menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zadencarroussel

Ga naar meest recente reactie

Hilde1741

Hilde1741

Dag iedereen,

Zoals de meesten hebben kunnen volgen is de enveloppe ergens tussen de bloemenkoningin en mij in, verloren geraakt (althans, daar ga ik van uit, want hij is daar vertrokken half november en hier nog steeds niet toegekomen). Ik en vele anderen met mij vinden dit natuurlijk heel erg jammer, maar jammer genoeg kan hier niemand wat aan doen. Het is en blijft een erg leuk initiatief echter, alleen blijkt de uitvoering ervan problemen op te leveren. Zonder dat daar iemand schuld aan treft!

Een paar zaadjes proberen blijft echter leuk lijkt me, dus misschien heeft iemand toch nog een voorstel over hoe we een soort van ruilhandel zouden kunnen op poten zetten zonder zo afhankelijk te zijn van de post ? Zou het aan de vorm van het pakket zijn gelegen of zou er iets anders hebben gescheeld, ik weet het niet... misschien hebben ze het pakket ergens gescand en vonden ze het toch maar vreemd, al dat organischE materiaal... wie zal het zeggen ?

Ik wilde alvast even schrijven dat ik het erg jammer vind, maar vooral dat ik hoop dat er niemand met de vinger zou worden gewezen want het lijkt wel of de carroussel nu monddood wordt verklaard en dat vind ik wat vreemd.

Groetjes, met de beste bedoelingen,

Hilde
zondag 19 december 2010 - 11:53
depauws

Depauws

Hilde en Allen
Ik vond het idee van een zaadcarroussel erg goed.
Een tegenslag als deze mag niet alles stoppen.
Daarom zal ik het idee van een nieuwe zaadcarroussel steunen, alleen heb ik onvoldoende zaden om de carroussel op te starten.
Groeten
Silvain
maandag 20 december 2010 - 16:45
lydia2

Lydia2

Ook ik vond de zadencarroussel een goed idee. Had graag het assortiment van zaadjes waarover ik in de winkel kan beschikken op deze manier verder uitgebouwd.

Ook hier hebben we met de winter problemen met de post. Het is nu al bijna een week geleden dat de postbode is gekomen en normaal hebben we dagelijks post.
De briefomslag kan ook nog op een verkeerd adres beland zijn. Gebeurt bij ons ook regelmatig en of die "verkeerde" ontvanger dan zo eerlijk is, weten we ook niet he.

Als er toch nog een nieuwe carroussel komt, zou ik toch nog graag meedoen. En dat mag gerust nog enkele weken duren van mij. Wou toch nog niet direct gaan zaaien.

groetjes

Lydia
maandag 20 december 2010 - 17:07
spicegirl

Spicegirl

Wat mij betreft wordt het inderdaad opnieuw opgestart. Ik heb hier al zaden klaarstaan die ik erin wilde stoppen

Echt jammer dat de envelop weg is. Ik had zelf rond dezelfde tijd ook een envelopje met zaden naar iemand in België gestuurd vanuit Nederland, ook die is niet aangekomen....
Dus het gebeurt vaker


Groeten!
maandag 20 december 2010 - 20:30
bisschop

Bisschop

Bij mij hetzelfde.
de omslag was in de brievenbus blijven steken. Misschien eens navraag doen bij de post. Zal eens navragen hoe het traceerbaar is.
Wil wel helpen om de zaadcarrousssel terug te starten als ik wat tijd krijg om zaden bij mekaar te steken start ik ze terug op. jullie bedoelen toch de zaadcarrousssel van de groenten?

mvg
marleen
maandag 20 december 2010 - 23:59
Hilde1741

Hilde1741

Een enveloppe is pas traceerbaar wanneer hij aangetekend wordt verstuurd, en dat doen we met de zadencarroussel niet, dus hij is niet traceerbaar. Uiteraard heb ik gebeld, ze zouden het nakijken of hij misschien bij de onleverbare post is beland, maar dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Bij de buren is hij alvast niet aangekomen, en nog nooit eerder is een pakketje niet geleverd bij ons, dus het is echt bizar. Nu is de kwaliteit van de posterijen er niet op vooruit gegaan in het algemeen, maar het is toch wel echt erg.
Ik zil ook graag een nieuwe carroussel, maar ook ik heb niet genoeg zaden om dat te doen, en eerlijk gezegd houdt het feit dat het al twee maal fout ging me ook tegen. Stel dat het nog eens gebeurt !?
dinsdag 21 december 2010 - 07:54
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo Iedereen,

Ik wil best starten omdat hij bij mij verloren is gegaan. Ik zal gaan kijken hoeveel soorten groentezaden ik nog kan vinden. Misschien dat als iemand anders er best wel veel heeft wil beginnen maar anders begin ik weer binnenkort. Alleen, hoe zal ik deze carrousel dan noemen?

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 25 december 2010 - 23:14
Maeseke

Maeseke

Het stilzwijgen is inderdaad niet zo leuk en ook het nieuwe topic was niet eenvoudig te vinden...

Om de caroussel terug van start te laten, stel ik het volgende voor:

We scheiden de caroussel in België en Nederland: het lijkt me vooral verkeerd te gaan op de landsgrens.

Voor de belgische caroussel wil ik wel van start gaan maar zoveel zaden heb ik niet.
Maar als iedereen een 3 tot 5 tal verschillende soorten zaden naar mij stuurt, dan kan ik wel beginnen. Onze postbode komt door weer en wind.

Wat denken jullie van dit voorstel??
zondag 26 december 2010 - 11:44
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo,

We zullen eerst een lijst maken met aanmeldingen wie mee wil doen. Deze bestond al maar is gewist dus weten we niet of degene nog wil ontvangen.
Dit gaat om de groente carrousel. Er is namelijk al een lentecarrousel met allerlei soorten zaden voor Nederland en Belgie.

Groetjes Bloemenkoningin
zondag 26 december 2010 - 16:11
depauws

Depauws

Sorry voor Bloemenkoningin maar dit wordt een groentencarroussel en geen bloemencarroussel.
Er zou teveel verwarring ontstaan met de Lentekriebels die wel een bloemencarroussel is, maar zonder dat het in de naam voorkomt.
Ik blijft geinteresseerd om die te ontvangen, ik ws al op de originele lijst.
En ik zal een aantal zaden toevoegen.
Groeten
Silvain
maandag 27 december 2010 - 09:24
Maeseke

Maeseke

we kunnen de caroussel gewoon '2de poging Groentencaroussel 2010-2011' noemen.
Mijn bijdrage:
1-Rucola (eigen oogst) lekkere niet pikante soort. 2-Dille (eigen oogst) ook mooi als bloem 3-Chinese bieslook (eigen oogst) 4-Struiksnijboon Admires 5-Okra 6-Goudgele Postelein breedblad 7-Pikante kleine pepertjes Royal Black 8-Halflange radijs met witte punt 9-Pastinaak 10-Peterseliewortel 11-Gewone kervel 12-Goudsbloem 13-nog enkele soorten Pepertjes.

Iemand al geïnteresseerd...
maandag 27 december 2010 - 10:33
Maretak

Maretak

Ik zoek zaden van tomaten om dan straks uit te zetten in volle grond en erboven een tomatenhoes
Ik heb zaden van bloemen om te ruilen zoals tagetes...enz
maandag 27 december 2010 - 12:03
Sarah

Sarah

Het lijkt mij inderdaad het beste om er 2 aparte carrousels te maken.
Ik wil dan ook wel een duit (zaadje ) in het zakje doen.
Ik denk dat het dan ook wat overzichtelijker wordt.

Ik hoor het wel.

groetjes Sarah
maandag 27 december 2010 - 13:39
lydia2

Lydia2

Ik had me ook aangemeld voor de oude carrousel en wil me hierbij ook melden voor de nieuwe (Belgische dan). Zelf heb ik geen zaden en moet me dus bevoorraden in de winkel. Zal proberen om deze week nog naar de winkel te gaan en zo een gevarieerd aanbod bijeen te halen.

Heb hier wel wat last van postbodes die niet in de sneeuw willen stappen!
maandag 27 december 2010 - 20:13
spicegirl

Spicegirl

Ik had me ook aangemeld en wil ook nog graag meedoen in nederland. Ik heb wel een aantal zaden op voorraad, zelf geteeld en gekocht. Afhankelijk van wat er in zit doe ik er wat bij om een gevarieerd geheel te krijgen.

En ik hoop heel hard dat er nog wat pastinaak zaad in zit als hij bij mij aankomt
maandag 27 december 2010 - 20:34
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Het is ook de bedoeling dat het een groentecarrousel wordt. De andere bestaat al. Wie begint? Zullen we gewoon beginnen zodat de volgende zich elke keer voor een bepaalde tijd moet melden? Wie begint met de Nederlandse en wie de Belgische? Zal ik beginnen? Of iemand anders?

Groetjes Bloemenkoningin
maandag 27 december 2010 - 23:00
Hilde1741

Hilde1741

Ik wil toch even verduidelijken dat er geen probleem met grens kan geweest zijn aangezien de enveloppe die naar Belgie moest komen gewoon in Belgie op de bus is gegaan. Ik heb trouwens vorige week nog een enveloppe ontvangen vanuit Nieuwendijk, en die was er op een paar dagen...dus de post verloopt soms ook echt normaal! Ik ben jaaaaaaaren pennevriend geweest met mensen van over de hele wereld trouwens en dat ging altijd goed ... ik denk dat het nu toeval is geweest dat er iets fout is gegaan.

dinsdag 28 december 2010 - 00:18
spicegirl

Spicegirl

ik wil wel beginnen in Nederland. Waar kan ik het heen sturen? Stuur me maar een PB met je adres. En laat het even weten als je speciale wensen hebt. Dan kan ik kijken of ik daaraan tegemoet kan komen....
dinsdag 28 december 2010 - 09:44
spicegirl

Spicegirl

Volgens mij maakt het niet uit wat voor postzegel erop zit hoor Tuinfairy. Ik denk dat het inderdaad pure pech is.
dinsdag 28 december 2010 - 09:46
Maretak

Maretak

Ik woon in Belgie en wil ook beginnen in Belgie
ik heb een aantal groentenzaden en bloemenzaden ik zoek vooral tomatenzaadjes (grote tomaten)

Groenten

dinsdag 28 december 2010 - 09:46
Maeseke

Maeseke

Gewoon beginnen met deze topic vind ik een goed idee!

Maretak, je kan het begin naar mij sturen als je wil. Ik heb toch een 12-tal interessante zaden bij te voegen, natuurlijk wil hem wel nog eens ontvangen tegen eind februari. Als hij niet zoek raakt natuurlijk
ik stuur je een berichtje als je dat goed vindt en ik ga op zoek naar het nodige materiaal.

Op goed geluk! Veel succes iedereen!
dinsdag 28 december 2010 - 14:04
Jorg

Jorg

Oke, ik kan het niet meer aanzien, ook al wil ik zelf niet meedoen

Als niemand het voortouw neemt komt er natuurlijk niks van.
Organiseer het gewoon zoals thanja dat deed, maak een lijst wie er mee wil doen, de persoon die veel zaden heeft om er in te stoppen begint en eindigt, kijk wie er dicht bij de grens wonen, gebruik de regels die thanja ingesteld had, etc.

De oude topics bestaan nog wel ook al staan ze niet meer in de lijst (foutje bij het verwijderen lijkt me?) dus het is voor een deel gewoon kopiëren en plakken...
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&page=1&tid=36009

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&page=1&tid=36819

Succes en sorry voor de bemoeienis.
dinsdag 28 december 2010 - 20:16
Jorg

Jorg

De tweede link pakt het forum niet als aanklikbaar (ook niet na wijzigen) dus bij deze: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=14&page=1&tid=36819
dinsdag 28 december 2010 - 20:18
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi,

Oke, zal ik beginnen omdat hij bij mij fout ging? Ik woon aan de grens. De envelop wordt als laatste naar mij terug gestuurd. Ik onderneem nog een poging naar Hilde. Ik geef aan Hilde een seintje wanneer de envelop weg gaat. Hierbij nogmaals de lijst van volgorde zoals die nu moet gaan.

Lijst van deelnemers:
1. Greener (NE, al ontvangen)
2. Bloemenkoningin (NE, met mogelijkheid over de grens te posten)
3. Hilde1741* (BE)
4. Lydia2 (BE)
5. Bisschop (BE)
6. DePauws* (BE)
7. JohnyVoets (BE)
8. Maeseken (BE)
9. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
10 Tuinfairy* (NE)
11. Tally79 (NE)
12. Elrike (NE)
13. Spicegirl* (NE)

14. Linneke (BE)
15. Craaii (BE)
16. Lorie (BE)
17. Bloemenkoningin (NE)

Thanja, als jij heb na mij wil hebben geef je dan even een mailtje?
Succes iedereen!

Groetjes Bloemenkoningin

dinsdag 28 december 2010 - 22:14
Maretak

Maretak

Misschien dan toch 2 groenten carrousels? 1 Nederlandse en 1 Belgische?
Ik wil gerust startten met groentenzaden vanf 2 jan?

Groenten

woensdag 29 december 2010 - 09:24
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Het handigste is gewoon 1 carrousel. Ik begin met de envelop zondag op de post te doen. Degene die op het eind nog mee wil doen moet aan Lorie doorgeven dat ze dan de envelop willen hebben.

Groetjes Bloemenkoningin
woensdag 29 december 2010 - 09:57
Maeseke

Maeseke

Hopelijk gaat het iets sneller vooruit nu, na 3 maanden zitten we nog steeds bij de 2de persoon...
succes iedereen!
donderdag 30 december 2010 - 10:05
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo, de nieuwe groentezadencarrousel is onderweg! Hij is zondag 2 januari op de post gegaan naar Hilde. Hierbij de lijst.

1. Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
8. Cucumber green long kashmir
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
18. Pompoen banana pink
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
22. Komkommer pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex

Groetjes Bloemenkoningin
donderdag 6 januari 2011 - 10:59
Thanja

Thanja

Ah wat fijn, een nieuwe carrousel. Ik heb de topics laten verwijderen, omdat het m.i. geen zin had de topics te laten staan, want nieuwe aanmeldingen hadden immers geen zin.

Ik neem ook niemand iets kwalijk. Dit is iets wat nu eenmaal kan gebeuren. Heel erg jammer, want de envelop was gevuld met veel en mooie/lekkere/bijzondere zaden!

Veel succes met de carrousel en misschien meld ik me ook nog wel aan
donderdag 6 januari 2011 - 17:03
Hilde1741

Hilde1741

En ik heb bem ontvangen gisteren ! Ik haal er NU uit wat ik graag wil proberen en voeg er zelf ook het een en ander bij ! (net mijn zaden van Vreeken ontvangen)

Hilde
vrijdag 7 januari 2011 - 08:15
lydia2

Lydia2

Ik heb juist het goede nieuws gelezen dat de zadencarrousel terug op gang is. Als ik mij niet vergis, komt hij nu mijn richting uit. Na dit bericht zoek ik mijn laarzen, grootste paraplu en ga post vatten vlak naast de brievenbus. Ik heb er echt zin in.

Groetjes

Lydia
vrijdag 7 januari 2011 - 09:56
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Fijn dat het gelukt is met de post. De lijst met deelnemers staat op het forum.
Er kunnen altijd nog namen bijgevoegd worden. Succes!

Groetjes Bloemenkoningin+
vrijdag 7 januari 2011 - 10:54
Hilde1741

Hilde1741

Ik heb vrijdag de enveloppe ontvangen en heb hem daarjuist op de bus gedaan naar Lydia2. Ik heb er nog een paar dingen aan toegevoegd en heb ook een paar theezakjes vervangen door gripzakjes. Er waren er namelijk gescheurd en uit een ander theezakje haalde ik zelf zaden en hierdoor was ook dat zakje gescheurd.
Bij deze de aangepaste zadenlijst:

1. Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
8. Cucumber green long kashmir
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
18. Pompoen banana pink
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
22. Komkommer pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
29. Struikkomkommer
30. Citroenkomkommer
31. Mini-sla Klein Duimpje
32. Halfhoge sluimererwt “dwarf grey sugar”
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
34. snijselderij “Amsterdamse donkergroene”
35. Stamslabonen “Red Swan”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
37. Pronkbonen “Prijswinner “
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
39. Snackpaprikaatjes “Yummy Red” F1
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
41. Platte peterselie “Gigante d’Italia”


maandag 10 januari 2011 - 09:54
linkin711

Linkin711

ik vond de aanmeldlijst niet...maar ik ben wel geintreseerd dus bij deze ...mag ik meedoen??

Smeek,Smeek...

Groe(n)ten

Jens
woensdag 12 januari 2011 - 21:28
lydia2

Lydia2

Dag mensen,

Heb gisteren de envelop gekregen. De zaadjes zijn uitgezocht. (1 van de leukste werkjes bij onze hobby). Heb zaadjes toegevoegd en de envelop is al vertrokken naar Bisschop.

Ik hoop nu toch dat ik geen stommiteit heb gedaan. De envelop is aangetekend verstuurd. Ze zal zeker aankomen zo maar nu begin ik te twijfelen of Marleen hier niet extra last mee gaat krijgen. Sorry, als dat zo moest zijn. Dan doe ik het volgende keer zeker niet meer.

De nieuwe lijst staat hieronder:

1.Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
8. Cucumber green long kashmir
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
18. Pompoen banana pink
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
22. Komkommer pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
29. Struikkomkommer
30. Citroenkomkommer
31. Mini-sla Klein Duimpje
32. Halfhoge sluimererwt “dwarf grey sugar”
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
34. snijselderij “Amsterdamse donkergroene”
35. Stamslabonen “Red Swan”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
37. Pronkbonen “Prijswinner “
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
39. Snackpaprikaatjes “Yummy Red” F1
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
41. Platte peterselie “Gigante d’Italia”
aangevuld met:
42. suikermaïs
43.basilicum grootbladig
44. prei blauwgroene (winter)
45.Rozemarijn
46.barbarakruid of winterkers
47.boerenkool
48. Okra Clemson spineless
49. knolselderie Monarch

Groetjes

Lydia


woensdag 12 januari 2011 - 21:45
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Waarom zou ze last krijgen? Nu moet de post aanbellen en een handtekening van haar krijgen voordat ze de envelop krijgt? Veiliger kan niet. De post maakt nog steeds veel fouten. Ik kreeg gisteren een brief binnen waar in stond dat ik voor 30 december moet reageren. Ook de verjaardagspost krijgt iemand niet. Dus aantekenen is misschien veilig. Toch moeten we de post kunnen vertrouwen als we ook achterop onze postcode en huisnummer zetten.

Groetjes Bloemenkoningin
woensdag 12 januari 2011 - 22:55
bisschop

Bisschop

Hallo,
Hartelijk dank
Vandaag bood de postbode mij de omslag aan. Ik heb daarmee geen probleem omdat ik iemand ben die thuis is dus zeker geen probleem.
vandaag ga ik uitkiezen en eens tel met de post omdat ik pakketjes heb en die zijn traceerbaar. weet niet hoe het juist gaat. Hou jullie op de hoogte.

groetjes
marleen

donderdag 13 januari 2011 - 13:44
Hilde1741

Hilde1741

Wat fijn dat hij goed van hier naar daar geraakt nu!
donderdag 13 januari 2011 - 19:40
bisschop

Bisschop

ja hoor en Mr De pauw is de volgende en komt hem dinsdag afhalen (Silvain, ik heb je een mail gestuurd)
mvg
marleen
vrijdag 14 januari 2011 - 09:11
bisschop

Bisschop

ja hoor,
50. radijs national 2, witpuntige radijs
51. gele meloen
52. wortelen de colmar, bewaarwortel
53. rabarber
54. rode kool "tete noir"
55. spinazie viking
56. lavas

mvg
marleen
zondag 16 januari 2011 - 10:47
depauws

Depauws

Zaden liggen nu bij mij.
Al contact genomen met de volgende op de lijst.(Johny)
Volgende week een nieuwe stap
Groeten
Silvain
donderdag 20 januari 2011 - 16:03
depauws

Depauws

Bijgekomen

57 Tomaat Santella (voor buiten, niet dieven )
58 Tomaat Ida Gold (zeer vroeg)
59 Olijf-komkommer
60 Ananaskers
Groeten
Silvain
zaterdag 22 januari 2011 - 10:02
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Als de eerst volgende elke keer de hele lijst plus aanvulling met zaden op het forum zet is het goed. Als er nog iemand op de lijst wil laat het maar weten.

Gr. Bloemenkoningin
zaterdag 22 januari 2011 - 17:23
linkin711

Linkin711

Ik had me al aangemeld ,maar sta er blijkbaar niet bij .....

zaterdag 22 januari 2011 - 19:38
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi,

Ik heb de vorige keer jou naam op het lijstje gezet. Ik denk dat het verkeerde lijstje is gecopieerd. Ik zal de goede erop zetten.

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 22 januari 2011 - 20:11
linkin711

Linkin711

ik dank u
zondag 23 januari 2011 - 13:52
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Het enigste wat moet gebeuren is linkin erbij zetten. Bij deze dus.
Als de volgende deze lijst aanhoudt is het goed.

7. JohnyVoets (BE)
8. Maeseken (BE)
9. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
10 Tuinfairy(NE)
11. Tally79 (NE)
12. Elrike (NE)
13. Spicegirl (NE)
14. Linneke (BE)
15. Craaii (BE)
16. Lorie (BE)
17. Linkin711 (BE)
18. Bloemenkoningin (NE)

Groetjes Bloemenkoningin

zondag 23 januari 2011 - 16:09
Hilde1741

Hilde1741

Nou ik zie dat er al heel wat leuke zaden zijn toegevoegd...zaden die ik ook nog wel zou willen proberen... alleen is de carroussel al bij mij gepasseerd heel in het begin. Wordt de carroussel gewoon verder doorgestuurd zolang het nog uitkomt voor de zaaiperiode ?
maandag 24 januari 2011 - 02:36
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi Hilde,

Van mij mag je hem hebben voor ik hem krijg als hij inderdaad zo snel blijft gaan. Dan blijft hij verder in Belgie totdat ik hem krijg. Dan ben jij nummer 18 en ik 19.

Groetjes Bloemenkoningin
maandag 24 januari 2011 - 14:15
Dietmar

Dietmar

Ik zou graag ook nog mee doen als deelnemer.

Dietmar (BE)

Wat ik kan aanbieden:
Pomodoro - San Marzano 2 (Ramberti-Rimini) - 30 zaadjes
Pomodoro - Roma VF (Ramberti-Rimini) - 16 zaadjes
Komkommer - Chinese slangen - 10 zaadjes

Zaden kiemen goed en komen recht uit verpakking dus zelf niet gewonnen.
Graag zou ik in bezit willen komen van volgende zaden:
3. Witte courgette
5. Tomaat coeur de boeuf

Groetjes [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 25 januari 2011 - 23:50
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi, de nieuwe lijst bij deze.

7. JohnyVoets (BE)
8. Maeseken (BE)
9. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
10 Tuinfairy(NE)
11. Tally79 (NE)
12. Elrike (NE)
13. Spicegirl (NE)
14. Linneke (BE)
15. Craaii (BE)
16. Lorie (BE)
17. Linkin711 (BE)
18. Dietmar (BE)
19. Bloemenkoningin (NE)

Is de envelop nu bij Johny?



woensdag 26 januari 2011 - 22:12
Hilde1741

Hilde1741

Ik wil er graag nog eens bij ja Hoeft niet, maar graag wel, kijk maar hoe hij verder loopt zou ik zeggen.
woensdag 26 januari 2011 - 23:32
johnyvoets

Johnyvoets

De envelop is deze morgend toegekomen. Zal er deze avond na de werkdag aan beginnen zodanig dat ze tijdens het weekend naar de volgende (Maeseken) kan verstuurd worden.

Als Maeseken zijn/haar adres even doormaild.
mvg
Johny
donderdag 27 januari 2011 - 08:23
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Sorry Hilde, even aanpassen.

7. JohnyVoets (BE)
8. Maeseken (BE)
9. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
10 Tuinfairy(NE)
11. Tally79 (NE)
12. Elrike (NE)
13. Spicegirl (NE)
14. Linneke (BE)
15. Craaii (BE)
16. Lorie (BE)
17. Linkin711 (BE)
18. Hilde (BE
19. Dietmar (BE)
20. Bloemenkoningin (NE)
vrijdag 28 januari 2011 - 09:02
johnyvoets

Johnyvoets

Ik heh nog geen postadres ontvangen van Maeseken ??

mvg
Johny
vrijdag 28 januari 2011 - 15:53
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hou het even in de gaten, als ze zaterdagavond nog geen adres heeft gestuurd dan vraag je het adres van Annabellie en stuur je de envelop naar annabellie en zet ik maeseke er weer tussen na spicegirl. Anders gaat de envelop te langzaam. Of het moet zijn dat je hem al even hebt dan stuur je hem nu al weg als je aan het adres kan komen van Annabellie.

Groetjes Bloemenkoningin
vrijdag 28 januari 2011 - 16:10
Dietmar

Dietmar

Hoi, het is het eerste jaar dat ik mee doe.
Hoe gaat het nu als volgt is zen werk?
Moet je wachten op een pm van iemand die je zaden wil hebben ? of moet je zelf hier in deze rubriek zetten wat je wilt? Ik snap het systeem nog niet zo goed
vrijdag 28 januari 2011 - 16:23
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi Dietmar, houdt het forum in de gaten. Zodra Hilde de envelop heeft kan ze het beste jouw een mailtje sturen met de vraag of je je adres wilt geven. Dan kun je meteen het mailtje beantwoorden en stuurt ze de envelop naar je toe. Als er in een zakje nog maar een paar zaadjes zitten en je wilt die graag maak je het zakje leeg. Anders pak je er wat uit en stopt deze weer terug in de envelop. Het is de bedoeling dat je zelf ook wat zaden kunt toevoegen aan de carrroussel. Je haalt de zadenlijst van het forum en voegt er zelf je zaden aan toe en zet hem terug op het forum.
Als jij de envelop hebt en die moet naar mij gestuurd worden, stuur je mij een mailtje zodat ik jouw mijn adres kan sturen. Als je nog niet weet hoe je dat moet doen op het forum leggen we het nog wel uit. De envelop mag niet heel lang bij iemand blijven want anders is hij niet op tijd terug voor iedereen om nog te kunnen zaaien.

Groetjes Bloemenkoningin
vrijdag 28 januari 2011 - 20:04
bisschop

Bisschop

dietmar,
ik zie dat je de komkommer chinese slangen hebt.
heb je deze al gekweekt en gegeten?
Wat waren jouw bevindingen

mvg
zaterdag 29 januari 2011 - 16:18
Dietmar

Dietmar

Heel lekker worden wel tot 40cm groot als je dat wilt.
Het moet wel voldoende warm zijn voor het zaad uitkomt. Vorig jaar was het eind mei, half juni voor er zaadjes ontkiemde. In juli maakte de plantjes enorm progressie. Augustus tot september massaal oogsten. Onder die geel courgetten ziede het resultaat.

Had nog een vraag inverband met de zadencarroussel:
Als ik het goed begrijp stuurt nummer 1 alle zijn zaadjes naar nummero 2 hij pakt dan de zaadjes eruit en voegt er weer nieuwe bij en verstuurt ze weer door naar nummero 3 op de lijst. Dan heeft eerste toch niet zoveel zaadjes als de laatste in de rij? Want de laaste zit dan met een pak meer zaden als numero 3 ofzo niet?


[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 29 januari 2011 - 17:52
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Dat klopt aan de ene kant. Alleen weet je op het einde niet wat er nog over is van de zaden die er in het begin ingestopt zijn want als iedereen er een paar wil is er op het einde misschien van verschillende niks meer.
Bij deze carroussel hebben we gekozen voor een lijst die vantevoren is gemaakt. Je hebt je daarvoor op kunnen geven. Bij de lentekriebels-carroussel kiezen ze ervoor om iedere keer wanneer iemand de envelop heeft een melding te maken op het forum.
Deze persoon zegt dat de eerste die bijv. voor woensdag 19.00 reageert de volgende is. Als je meedoet kun je dan zelf reageren wanneer je meedoet want de lijst komt elke keer op het forum te staan.

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 29 januari 2011 - 22:18
johnyvoets

Johnyvoets

De envelop is verstuurd naar Maeseken.
Bijgevoegd :
61. spigariello (blad broccoli)
62. slangenradijs
63. boomspinazie
64. mosterdblad
65. tomaat Granny Smit
66. aubergine
67. tuinmelde.

mvg
Johny
maandag 31 januari 2011 - 14:20
spicegirl

Spicegirl

Jeetje wat een lange lijst al zeg!
Ik kan niet wachten tot hij hier is
maandag 31 januari 2011 - 21:32
Dietmar

Dietmar

Oké, ik snap het systeem

Amaai tot nu toe al 67 verschillende zaden.
Hoeveel gram zit die envellope dan wel niet naar het einde toe.
Kan je dit dan nog wel met een gewone envellope ?
dinsdag 1 februari 2011 - 01:11
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

We gebruiken een bubbeltjes envelop die je op het postkantoor kunt halen. Je moet de zaden goed verdelen zodat hij in de brievenbus kan. Een gewone envelop gaat snel kapot. De prijs aan postzegels verschilt nogal in Nederland en Belgie.
dinsdag 1 februari 2011 - 08:37
Maeseke

Maeseke

De envelop ligt alweer klaar voor verzending. Ik wacht nog enkel op een bevestiging van Annabellie.
Johny had er enkele leuke zaden bijgestoken. Nog nooit van gehoord zelfs, dus ben ik heel benieuwd naar het resultaat.

Ondertussen zijn er enkele zaden niet meer voorradig. Dat is niet omdat ik hebberig ben (!?) maar in sommige zakjes zat nog maar 1 of 2 zaden. De onderstaande lijst is aangepast. Veel plezier ermee!

1.Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
8. Cucumber green long kashmir
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
31. Mini-sla Klein Duimpje
32. Halfhoge sluimererwt “dwarf grey sugar”
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
34. snijselderij “Amsterdamse donkergroene”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
41. Platte peterselie “Gigante d’Italia”
42. suikermaïs
43.basilicum grootbladig
44. prei blauwgroene (winter)
45.Rozemarijn
46.barbarakruid of winterkers
47.boerenkool
48. Okra Clemson spineless
49. knolselderie Monarch
50. radijs national 2, witpuntige radijs
51. gele meloen
52. wortelen de colmar, bewaarwortel
53. rabarber
54. rode kool "tete noir"
55. spinazie viking
56. lavas
57 Tomaat Santella (voor buiten, niet dieven )
58 Tomaat Ida Gold (zeer vroeg)
59 Olijfkomkommer
60 Ananaskers
61. spigariello (blad broccoli)
62. slangenradijs
63. boomspinazie
64. mosterdblad
65. tomaat Granny Smit
66. aubergine
67. tuinmelde.
68, staaksnijboon Helda
69, struiksnijboon Admires
70, Goudgele postelein Breedblad
71, Chinese bieslook
72, Gewone kervel
73, Peterseliewortel Berliner
74, Radijs Flamboyant Halflang met witte punt
75, Koolrabi Witte Weense
76, Pastinaak halflang
77, rode kleine pepertjes Royal Black (pikant met lekkere smaak)
78, Rucola (lekkere zachte smaak)
79. Dille
donderdag 3 februari 2011 - 20:22
Lorie

Lorie

Tof dat het zo vlot gaat.
Hopelijjk gaat het straks over de grens goed ...
vrijdag 4 februari 2011 - 09:45
Maeseke

Maeseke

Hallo groentencaroussel collega's,
ik hoor niets van Annabellie en maak me een beetje zorgen.
sinds 20 januari heeft Annabellie ook de 2 (Belgische en Nederlandse) enveloppen van de bloemencarrousel en sinds toen weten we enkel dat ze gebeld is met griep.
Dat is ondertussen 2.5 weken dat die carrousel stilligt.

Wacht ik nog even af of stuur ik de envelop naar iemand anders eerst door, zodat Annabellie later nog kan inspringen als ze opnieuw genezen is?
En naar wie stuur ik hem door?
Ik heb geen mogelijkheid om over de grens te posten.
zaterdag 5 februari 2011 - 10:49
Lorie

Lorie

Doorsturen naar de volgende, vind ik.
2,5 weken niks laten horen, zelfs als je ziek bent, vind ik toch te lang, als je weet dat er mensen op je wachten.
zaterdag 5 februari 2011 - 10:54
spicegirl

Spicegirl

Mee eens, doorsturen. Annabellie kan er later zo weer tussen toch? Alleen dan nog het vraagstuk waarheen. Ik ben voor nl maar dat is eigenbelang.
zaterdag 5 februari 2011 - 11:38
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi, ik zou hem gewoon naar tuinfairy doen. Doe er gewoon Belgische postzegels op en stop hem in Belgie op de post. Er zijn op het moment geen problemen bij de post en ik heb van de week post vanuit Belgie gekregen en die was er in 5 dagen.
Dus als tuinfairy haar adres even naar Maeseke wil sturen dan zet ik Annabellie er ergens anders weer tussen.

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 5 februari 2011 - 11:48
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Of ik maak de lijst zo.
Ik heb de onderste uit Belgie naar boven gezet.
8. Maeseken (BE)
9. Linneke (BE)
10. Craaii (BE)
11. Lorie (BE)
12. Annabellie (BE) mogelijkheid over de grens posten
13 Tuinfairy* (NE)
14. Tally79 (NE)
15. Elrike (NE)
16. Spicegirl* (NE)
17. Bloemenkoningin (NE)

Zeg het maar.
zaterdag 5 februari 2011 - 11:54
Lorie

Lorie

Ok, goed idee, dan kunnen we weer verder gaan!
zaterdag 5 februari 2011 - 12:26
linkin711

Linkin711

Hihi, zie ik mijn naam er weer niet tussenstaan

Hou er voor mij wel rekening mee , dat ik volgende week NIET thuis ben ....

Zorg dan maar dat ik die niet te vlug krijg ...

Met dank

jens
zaterdag 5 februari 2011 - 12:46
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Erg he!?
8. Maeseken (BE)
9. Linneke (BE)
10. Craaii (BE)
11. Lorie (BE)
12. Hilde (BE
13. Dietmar (BE)
14. Linkin711 (BE)
15. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
16. AnnTuinfairy(NE)
17. Tally79 (NE)
18. Ulrike (NE)
19. Spicegirl (NE)
20. Bloemenkoningin (NE)

Maeseken, doen we het zo dat jij naar Linneke stuurt? Of houden we verder de oude lijst aan en stuur je naar tuinfairy? Misschien is het met deze lijst het handigste.

zaterdag 5 februari 2011 - 13:30
linkin711

Linkin711



Dankewel

zaterdag 5 februari 2011 - 13:32
Maeseke

Maeseke

Ok
Ik heb een bericht naar Linneke gestuurd voor haar adres (niet makkelijk te vinden trouwens).
zaterdag 5 februari 2011 - 13:53
Maeseke

Maeseke

voor mij is het ook goed naar Nederland te sturen. graag stuur ik hem maandag verder.
Tuinfairy ben jij dan de volgende?

Laat ons zeggen , wie het eerst van de 3 haar adres doorstuurt, krijgt de envelop.
Annabellie, Linneke of Tuinfairy.

Good luck!
zaterdag 5 februari 2011 - 14:34
Maeseke

Maeseke

En de winnaar is..... Tuinfairy!
De envelop vertrekt op maandag aan zijn lange reis.

Sorry aan Annabellie...
ik hoop dat je snel weer beter bent!
zaterdag 5 februari 2011 - 14:59
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

De juiste lijst is nu dus:
9. Tuinfairy(NE)
10. Tally79 (NE)
11. Elrike (NE)
12. Spicegirl (NE)
13. Linneke (BE)
14. Craaii (BE)
15. Lorie (BE)
16. Linkin711 (BE)
17. Dietmar (BE
18. Hilde (BE)
19. Annabellie (BE, met mogelijkheid over de grens te posten)
20. Bloemenkoningin (NE)

We moet zorgen dat de envelop in maart bij nummer 20 is anders kun je niet meer zaaien. Dus moet iedereen binnnen 2 dagen de envelop weer op de post hebben. Dat moet kunnen want je kunt de lijst nu al bekijken en je eigen zaden al klaarleggen.

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 5 februari 2011 - 20:00
Lorie

Lorie

Ja, ik herinner me ook dat er problemen waren met Linneke.
Moeten we dan mensen waarvan we al ondertussen weten dat ze vergeetachtig zijn of zo, niet beter als laatste plaatsen... ?
zaterdag 5 februari 2011 - 21:24
Dietmar

Dietmar

Het zal in ieder geval nu wel sneller moeten gaan omdat de meeste posttrafiek nu binnen de landgrenzen gaat en niet om de 2 personen van België naar Nederland en van Nederland terug naar België moet gestuurd worden.
Nu had ik wel juist 3 Eurozegels gekocht voor naar Nederland (normaal bloemenkoningin, nu dus Hilde) te sturen. Maar die zullen zo ook nog wel van pas komen.

Met 1 Belgische postzegel kan je toch post tot 50 gr versturen. Maar als je nu meer als je nu meer gewicht hebt, moet je dan voor elke 50 gram extra gewicht gewoon een extra postzegel kleven???

Dus stel het pakketje komt bij mij aan ik voeg mijn zaadjes bij toe, leg het op de weegschaal en de weger geeft 160 gr, moet ik dan 4 postzegels kleven?
zaterdag 5 februari 2011 - 22:40
Lorie

Lorie

Ik zou het gewoon ff vragen in de post om te wegen en hoeveel erop moet of in zo'n postpunt in de carrefour of zo...
zondag 6 februari 2011 - 09:37
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Blijkbaar is in Belgie wat verandert met de post

Tarieven Priority Europa Postzegel van Nederland naar Belgie
Gewicht tot 20 gr - € 0,79

Gewicht Europa tot 50 gr. - 0,93
van Belgie naar Nederland

Genormaliseerd
Een brief of kaart moet voldoen aan de volgende voorwaarden voor verzending als genormaliseerd:
- Rechthoekig
- Postzegel in rechterbovenhoek
- Minimumafmeting: 90 x 140 mm
- Maximumafmeting: 125 x 235 mm
- Maximumgewicht: 50 gram
- Maximumdikte: 5 mm

Ik kom er niet achter hoeveel het is vanaf 50-100 gr. vanuit Belgie.
zondag 6 februari 2011 - 09:39
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Niet genormaliseerd betekent dat hij niet in de brievenbus kan. Dus goed kijken welke kolom je moet hebben.
zondag 6 februari 2011 - 14:10
Hilde1741

Hilde1741

Niet genormaliseerd betekent niet dat hij niet in de postbus past hoor. Ook vierkante postkaartjes zijn soms al "niet genormaliseerd". ZO koop je dan eens leuke goedkope nieuwjaarskaartjes...kan je er dubbel tarief op gaan kleven omdat ze "niet genormaliseerd" zijn. Echt belachelijk!
zondag 6 februari 2011 - 15:46
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Tally79 en Elrike hebben zich nog niet laten horen op het forum. Als het te lang duurt met het adres mag de envelop naar spicegirl.

Groetjes Bloemenkoningin
zondag 6 februari 2011 - 15:54
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

eigenlijk nog sneller. Ik weet niet voor wanneer de post in Belgie weggaat elke dag? In Nederland is dat elke dag voor 18.00 uur. Eigenlijk moet de envelop dan morgen voor die tijd op de bus zitten.
zondag 6 februari 2011 - 16:33
spicegirl

Spicegirl

Ik stuur voor de zekerheid vast mijn adres naar tuinfairy. Als Tally en Elrike niets laten horen kan de envelop naar mij. Ik zal vanavond ook vast wat zaden gaan uitzoeken die het assortiment verbreden
zondag 6 februari 2011 - 17:28
Lorie

Lorie

Voilà, dat zijn mensen waar je op kunt rekenen!
zondag 6 februari 2011 - 19:50
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Sorry Tuinfairy, ik had niet in de gaten dat je de envelop nog niet hebt! Ik zie het wel als je hem binnen hebt.

Groetjes Bloemenkoningin
zondag 6 februari 2011 - 20:32
spicegirl

Spicegirl

Ik liet me ook een beetje opjagen Nou ja, eerst even afwachten wanneer de envelop bij tuinfairy aankomt
zondag 6 februari 2011 - 21:12
annabellie

Annabellie

heb pm gestuurd
zondag 6 februari 2011 - 21:31
Maeseke

Maeseke

De envelop is gistermiddag vertrokken naar Nederland.

Sorry Annabellie, ik dacht dat je nog ziek was, omdat je al even niets meer hebt laten horen op de andere carrousels.
Ik ben er zeker van dat je nog kan inpikken op een later moment.
Veel zaaiplezier voor binnenkort!
dinsdag 8 februari 2011 - 08:45
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

De juiste lijst is nu dus:
10. Spicegirl (NE)
11. Tally79 (NE)
12. Elrike (NE)
13. Annabellie (BE)
14. Linneke (BE)
15. Craaii (BE)
16. Lorie (BE)
17. Linkin711 (BE)
18. Dietmar (BE
19. Hilde (BE)
20. Bloemenkoningin (NE)

De envelop is nu onderweg naar Spicegirl. Tally 79 moet nu het adres doorgegeven aan spicegirl. Dietmar zegt dat er al postzegels zijn gekocht voor Nederland. Als je wilt ruilen met Hilde kan dit.

Groetjes Bloemenkoningin

dinsdag 8 februari 2011 - 08:56
Maeseke

Maeseke

De envelop is nu naar Tuinfairy.
Anders zou zij niet meer zo gelukkig zijn hoor
dinsdag 8 februari 2011 - 08:58
tally79

Tally79

ik heb spicegirl een pm gestuurd met mijn adres
dinsdag 8 februari 2011 - 14:38
tally79

Tally79

ik heb al een hele verzameling zaden klaarliggen
tot welk gewicht mag de enveloppe gevuld worden?
dinsdag 8 februari 2011 - 14:59
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

De envelop moet door de brievenbus kunnen. Meestal als de envelop te klein wordt koop je bij het postkantoor een bubbeltjes envelop die iets groter is maar nog steeds door de brievenbus kan. Een gewone envelop gaat kapot.
dinsdag 8 februari 2011 - 15:43
spicegirl

Spicegirl

Ik heb inmiddels het adres van tally ontvangen, dus het moet inderdaad lekker snel kunnen gaan nu.
dinsdag 8 februari 2011 - 20:37
tally79

Tally79

als elrike mij haar adres dan ook alvast wil pm-en dan kan het heel snel gaan
woensdag 9 februari 2011 - 11:22
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Ik heb geen idee hoe ik in contact moet komen met haar. ze heeft zich op dit forum over groentencarroussel nog niet laten zien. Anders moet haar naar de volgende.

Groetjes Bloemenkoningin
woensdag 9 februari 2011 - 12:24
Lorie

Lorie

Naar mijn mening als sommigen al geen moeite doen om te antwoorden, topic te volgen, wanneer gaan ze dan tijd hebben voor enveloppe?
Je mag zelfs nog ziek zijn, een minuutje aan pc lukt toch ook wel é !!
woensdag 9 februari 2011 - 13:35
Lorie

Lorie

Tuinfairy, nee dat is niet bemoeien, dat is je mening uiten !
Dat zouden mensen vaker moeten doen.

woensdag 9 februari 2011 - 15:49
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

10. Spicegirl (NE)
11. Tally79 (NE)
12. Annabellie (BE)
13. Linneke (BE)
14. Craaii (BE)
15. Lorie (BE)
16. Linkin711 (BE)
17. Dietmar (BE
18. Hilde (BE)
19. Bloemenkoningin (NE)

Als de envelop bij Annabellie is even vragen of Linneke haar adres wil geven. Meteen ook vragen naar het adres van Craaii. weet iemand hoe ik craaii kan bemachtigen?

woensdag 9 februari 2011 - 18:44
Lorie

Lorie

Ik heb het adres van Linkin 711 die na me komt al gekregen.
woensdag 9 februari 2011 - 20:10
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Tuinfairy, als je het mailadres hebt stuur het maar naar mij door. als het een gewoon adres is ga ik dit niet proberen want we doen dit via het forum.
woensdag 9 februari 2011 - 21:57
tally79

Tally79

kan annabellie mij haar adres even pm-en?
dan heb ik dat vast klaar liggen
vrijdag 11 februari 2011 - 22:03
spicegirl

Spicegirl

Fijn dat hij onderweg is! Ik ga alvast zakjes klaarleggen nu ik weet wat er in zit.

zaterdag 12 februari 2011 - 11:00
spicegirl

Spicegirl

Hier ligt de nieuwe toevoeging al klaar.
En ik heb al zitten denken wat ik eruit ga halen.... leuk hoor!
Er staat er alleen eentje tussen die ik niet helemaal begrijp, de pepino tomaatboom. Ik ken pepino als meloenpeer, en tomaatboom zegt mij niets.
Volgens mij heeft bloemenkoningin hem erin gestopt?
Wie kan mij uitleg geven wat het is?
zaterdag 12 februari 2011 - 13:41
tally79

Tally79

ja dat met die pepino tomaatboom vroeg ik mij dus ook al af

ik heb inmiddels het adres van annabellie ontvangen
dus als de enveloppe hier aankomt kan die dezelfde dag nog weer op de post

ikzelf zit te azen op de witte courgette
is dit een nieuwere soort courgette?
of is dit de pattison (ofwel vliegende schotel)
zaterdag 12 februari 2011 - 15:04
Dietmar

Dietmar

Zou er iemand die nog "Wedstrijd ReuzenpompoenLong Gourd 2011" zaden op overschot heeft deze willen toevoegen in de zadencarroussel zou dat ik die alsnog kan bemachtigen. Vriendelijke groeten, Dieter



--------------------------------------------------------------------------------------------
Post heeft hier in België weer gestaakt

BRUSSEL (AFN) - In België is vrijdag vrijwel geen post bezorgd. Dat kwam door een staking in de vijf sorteercentra van het nationale postbedrijf bpost.

Het personeel legde in de nacht van donderdag op vrijdag het werk neer uit protest tegen een reorganisatie van het postbedrijf. De vakbonden vrezen dat die onder meer tot een verhoging van de werkdruk leidt. Ze noemden de actie een succes: 90 procent van het personeel nam deel aan de staking.


Bron: http://www.beursduivel.be/nieuws/101178/Poststaking_in_Belgieuml
-----------------------------------------------------------------------------------------------

zaterdag 12 februari 2011 - 16:16
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Wat een vragen allemaal! Ik heb een foutje gemaakt met pepino, dit is tamarillo tomatenboom. De courgette pattison is inderdaad vliegende schotel. Als er te weinig witte courgettezaden inzitten even zeggen. kan ik eventueel nog opsturen.
Ik zal kijken hoeveel zaden long gourd er bij mij inzitten maar ik kan niet iedereeen helpen.

Groetjes Bloemenkoningin
zaterdag 12 februari 2011 - 23:10
tally79

Tally79

Nee dat is begrijpelijk bloemenkoningin
ik wacht eerst de carrousell even af
toch alvast bedankt voor je aanbod
zondag 13 februari 2011 - 12:54
spicegirl

Spicegirl

Bloemenkoningin, bedankt voor je antwoord
Die ga ik er zeker uithalen!
zondag 13 februari 2011 - 13:23
spicegirl

Spicegirl

Ik neem die witte courgette niet, dus voor tally zal er zeker voldoende inzitten
zondag 13 februari 2011 - 17:14
tally79

Tally79

voor zover ik weet is het net als courgette
gewoon laten kruipen dus
mijn moeder had deze vroeger wel eens in de tuin maar vond de gele courgette lekkerder dus heet de pattison niet meer
zondag 13 februari 2011 - 18:56
tally79

Tally79

hierbij een foto van de pattison

Groenten

zondag 13 februari 2011 - 18:59
spicegirl

Spicegirl

@tuinfairy, ik ga ze ook voor 't eerst proberen dit jaar, maar heb de zaden al liggen
vandaar.
zondag 13 februari 2011 - 21:28
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

de pattisson bloeit net als een pompoen. Met heel veel meters! om te eten doen sommigen het dekseltje eraf snijden, vullen met gehakt en paprika en een uur in de oven. Ik gebruik hem om te bloemschikken.
zondag 13 februari 2011 - 21:38
Lorie

Lorie

Spicegirl is dus in blijde verwachting van de enveloppe als ik goed gevolgd heb!
maandag 14 februari 2011 - 09:32
spicegirl

Spicegirl

Ja! Hij is er.
Wat een leuke verrassing, ik had hem morgen pas verwacht.
Vanavond ga ik er eens rustig voor zitten (als ik niet in beslag wordt genomen door valentijnsperikelen
Morgen heb ik ws geen tijd, maar woensdag gaat hij zeker naar Tally.
maandag 14 februari 2011 - 17:37
spicegirl

Spicegirl

de envelop ligt klaar om morgen op de bus te gaan.

De nieuwe lijst:
1. Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
8. Cucumber green long kashmir
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
31. Mini-sla Klein Duimpje
32. Halfhoge sluimererwt “dwarf grey sugar”
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
34. snijselderij “Amsterdamse donkergroene”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
41. Platte peterselie “Gigante d’Italia”
42. suikermaïs
43.basilicum grootbladig
44. prei blauwgroene (winter)
45.Rozemarijn
46.barbarakruid of winterkers
47.boerenkool
48. Okra Clemson spineless
49. knolselderie Monarch
50. radijs national 2, witpuntige radijs
51. gele meloen
52. wortelen de colmar, bewaarwortel
53. rabarber
54. rode kool "tete noir"
55. spinazie viking
56. lavas
57 Tomaat Santella (voor buiten, niet dieven )
58 Tomaat Ida Gold (zeer vroeg)
59 Olijfkomkommer
60 Ananaskers
62. slangenradijs
63. boomspinazie
65. tomaat Granny Smit
66. aubergine
67. tuinmelde.
68, staaksnijboon Helda
69, struiksnijboon Admires
71, Chinese bieslook
72, Gewone kervel
73, Peterseliewortel Berliner
75, Koolrabi Witte Weense
76, Pastinaak halflang
77, rode kleine pepertjes Royal Black (pikant met lekkere smaak)
78, Rucola (lekkere zachte smaak)
79. Dille
80. Anijs Pimpinella Anisum (kruiden)
81. Zomerwortelen Parijse Markt 2
82. Komkommer Gele tros
83. Radijs Gaudry 3
84. Bloemkool Igloo
85. Broccoli Southern Comet F1|
86. Turkse Spinazie Epinard Sauvage
87. Nieuwzeelandse spinazie
88. Regenboogsnijbiet
89. Tomaat Yellow Pear
90. Australische Pluksla
91. Bloemkool violet

Groeten!
dinsdag 15 februari 2011 - 21:25
spicegirl

Spicegirl

De envelop is onderweg naar Tally.
woensdag 16 februari 2011 - 12:03
tally79

Tally79

De nieuwe lijst:
1. Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
3. Witte courgette
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
9. IJsbergsla
10. Veldsla verte de cambrai gala
11. Worteltjes Amsterdamse bak
12. Rucola
13. Tauge
14. Mechelse tros
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
21. Grote gele pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
31. Mini-sla Klein Duimpje
32. Halfhoge sluimererwt “dwarf grey sugar”
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
34. snijselderij “Amsterdamse donkergroene”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
41. Platte peterselie “Gigante d’Italia”
42. suikermaïs
43.basilicum grootbladig
44. prei blauwgroene (winter)
45.Rozemarijn
46.barbarakruid of winterkers
47.boerenkool
48. Okra Clemson spineless
49. knolselderie Monarch
50. radijs national 2, witpuntige radijs
51. gele meloen
52. wortelen de colmar, bewaarwortel
53. rabarber
54. rode kool "tete noir"
55. spinazie viking
56. lavas
57 Tomaat Santella (voor buiten, niet dieven )
58 Tomaat Ida Gold (zeer vroeg)
59 Olijfkomkommer
60 Ananaskers
62. slangenradijs
63. boomspinazie
65. tomaat Granny Smit
66. aubergine
67. tuinmelde.
68, staaksnijboon Helda
69, struiksnijboon Admires
71, Chinese bieslook
72, Gewone kervel
73, Peterseliewortel Berliner
75, Koolrabi Witte Weense
76, Pastinaak halflang
77, rode kleine pepertjes Royal Black (pikant met lekkere smaak)
78, Rucola (lekkere zachte smaak)
79. Dille
80. Anijs Pimpinella Anisum (kruiden)
81. Zomerwortelen Parijse Markt 2
82. Komkommer Gele tros
83. Radijs Gaudry 3
84. Bloemkool Igloo
85. Broccoli Southern Comet F1|
86. Turkse Spinazie Epinard Sauvage
87. Nieuwzeelandse spinazie
88. Regenboogsnijbiet
89. Tomaat Yellow Pear
90. Australische Pluksla
91. Bloemkool violet
92. Rode biet kogel 2
93.koolraap hollandse gele roodkop
94. Andijvie nummer vijf 2
95. Postelein groene
96. Bladselderij tall utah 52/70 claret

dit zijn allemaal nog dichte verpakkingen (ik gebruik ze zelf toch niet)
en inmiddels is het onderweg naar annabellie
ik heb het net naar het postkantoor gebracht

groetjes tally
donderdag 17 februari 2011 - 14:28
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hoi, wat snel! Van Annabellie naar linneke of craaii?

11. Tally79 (NE)
12. Annabellie (BE)
13. Linneke (BE)
14. Craaii (BE)
15. Lorie (BE)
16. Linkin711 (BE)
17. Dietmar (BE
18. Hilde (BE)
19. Bloemenkoningin (NE)

donderdag 17 februari 2011 - 14:46
tally79

Tally79

Ja jullie zitten allemaal met smart op die enveloppe te wachten
dus ik had al bedacht wat ik graag wilde hebben en hetgene wat er weer in moest vast klaar gelegd
dus een kwestie van uithalen en vullen
ik had zelfs mijn boodschappen tripje uitgesteld tot vanmiddag zodat ik de enveloppe naar het postkantoor kon brengen

groetjes tally
(die helemaal blij is met haar zaadjes)
donderdag 17 februari 2011 - 15:05
Lorie

Lorie

Tof van je Tally, en leuk als iedereen zo goed meewerkt.
Ik heb ondertussen ook gripzakjes gekocht. (altijd makkelijk, anders een gedoe...)
donderdag 17 februari 2011 - 16:09
annabellie

Annabellie

ik ben vol spanning aan het wachten ,tally heb je mijn adres nu al ontvangen ?
mvg tuingroetjes annabellie
vrijdag 18 februari 2011 - 10:30
tally79

Tally79

ja ik heb je adres en met wat geluk kan de enveloppe zaterdag al bij je in de bus vallen zeiden ze op het postkantoor
vrijdag 18 februari 2011 - 10:39
Lorie

Lorie

In België is er geen post op zaterdag. Pas maandag opnieuw.
vrijdag 18 februari 2011 - 14:07
porphyrion711

Porphyrion711

je mag mij schrappen!
vrijdag 18 februari 2011 - 16:22
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

wie is mij? porphyrion staat niet op de lijst. andere naam?
vrijdag 18 februari 2011 - 17:53
porphyrion711

Porphyrion711

linkin711
vrijdag 18 februari 2011 - 17:54
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

12. Annabellie (BE)
13. Linneke (BE)
14. Craaii (BE)
15. Lorie (BE)
16. Dietmar (BE
17. Hilde (BE)
18. Bloemenkoningin (NE

bijgewerkt.
vrijdag 18 februari 2011 - 18:28
porphyrion711

Porphyrion711

Heb ik gedaan ....Mijn excuses...Staat onder Een topic van Debby
vrijdag 18 februari 2011 - 22:08
porphyrion711

Porphyrion711

Mijn andere account Linkin711 is nog actief , heb deze aangemaakt omdat ik als ik op die andere probeer in te loggen ,krijg ik de melding dat ik mijn e-mailbevestiging via daar moet openen, alleen heb ik nooit die e-mail veranderd vandaar deze acc ...nogmaals mijn excuses
zaterdag 19 februari 2011 - 00:58
Lorie

Lorie

Annabellie, is de enveloppe al bij je geland?
dinsdag 22 februari 2011 - 10:03
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Wie wordt de eerstvolgende na Annabellie? Craaij of Lorie?
dinsdag 22 februari 2011 - 15:37
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Dietmar, wil jij nog steeds een zaadje van de wedstrijdpompoen van Greener?

Groetjes Bloemenkoningin
dinsdag 22 februari 2011 - 16:41
Dietmar

Dietmar

Mag altijd Bloemenkoning als je er nog hebt , kweekbakjes staan al gereed dus laat de zaadjes maar afkomen [afbeelding verwijderd niet-https]

Bij wie zitten ze nu?


Groeten,
Dieter [afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 22 februari 2011 - 17:11
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Annabellie krijgt hem nu via de post.
dinsdag 22 februari 2011 - 18:39
annabellie

Annabellie

mag ik het adres van de volgende dan hebben ,als jullie het weten ,liefst via pm . thanks
woensdag 23 februari 2011 - 15:28
Lorie

Lorie

Ik weet niet of ik al aan de beurt ben, maar heb Annabellie pm gestuurd.
woensdag 23 februari 2011 - 16:00
annabellie

Annabellie

mag de envelop naar lorie ?dan kan ik hem al klaar maken .
woensdag 23 februari 2011 - 19:53
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Dat is goed, zo gaat het het snelste.
woensdag 23 februari 2011 - 21:31
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Dietmar, wil jij voor of na Hilde i.v.m. postzegels.

Groetjes Bloemenkoningin
woensdag 23 februari 2011 - 21:32
Dietmar

Dietmar

Maakt mij niet echt uit. Ik heb nog 3 Eurozegels dus normaal is dat wel goed.

Groeten,
Dieter
donderdag 24 februari 2011 - 00:16
Lorie

Lorie

Wou dat ook net vragen vandaag...
donderdag 3 maart 2011 - 09:39
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Ik denk bij Lorie.
donderdag 3 maart 2011 - 09:55
Lorie

Lorie

Als hij op weg is naar me, nog niks ontvangen.
donderdag 3 maart 2011 - 10:24
Lorie

Lorie

Ontvangen. Naar wie stuur ik nu?
vrijdag 4 maart 2011 - 10:32
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo, wil Dietmar zijn adres naar Lorie sturen en Hilde haar adres naar Dietmar sturen? Lorie, jij mag de envelop naar Dietmar sturen zodra hij zijn adres naar jou heeft gestuurd. Groetjes Bloemenkoningin
vrijdag 4 maart 2011 - 11:54
Lorie

Lorie

Enveloppe ligt klaar voor verzending, ik wacht nog op het adres.
vrijdag 4 maart 2011 - 13:03
Dietmar

Dietmar

Mijn adres is doorgestuurd
Bloemenkoning wil jij je adres ook al ééns doorsturen naar mij,
Dan kan ik alles gereed maken en hopelijk heb jij hem dan nog volgende week
En dan is de carroussel rond

Groeten,
Dieter
vrijdag 4 maart 2011 - 21:44
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Lorie, heb jij het adres van Dieter(Dietmar) doorgekregen? Gaat de envelop naar Dieter of naar Hilde?
vrijdag 4 maart 2011 - 21:48
Dietmar

Dietmar

Hoi,

Ik heb het adres van Hilde in mijn mailbox ontvangen.
Dus dan zal ik het naar daar moeten zekers als ik de zaadjes heb ontvangen.
K'zit hier nu wel met 3 hollandse zegels maarja die geraken wel op.

Het zou toch wel handig zijn als de vaste volgorde zou vastgehouden worden en niet wekelijks van volgorde veranderd moest worden [afbeelding verwijderd niet-https]

Groete,
Dieter
zondag 6 maart 2011 - 22:35
Lorie

Lorie

Hallo

Enveloppe gaat vandaag op de post naar Dieter.

Succes!
maandag 7 maart 2011 - 09:27
Dietmar

Dietmar

Joepie

Naar wie moet ik hem daarna nu sturen Hilde of Bloemenkoniging?

Dieter,
maandag 7 maart 2011 - 17:00
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Naar Hilde en Hilde naar mij.
maandag 7 maart 2011 - 17:04
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

En dan weer heel veel plannen maken voor de zomer. En ook nadenken wat ik in mijn volkstuintje zet want er zijn veel plannen en niet genoeg grond en tijd om het bij te houden. En ik doe zeker weer mee aan een volgende carrousel. Of begin ermee.
maandag 7 maart 2011 - 17:55
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Graag gedaan. Ik ben al potjes aan het verzamelen voor alle zaden. Nu nog even kijken waar ik gripzakjes ga bestellen.
maandag 7 maart 2011 - 21:20
Lorie

Lorie

Ik heb ze in Nederland besteld...

Ja, tof de carroussel, omdat je dan s zaden kan proberen, waarvan je niet direct een pakje zou kopen, omdat je maar s 1 of 2 plantjes ervan wil.
En ook ideaal voor mensen met weinig plaats, dat je niet alle zaden zelf hoeft te kopen en kan ruilen!

Thx voor het initiatief!
dinsdag 8 maart 2011 - 09:54
lydia2

Lydia2

Hallo allemaal,

Ik heb heel in het begin de zadencarroussel mogen ontvangen en hoewel ik niet echt een zaaier ben, heb ik nu al veel plantjes om uit te planten en inderdaad zoals Lorie zecht enkele planten waar ik geen volledig zakje van kan kopen omdat ik de plaats niet heb. Een prachtig initiatief.

Hoop dat ik volgende keer weer mee mag doen.

Groetjes en tot de volgende

Lydia
dinsdag 8 maart 2011 - 09:59
Dietmar

Dietmar

Vandaag pakje in de bus gehad
[afbeelding verwijderd niet-https]
Er zitte behoorlijk wat zaden bij!
Heel leuk pakket:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heb mijn zaden erbij toegevoegd,
Morgen voor de middag doe ik de zaden nog op de postbus richting Hilde



Dieter ,
dinsdag 8 maart 2011 - 23:36
Dietmar

Dietmar

Hey Tuinfairy, had de nummertjes snelopgeschreven van de zakjes die er nog waren en nu snel de lijst nog gemaakt, kruipt allemaal behoorlijk wat tijd in maar het is toch de moeite. Vandaag heel hard mijn best gedaan om alles tijdig op de post te krijgen. Gisteren aangekrege en vandaag al terug op de post. Dus Hilde zou hem morge mss al moeten hebben.
Het pakketje woog 152gram en ik moest €2,30 betalen in de Carrefour.


De nieuwe lijst:
1. Bulgarian Carrot peper
2. Peter pepper
4. Pepino tomaatboom
5. Tomaat coeur de boeuf
6. Tomaat roma tros
7. Salvia scarlei groot
10. Veldsla verte de cambrai gala
12. Rucola
13. Tauge
15. Ramanas
16. Rode biet kogel
17. Rode biet cylindra
19. Mini pompoen oranje
20. Ei pompoen
23. Paprika rood
24. Paprika middelgroot oranje
25. Paprika oranje
26. Gele punt paprika
27. Paprika bruin
28. Schorseneren duplex
31. Mini-sla Klein Duimpje
33. Blauwe bes “Chichiquelite”
36. Stokspekbonen “Blauhilde”
38. Kangaroe-appel “Solanum aviculare”
40. Roodbladige Krootjes “Bull’s Blood”
42. suikermaïs
44. prei blauwgroene (winter)
45.Rozemarijn
46.barbarakruid of winterkers
47.boerenkool
48. Okra Clemson spineless
49. knolselderie Monarch
50. radijs national 2, witpuntige radijs
51. gele meloen
52. wortelen de colmar, bewaarwortel
53. rabarber
54. rode kool "tete noir"
55. spinazie viking
56. lavas
57 Tomaat Santella (voor buiten, niet dieven )
58 Tomaat Ida Gold (zeer vroeg)
60 Ananaskers
63. boomspinazie
65. tomaat Granny Smit
67. tuinmelde.
68, staaksnijboon Helda
69, struiksnijboon Admires
72, Gewone kervel
73, Peterseliewortel Berliner
75, Koolrabi Witte Weense
76, Pastinaak halflang
78, Rucola (lekkere zachte smaak)
79. Dille
80. Anijs Pimpinella Anisum (kruiden)
81. Zomerwortelen Parijse Markt 2
82. Komkommer Gele tros
83. Radijs Gaudry 3
84. Bloemkool Igloo
85. Broccoli Southern Comet F1|
86. Turkse Spinazie Epinard Sauvage
87. Nieuwzeelandse spinazie
91. Bloemkool violet
92. Rode biet kogel 2
93.koolraap hollandse gele roodkop
94. Andijvie nummer vijf 2
95. Postelein groene
96. Bladselderij tall utah 52/70 claret
97. Gele punt paprika
98. Smackpaprika rood
99.Heemst
102. Mariadistel “Geneeskrachtig kruid”

Zaadjes die ik heb toegevoegd + uitleg:

103. Pomodoro "Scatolone 3"
104. Pomodoro "San Marzano 2"
105. Pomodoro "Roma VF"
106. Paprika "Yolo Wonder"
107. Komkommer "Chinese Slangen"

Veel plezier er nog mee
woensdag 9 maart 2011 - 21:59
tuinfreakske

Tuinfreakske

hilde kan je hem nu naar mij sturen als het ja is vraag dan mijn adres maar
vrijdag 11 maart 2011 - 15:59
tuinfreakske

Tuinfreakske

hilde je hebt een bericht
zaterdag 12 maart 2011 - 17:22
Hilde1741

Hilde1741

Hey hey,

Ik heb hem nog niet ontvangen, dus hoop op maandag ...

Heb wel geen bericht ontvangen in mijn mailbox hoor!
zaterdag 12 maart 2011 - 22:24
tuinfreakske

Tuinfreakske

en nu dan ??
zaterdag 12 maart 2011 - 22:26
tuinfreakske

Tuinfreakske

bloemenkoningin had gezegd tegen mij dat ik hem nog kon ontvangen als ik maar zorgde dat hij volgende week terug bij haar was
zondag 13 maart 2011 - 10:52
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

mits de envelop op tijd terug is bij Hilde.
zondag 13 maart 2011 - 11:16
tuinfreakske

Tuinfreakske

ja wist ik ook al maar wat ik nog niet snap als hij niet op tijd bij hilde is kan jij hem dan nog naar mij sturen of gaat dat dan niet meer ??
zondag 13 maart 2011 - 11:17
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Je moet gewoon even afwachten.
zondag 13 maart 2011 - 13:33
tuinfreakske

Tuinfreakske

natuurlijk ik ben 22
zondag 13 maart 2011 - 19:01
Lorie

Lorie

Tuinfreakske misschien wel een beetje vervelend voor de rest als jij er nu nog moet tussenkomen. De organisators hadden een mooie regeling gepland, als zij nu voor iedere nieuwkomer nog veranderingen moeten invoeren...

Misschien had je beter wat vroeger kunnen reageren?

Misschien kan je je beter aanmelden voor volgend jaar!

maandag 14 maart 2011 - 08:41
tuinfreakske

Tuinfreakske

oooow heel jammmer dan mar ik ben pas lid sinds enkele dagen


maar hoe bedoel je een nieuwe regeling ??
maandag 14 maart 2011 - 16:47
tuinfreakske

Tuinfreakske

oke jammer dan er zat in soort zaad in ie ik wou daarvoor deed ik het ik zal zo meeetn even kijken welke het was en vraag ik een ruil aan
maandag 14 maart 2011 - 17:58
tuinfreakske

Tuinfreakske

normaal gezien op weg naar mij maar ik heb nog niets ontvangen
zondag 20 maart 2011 - 09:25
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hij is bij mij belandt. Tuinfreakske, ik stuur hem niet meer volledig naar u toe want dit is het laatste station. Hij gaat in oktober weer opnieuw beginnen. Je mag wel nog doorgeven aan mij of je iets perse wilt hebben dan stuur ik het nog door want je geeft aan dat je iets graag wilde hebben.

Groetjes BLoemenkoningin
zondag 20 maart 2011 - 13:14
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Ik heb net de tomaten en paprikazaden gezaaid en de sla en peultjes buiten gezaaid. De ui gezet en de tuinbonen. Van de bloemen de afrikaantjes.
De vingers kriebelen!
zondag 20 maart 2011 - 14:56
tuinfreakske

Tuinfreakske

bloemen koning je hebt een bericht
zondag 20 maart 2011 - 18:26
Dietmar

Dietmar

Tof dat de zaden helemaal rond zijn gegaan iemand de pomodoro zaad genome?
Laat maar iets wete of het goed uitkomt

K'heb gisteren de Nieuwzeelandse spinazie, oranje paprikas, gele puntpaprika's, smackpaprika's , rabbarber & rode bieten van de caroussel gezaaid hopelijk komt alles goed uit

Groeten,
Dieter
zondag 20 maart 2011 - 21:05
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Toch niet allemaal buiten? Ja, ik heb zaad van de pomodoro gezaaid. Lijken me fijne, zachte tomaten.

Groetjes Bloemenkoningin
zondag 20 maart 2011 - 21:53
Dietmar

Dietmar

Een deel in bakken in de serre en andere in kweekbakjes binnen
zondag 20 maart 2011 - 22:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon