menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaailinten

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Ik heb voor het eerst worteltjes en sla gezaaid met zaailinten, maar ik heb de indruk dat ze niet zo goed ontkiemen. Ik heb ze direct buiten gezaaid op een zonnige plaats. De laatste weken heeft het niet superveel geregend en ik heb ongeveer wekelijks water gegeven. Ze liggen onder een dun laagje aarde.
Heb ik iets verkeerd gedaan of is het normaal dat het iets trager gaat met zaailinten.

Groetjes, Karen
vrijdag 1 april 2011 - 09:53
Gehenna

Gehenna

Te koud waarschijnlijk want mijn zaadlint pluksla kwam vorig jaar al uit na een paar dagen.
vrijdag 1 april 2011 - 19:48
Mandy

Mandy

Ik vind het voor worteltjes en sla , om buiten te zaaien, nog een beetje te vroeg......

Sla heb ik wel in potten binnen maar wortels nog helemaal niet.....
vrijdag 1 april 2011 - 20:11
daggie01

Daggie01

heb vorig jaar 2 zaailinten uitgeprobeert met worteltjes
ik denk dat ik in totaal daar 6 wortels uitgekomen waren
en daarnaast had ik gewoon zaad gezaaid van wortel en die waren perfect
en in overvloed
vrijdag 1 april 2011 - 22:37
Mandy

Mandy

Worteltjes en sla zijn zo gemakkelijk om te groeien........zelfs zonder lint.....
vrijdag 1 april 2011 - 22:39
daggie01

Daggie01

inderdaad mandy
zelfs veel beter zonder lint
vrijdag 1 april 2011 - 22:51
Mandy

Mandy

Misschien nog een weekje wachten en dan nog een keertje proberen
vrijdag 1 april 2011 - 22:56
Cindyke24

Cindyke24

Wij hebben ieder jaar een vrij grote moestuin, maar we hebben 1 keer een zaailint geprobeerd en het was miserie. Nooit zo weinig opbrengst gehad!! Dus beter gewoon zaad denk ik
zaterdag 2 april 2011 - 08:24
Calliope

Calliope

Geen ervaring met linten, maar ik las dat het nog geen tijd is voor sla en worteltjes? Ik zaai al jaren worteltjes half maart. Sla zaai ik zodra het weer er goed voor is. Dit jaar begin maart. En dat gaat allemaal prima.
zaterdag 2 april 2011 - 10:21
Eniavaswen

Eniavaswen

Bedankt voor de tips. Op de verpakking stond vanaf maart, dus dat hebben we dan maar geprobeerd. Zou ik deze nu laten liggen en zien of er nog iets van komt, of gewoon weghalen en opnieuw beginnen?
zaterdag 2 april 2011 - 20:03
Mandy

Mandy

Gewoon opnieuw beginnen succes.......

er is nog tijd genoeg.....
zaterdag 2 april 2011 - 21:58
Eniavaswen

Eniavaswen

Da's waar. Vandaag gezien dat de worteltjes blijkbaar toch in gang zijn geschoten, maar de sla moet ik overdoen vrees ik.
En laat geduld nu net niet een van mijn grootste deugden zijn...
zondag 3 april 2011 - 18:57
Mandy

Mandy

Morgen is er weer een dag....... en eentje met goed weer ook nog.... dus.....
zondag 3 april 2011 - 19:38
annemiek123

Annemiek123

ik heb ook hele slechte ervaringen met sla zaailint, niks van opgekomen, dus zal het niet meer gebruiken....
maandag 4 april 2011 - 22:23
Claudia69

Claudia69

Ik heb een paar zaailinten met worteltjes in de grond gestopt omdat mijn moeder die gekocht had 'voor de kinderen', met twee gewone rijtjes wortels ernaast - al was het maar om hen te bewijzen dat al die speciallekes niet werken...
dinsdag 12 april 2011 - 15:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon