menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten in serre

Ga naar meest recente reactie

Jakkamazoula

Jakkamazoula

Kort vraagje, wanneer mogen tomaten in een onverwarmde serre?

Momenteel zijn ze zo'n 25 à 35cm hoog en staan ze in de veranda, waar weinig zon op komt.
woensdag 6 april 2011 - 13:16
andre

Andre

Jakkamazoula.

Eind april , begin mei
woensdag 6 april 2011 - 13:24
printemps

Printemps

Vermits ze nu in uw veranda nogal donker staan misschien de planten de eerste dagen afdekken met vlies tegen het verbranden
woensdag 6 april 2011 - 16:21
charelke

Charelke

Jakamaz..,
Niet te rap zijn met ze in de koude serre te zetten,de ijsheiligen moeten nog komen en als je die niet kent googled dan maar eens,als je denk dat je planten nu al te hoog staan doe er dan een doek over om dat ze eigenlijk naar het licht trekken,eigenlijk iets wat onze voorgaande collega vertelde ,efkes nog en ze mogen buiten zoals nu overdag maar s'avonds terug binnen éh,zet er een stokske neffest,naast,met een draadje of een elastiekske tegen het omvallen.Niet te rap zijn er is nog tijd genoeg om ze op de officiele plaats te zetten.Zie maar eens in de zoekmachine hierboven hoe het andere jaren gebeurd bij tomaten telen.
groetjes
Charelke
woensdag 6 april 2011 - 23:40
Prinske

Prinske

Het is mijn eerste keer dat ik planten kweek, ook in de serre. Heb eind vorig jaar volledig de tuin herschikt. Momenteel staat er al wat sla, vroege wortelen, radijzen, ajuin en wat overwinteraars (limoen, kaffir-limoen, bergamot en verveine).

Vraag mij nog af hoeveel tomatenplanten ik op 1 m² mag zetten?
En voor paprika's?
En voor meloenen?
donderdag 7 april 2011 - 09:49
planters

Planters

ik heb ze al in een koude kweekbak gezet , in potjes .
dinsdag 12 april 2011 - 14:52
hugo

Hugo

die van mij staan sedert verleden week in de serre

groetjes
dinsdag 12 april 2011 - 19:40
planters

Planters

koude of warmen serre ?
woensdag 13 april 2011 - 15:04
hugo

Hugo

koude serre

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
woensdag 13 april 2011 - 15:40
charelke

Charelke

Pas op met de nacht temperatuur,zolang de ijsheiligen niet voorbij zijn ben ik geruster in mijn koude serre met tomaten en paprika's,ik stook niet éh met een vuurke,na half mei heb je nog tijd genoeg om alles daar in te zetten.
groetjes
Charelke
vrijdag 15 april 2011 - 21:48
Victor44

Victor44

Charelke,
In de serre moet je toch niet wachten hoor tot na half mei !. Ik zet al jaren tomaten ,paprika's en pepers en bij mij staan ze ook van gisteren in de plastieken tunnelserre.Je planten zullen zich trouwens veel beter voelen dan wanneer je ze nog een maand in potjes moet laten staan.
zaterdag 16 april 2011 - 18:57
hugo

Hugo

sedert 1 mei met de deur en de ramen dag en nacht open

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
maandag 23 mei 2011 - 19:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon