menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sla en radijsjes in zaaitray

Ga naar meest recente reactie

Nijiske

Nijiske

Hallo,

Ik heb een paar dagjes geleden wat sla en radijsjes gezaaid in zo'n zaaitray.

De plantjes zijn goed uitgekomen.. klopt het dat ik deze niet moet verspenen om dat in een tray staan? Nu zijn de plantjs een worteltje met lange steel en dan een paar blaadjes.
dinsdag 11 januari 2011 - 13:49
cetinel

Cetinel

worteltje met lange steel en dan blaadjes duid op te iele groei,vrees dat daar niet veel van komen zal.
heb je een foto
was het de bedoeling om later uit te planten,of wou je ze uit die bakjes oogsten? hoe diep is je tray,als je ze plukklaar wilt in potten zul je toch groot genoeg moeten nemen,
dinsdag 11 januari 2011 - 14:06
Nijiske

Nijiske

de trays zijn 45x45
dinsdag 11 januari 2011 - 14:17
cetinel

Cetinel

ja maar hoe diep zijn ze,en waar staan ze? hebben ze wel voldoende zonlicht?
wat was je bedoeling ermee,later wel of niet uitplanten in afzonderlijke potten of vollegrond? vele factoren spelen een rol
de zaaitrays die ik ken zijn bijlange na niet diep genoeg om planten voluit te laten uitgroeien tot oogstrijp.
ben toch benieuwd naar de plantjes,heb je geen foto? mischien is verspenen wel gewoon de oplossing,maar daarvoor moeten de plantjes wel gezond zijn,dat kun je zien op de foto.
als ze echt te langgerekt gegroeid zijn kun je beter een nieuwe poging wagen....
mvg groeten: cetinel
dinsdag 11 januari 2011 - 14:22
Rita1960

Rita1960

radijs, bij mij in potjes/trays/ diepere bakken altijd mislukt. volle grond lukt..

sla (kropsla dan wel te verstaan) voortrekken in potjes gaat goed. maar wel verspenen in grotere potten! minimaal 1,5 liter inhoud en in goede potgrond lukt wel.. maar het is mij nu nog te vroeg in het jaar..

succes!

Rita

dinsdag 11 januari 2011 - 19:44
Hilde1741

Hilde1741

Ik heb vorig jaar radijsjes gekweekt in van die lange plantenbakken,, dus niet zo heel diep, en dat ging prima. Wel genoeg ruimte tussen de radijsjes laten dan want zonder ruimte gaat het mis.
woensdag 12 januari 2011 - 09:43
an

An

Heb al 3 jaar geprobeert radijsjes te kweken in van die lange balkon bakken mislukt steeds bij mij,
wie heeft er goede tips gebruik goede potgrond en zaai ze niet dicht op elkaar ze hebben ruimte zat in het begin ziet het er allmaal prima uit maar later verschiten zich ze om hoog geen knolletje maar wel van die hele harde plantjes hou ik over
met een dike steel de meeste.

vindt het zo jammer dat het mislukt,want vind het wel leuk om te doen .
heb van de aldie datzaad geprobeert en van Thanja
gr an

sla doe ik van die klein duimpje eerste jaar lukte het prima hele mooie kroppen vorig jaar lukte niks,
en veld sla gaat wel prima maar lekkere kroppen heb ik liever (kweek in bakken vanwege de ruimte)
woensdag 12 januari 2011 - 16:05
Juelz

Juelz

sla trek ik pas zo rond eind maart - april voor in grond 3x4 met een pottenpers geperst en gaan rond mei naar buiten toe bij mij, maar radijs heeft een lange wortel en lukt vaak beter in de vollegrond.
woensdag 12 januari 2011 - 20:32
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

in 2010 heb ik de sla altijd eerst in zaai trays gedaan. en ze daarna in volle grond uit te planten. Ging goed. Dit jaar ga ik mijn tomaten, (misschien komkommers en paprika's) ook in zaaitrays voordplanten.

radijzen kan je er niet in oogsten.

gr
zaterdag 15 januari 2011 - 14:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon