menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ACD serre Serrabris rommel

Ga naar meest recente reactie

Borsalino

Borsalino

Had me in 2009 een Serrabris serre van ACD Serres gekocht van 3 X 6 voor 659 euro
Na 2 seizoenen, dus in totaal 12 maanden buiten, in de winter lekker mooi en droog in mijn garage opgeslagen.
Toen ik deze vorig weekend wilde opzetten en aanspannen meteen een scheur van ruim 2 meter aan de bovenkant vlak naast het stiksel.
Daar waar de velcro's zitten ter aanechting scheurde deze ook meteen los.
Het is een folie met zo een groen geweven netstructuur, tussen de structuur vallen er al een hoop gaatjes, zoals bij een goedkoop serretje van 25 euro.
De folie is dus al verduurd.
Heb dan maar met ducktape de scheuren gerepareerd en een andere pvc serrefolie erover gespannen, anders houd dit niet lang enkel met tape.

Volgens ACD Serres is dit normaal, het is een instapmodel, wel duur om na 2 seizoenen weg te gooien...................

Iemand dit ook in het bezit van een Serrabris serre en zelfde beschadigingen?
dinsdag 22 februari 2011 - 06:43
rialle

Rialle

Sjonge, dan denk je een investering te doen voor jaren.......ik vind het maar een kwalijke zaak!
Wat zal je gegodverd hebben!!
Groetjes Rialle
dinsdag 22 februari 2011 - 12:42
Rita1960

Rita1960

oef,

'k heb hier 2 kassen van adc.maar dan de jumbo's en daar vallen nog geen gaten in.. en die waren zo'n 30-35 euro p/st en ik heb ze al zo''n 4 jaar..

maar ja, da's een ander bedrag dan zo'n 700 euro's..

dinsdag 22 februari 2011 - 20:16
derosse

Derosse

Zou toch niet mogen hé. Voor 700 euro mag een mens toch verwachten dat zo een serre een paar jaar mee kan gaan. De prijzen bij ACD zijn soms wel met de haren getrokken. Mijn hobby-serre waar ik eerlijkheidshalve geen klachten over heb, staat hier nu 4 jaar. Bij aankoop (+-1.400 euro) eens gehoord bij ACD wat dit zou kosten om te plaatsen...... 1 moment meneer.... 690euro meneer...... pardon???? Ah ja meneer, wij moeten daarvoor naar DE Limburg komen. 690 euro is er al over. Maar DE Limburg????



Voila!
dinsdag 22 februari 2011 - 20:49
Borsalino

Borsalino

Na enkele mails over en weer het zogenaamde 'Garantiedocument" van de Serrabris serre ontvangen.
Dit is een lachertje, dit garantiedocument heb ik niet gekregen bij aankoop.
Er staat dat water/regen moet afgedroogd worden.....................
Scheuren vallen niet onder de garantie.............................
Enkel een defect valt onder de garantie, sleet, scheuren niet na amper 2 jaar = 1 jaar effectief buiten!?
Ik zou de pvc te slap hebben opgespannen, is een uitleg om er vanaf te komen.

Een nieuwe pvc kost 259 euro. Kunnen ze steken waar het aardedonker is!
Mochten ze die nu aan een goekopere prijs aanbieden.
Heb er nu echte serre folie over getrokken voor 41 euro, en die gaat langer mee dan 2 jaar, heb zulke al 3 jaar in gebruik en nog niet stuk.
dinsdag 22 februari 2011 - 22:36
Rockey

Rockey

Als ACD werknemer wil ik toch even volgende kwijt.

De serrabris valt in ons assortiment idd onder de instapmodellen. In vergelijking met een prof tunnel is de serrabris een goedkoop model, wat niet wil zeggen dat je deze voor een prikje kan kopen.
Alle producten die wij aanbieden worden uitvoerig getest en wij zijn dan ook altijd overtuigd van een goeie prijs/kwaliteit garantie.
Ik weet nu niet waar uw de serrabris kocht (rechtstreeks bij ons of via een verdeler) maar het kan nooit kwaad om adhv foto's en uw aankoop bewijzen een klacht te sturen naar onze claim dienst.
Je moet verstaan dat van de 100'den serrabrissen die wij op een jaar verkopen (zowel van de 2x3,3x4 en 3x6 modellen) er altijd kunnen tussen zitten die niet voldoen aan de verwachtingen van de klant, dit is natuurlijk een spijtig voorval maar volgens mij wordt er altijd alles aan gedaan om de klant te helpen.

Ik stel voor foto's te nemen en deze samen met kopie van uw aankoopbewijs + uitleg van uw verhaal nogmaals door te sturen (ofwel via verdeler ofwel rechtstreeks). Ik zorg dat de goederen met de beste zorgen bij de klanten terecht komen maar ik verwacht toch dat mijn collega's die claims regelen die zelfde zorg hanteren. Indien niet, hiervoor alvast mijn excuses en dan versta ik volledig uw frustratie.

Wat de opmerking omtrent de hoge prijs van de montage betreft. Hier zit ook een redenering achter. Wij vermelden altijd dat de serre geleverd wordt met een duidelijke handleiding en dat iedereen een serre kan monteren. De mensen die dan toch een montage vragen moeten hiervoor betalen (tpt van en naar de klant, uren van monteren,...). Om dom vergelijk te stellen, het monteren van mijn tuinhuis ging 1000 euro kosten en dat was van west-vlaanderen naar west-vlaanderen, om maar te zeggen.
Wat die opmerking over De limburg betreft, zal niet zo verkeerde bedoeld zijn. Wij monteren over gans België, Nederland en Frankrijk dus Limburg lijkt mij dan toch niet oneindeloos ver

Tot slot nog even dit.
Ik wil hier nu niet alles goedspreken en jullie opmerkingen de grond in boren, een van onze moto's is altijd: 'wij zijn blij met uw klacht', wat eigenlijk er op neer komt dat enkel indien de mensen een klacht sturen wij onze producten kunnen verbeteren.

Ik hoop toch iets te hebben verduidelijkt en hopelijk komt er toch een oplossing uit de bus.
Indien niet, nogmaals mijn excuses en jammer voor de spijtige zaak

MVG,
Rodney
dinsdag 22 februari 2011 - 23:10
jdcoster

Jdcoster

Ik denk dat de koude temperatuur daar voor iets tussen zit.
PVC is dan weinig soepel tot ... bros.
Warmere dagen afwachten om te monteren en de folie eerst wat in de zon laten liggen is altijd best.

woensdag 23 februari 2011 - 01:00
Borsalino

Borsalino

@Rockey

De Serrabris is rechtstreeks bij jullie gekocht.
Contact per mail waren met mevrouw A-S B, je zal haar wel herkennen aan de initialen.
Er is ook geen vraag gekomen om er eventueel foto's van te nemen en te verzenden.
Gewoon valt niet onder garantie, dit stond in de mail.

Het is wel zo dat de levensduur van de folie te maken heeft met de kwaliteit van de folie en vooral met de spanning van de folie. Hoe beter de folie aangetrokken is, hoe minder de wind er vat op heeft en hoe langer de folie meegaat. In Ieder geval is de serrabris® Tunnel een instapmodel en is deze folie natuurlijk van een andere kwaliteit dan van een Hobbytunnel of van de tunnel “superieur” en bijgevolg is het mogelijk dat de levensduur van de folie korter is.



Ik herinner mij nog dat ik toen aan de verkoper bij jullie vroeg " Deze pvc van de Serrabris gaat toch langer mee dan zo een serretje van 25 euro waar in zelfde jaar al gaatjes tussen de netstructuur onstaan" antwoord was " Meneer die gaat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee
woensdag 23 februari 2011 - 06:48
Rockey

Rockey

men beste Borsalino, normaal gezien zou ik met hier niet mee bezig houden maar dit geval steekt toch mijn ogen uit.

Ik stuur je een PM met daarin mijn e-mail adres binnen ACD, graag daar je gegevens even naar sturen. Zal zien wat ik kan regelen.

Zelf heb ik thuis een tomatenserre première staan, zelfde folie als bij uw tunnel (zelfde leverancier) en die folie kan gewoon niet aangepsannen worden en daar nog geen scheur in gezien (nu 2 jaar oud, 2 x seizoen buiten gestaan).

Zoals gezegd zal ik mijn best doen maar kan natuurlijk niets beloven.

MVG
woensdag 23 februari 2011 - 07:46
Mandy

Mandy

Borsalino, wat bedoel je precies met " echte serre folie" ??

Ik heb nl. ook een kasje van dat spul en na 2 jaar is ie ook totaal versleten en scheuren etc....

Ik zou ook wel willen proberen om hem te repareren met wat van dat serre folie......
want handig was ie wel.....
woensdag 23 februari 2011 - 12:25
Borsalino

Borsalino

@ Mandy,
Dat is folie die tegen weer en wind en UV kan en sterk is natuurlijk.
Is wel enkel waar ik die koop vanaf 6.5 meter breedte.

Gewone bouwfolie gaat niet lang mee en is zo sterk niet.
woensdag 23 februari 2011 - 17:57
Mandy

Mandy

Bij een bouwbedrijf?
woensdag 23 februari 2011 - 18:01
Borsalino

Borsalino

Nee bij Aveve te Ranst.
woensdag 23 februari 2011 - 18:52
Mandy

Mandy

Thanks en succes verder met het krijgen van je rechten.......
woensdag 23 februari 2011 - 19:40
greener

Greener

Volgende keer misschien voor dat geld een wat kleinere kas van glas kopen?
De afmetingen van de kas die je hebt zijn fenominaal maar de prijs voor al dat plastic ook.
Laat aub weten hoe het verloopt!

Sebas
donderdag 24 februari 2011 - 09:55
Borsalino

Borsalino

Het verhaal loopt dan nog goed af,ACD Serres stuurt een nieuwe folie volledig op hun kosten.
Toch een goede service van hun.

Ben dus in volle verwachting.
maandag 28 februari 2011 - 19:56
Mandy

Mandy

Das geweldig.... kun je minstens weer 2 jaar !!!!! voort

Maar zonder gekheid,,,,, goede service..... en zo hoort het......
dinsdag 1 maart 2011 - 19:19
Borsalino

Borsalino

Vandaag stond GLS aan de deur met een pak.

Juist nieuwe folie voor de serre.

Das pas service van ACD.
maandag 7 maart 2011 - 21:42
Mandy

Mandy

Goeie zaak dus met service........










.
maandag 7 maart 2011 - 22:15
Rockey

Rockey

was een kleine moeite, maar een groot plezier om een mede hobbykweker tevreden te zien van de producten die wij aanbieden.

succes
dinsdag 8 maart 2011 - 22:14
Borsalino

Borsalino

Rockey nog hartelijk bedankt voor de tussenkomst.
woensdag 9 maart 2011 - 06:33
doggmann

Doggmann

Middag

ik snap niet dat zo een zaak als ACD met zo een prijzen en kwaliteit dan nog reclame durven maken ik heb in de gemeente Echt bij Roermond ongeveer 5 jaar geleden een sere van 4 bij 5 meter laten bouwen het was wel behoorlijk veel werk om ze in elkaar te zetten met boutjes en moertjes en niet met klem systemen als de orginele van bij de bouwmarkten maar ze heeft me ook maar compleet met folie met versterkingsringen in om hem vast te zetten en al voor €175 ,-
persoonlijk vind ik dat zo een bedrijven wat kasten op grote hoeveel heden maken dus de machines op de maten ingesteld staan en de buizen en alles in grote hoeveelheden kunnen maken ook wel een stuk lager met de prijs kunnen.
volgens mij maken zo een bedrijven toch zeker wel 500% wins
en dan zo te horen nog geen normale service

Giel
zondag 8 juli 2012 - 16:47
bunnygarden

Bunnygarden

Tja, heb ook een acd serre ,een zwarte ,mooi ,dat wel.

Op sommige plaatsen was de aluminium zichtbaar, had 1 ruit met een kras.
ook gaan reclameren ,verkoper nam veel foto's van de onderdelen.
Het énige wat ik thuis aan de deur geleverd kreeg was een laksift.
Kostprijs serre :2500 € !!
Mooi toch, ni?

Groenten

dinsdag 10 juli 2012 - 20:52
Borsalino

Borsalino

De tunnelserre al doorverkocht en een glazen gekocht bij http://www.alu-hobbyserresstappaerts.be/
3.85 X 9 voor de prijs van 1450 €
Met betonnen fundering, 1 schuifdeur en 4 dakramen.

Reuze blij mee..................................
dinsdag 10 juli 2012 - 21:14
sunjet

Sunjet

ik heb me een glazen serre aangeschaft zeer gelukkig bij het was een goede investering
donderdag 3 november 2016 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon