijn buurvrouw kreeg ik plantjes van de snoeptomaatjes van Lidl, Aldi en Tommies.

Maar hoe groot worden die, weet iemand dat? Ik wil er namelijk een paar aan mijn tante kado doen want die is gek op tomaatjes, maar zij heeft helaas geen tuin, dus vandaar mijn vraag.

Nog een heeeeeeeeele fijne zondag
zondag 1 mei 2011 - 15:20
Rita1960

Rita1960

Deze worden net zo groot als de normale tom.planten.. zo'n 1.50 tot 1.80 m.

of je moet ze eerder toppen.

zondag 1 mei 2011 - 19:43
lam

Lam

Het gaat bij de tomaat niet hoe hoog ze worden , maar om hoeveel bloemtrossen worden er nog rijp dit groeiseizoen
Een normaal aantal bloemtrossen welke nog goed rijp worden zijn er 3 en als het mee ziet 4 , meer niet.
Als ze vroeg gezaaid zijn dan kan je 4 aanhouden buiten , in de kas kan je gewoon doorgaan met het aantal trossen. Bij 6 houdt ook dat vaak op, dan de dagen te kort intussen.
Veel geluk,
Lam
zondag 1 mei 2011 - 21:36
green

Green

Hoi Rita,

Ik dacht dat kleine tomaatjes van kleinere struikjes af kwamen. Fout gedacht dus. Ik ga even in het forum zoeken hoe ik moet toppen zodat de planten misschien wel binnen gehouden kunnen worden met behoud van genoeg bloemtrossen.

Hoi Lam,
Ik ga het proberen. Ik heb zelf geen kas, maar 3 bloemtrossen lijkt mij meer dan zat. De plantjes die ik heb daar komen net het derde en vierde blaadje aan, en dan kan ik ze verpotten heb ik gelezen. Ik weet alleen niet wanneer ik mest moet geven maar dat ga ik nog even opzoeken.

Dank jullie wel. Het lijkt me erg leuk om zelf tomaten te kweken en iemand anders ook blij te maken met een plantje.
zondag 1 mei 2011 - 23:09
annemiek123

Annemiek123

heeft ze wel een balkon? want binnen opkweken gaat moeilijk worden...
op balkon kan je een stok in de pot steken en tot 1.50 m opkweken. een pot van 10 liter is dan genoeg.
maandag 2 mei 2011 - 00:02
green

Green

Ja zij heeft wel een balkon, maar het was inderdaad eigenlijk de bedoeling om er een plant voor op de vensterbank van te maken. Ik zal even vragen wat zij wil, desnoods plant ik de plantjes in een emmer van 10 liter. Wat scherven onderin voor de lucht, of kan ik er beter gaten in maken?
maandag 2 mei 2011 - 22:26
annemiek123

Annemiek123

gaten onderaan de zijkant vd emmer
maandag 2 mei 2011 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon