menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht pottenemmers voor tomaten in kas

Ga naar meest recente reactie

fsachs78

Fsachs78

Hoi,

Ik heb sinds kort een kas. Vanwege de wisselteelt wil ik de tomaten in potten/emmers gaan kweken. (Zie http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/de-teelt-van-kastomaten-in-potten/)

Heeft iemand een goed idee hoe ik aan een aantal potten/emmers kan komen, liefst gratis, van 15 liter en 30cm doorsnee?

Gr. Francois
maandag 24 januari 2011 - 23:47
Mandy

Mandy

Was dat maar waar. Ik ben zelf ook al bij meerdere kwekers, hoveniers, bloemenwinkels geweest omdat ik hetzelfde probleem heb: afgelopen jaar kwam ik al grote potten tekort voor mijn tomaten, maar het schijnt dat ze de laatste jaren allemaal retour worden gestuurd.....
dinsdag 25 januari 2011 - 00:12
Mandy

Mandy

Als je een adresje weet houd ik mij aanbevolen, woon niet zover van je vandaan
dinsdag 25 januari 2011 - 00:13
rialle

Rialle

Wat dacht je van lege mayonaise-emmers van een friture of restaurant? Meestal hebben ze die in massa's over en gooien ze weg.

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 07:50
Mandy

Mandy

Sorry Batdah, Ik had het tegen Francois...... daar woon ik dichter bij....

Enne Lein, Ja ik heb die emmers gezien, bij verschillende winkeliers,..... maar ja, voor 30 a 40 tomaten gaat me dat toch in de papieren lopen.......dit jaar.....zo'n 40 eurooooooos, is me net iets teveel......

Dus ik struin ook wel even door, net als Francois.....
dinsdag 25 januari 2011 - 11:10
koen

Koen

Bij ons zijn die regelmatig op het containerpark te vinden, worden hier apart ingezameld,


groeten, Koen
dinsdag 25 januari 2011 - 20:02
Mandy

Mandy

Hier niet, gaan gewoon met het grote vuil in een bak, maar je mag hier niets ergens uitnemen of meenemen.....

( het is geen kringloop.......!!! grgrgr))
dinsdag 25 januari 2011 - 20:14
Rita1960

Rita1960

ga eens aan bij restaurants/ cafés.. die ook friet e.d. verkopen.. die moeten er voor betalen om afval te lozen.. dus.....

zo kom ik ook aan mijn grote potten/emmers..

groetjes,
Rita
dinsdag 25 januari 2011 - 20:32
Mandy

Mandy

Ik zal morgen eens bij "ons Frituurke" langsgaan.......

Wat heeft er dan in die emmers gezeten???
Frietsaus?????

De frites komt allemaal in grote plastiek zakken, heb ik gezien.....
dinsdag 25 januari 2011 - 20:42
Rita1960

Rita1960

frietsaus, ketchup, knoflooksaus enz... mooie (ook nog afsluitbare) emmers met deksels van zo'n 10 -15 liter. Ook goed te gebruiken voor kippenvoer. en wat dies nog meer zei.. wel even goed schoonmaken.. ( lekker vet!!!!!)





dinsdag 25 januari 2011 - 21:12
Mandy

Mandy

Ben geen klant bij Jeanneke...... maar we zullen morgen eens langsgaan.......vlak voor mijn werk.....kom er toch langs........wie weet..... bedankt voor de tip......
dinsdag 25 januari 2011 - 21:14
Rita1960

Rita1960

succes!
dinsdag 25 januari 2011 - 21:24
Peppody

Peppody

Ook hier bij de boomkwekerijen, hoveniers e.d. geen succes. Daar kon ik ze voor veel geld kopen... En mijn schoonzusje werkt bij de supermarkt maar die bloemenemmers gaan retour, daar zit namelijk statiegeld op. De emmers van een fabriek waar Pascal heeft gewerkt, doen hier dienst als plantemmers en als voeremmers in het kippenhok Ik moest ze wel goed schoonmaken, daar er grondstoffen in hebben gezeten. Maar wellicht een tip om anders eens bij een fabriek te informeren. (daar heb ik ook zwarte watercontainers in het verleden gescoord, daar hadden ook grondstoffen in gezeten)
dinsdag 25 januari 2011 - 21:31
fsachs78

Fsachs78

De emmers van de Albert Heijn leken me iets te klein, dus ik heb het geprobeerd bij de plaatselijke friettent. En ja hoor! Het was geen probleem! Ze hebben de mayonaise en satésaus emmers twee weken lang bewaard en ik kon ze zo meekrijgen!
Wel een avond kwijt aan het schoonmaken en gaten boren, maar ik hoop er toch jaren plezier van te kunnen hebben.
zaterdag 9 april 2011 - 11:39
Rita1960

Rita1960



met of zonder de deksels..

en plezier heb je er zeker van..

zaterdag 9 april 2011 - 18:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon