menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje

Ga naar meest recente reactie

an

An

Antwoord op 25/10/2010 om 09:58 Wijzig
stomme vraag maar kan je nu nog iets zaaien in de volle grondt.
heb alleen kwa opbrengst dit jaar de paprika's de rest is mislukt
tomaten had ik heel veel maar door die aardappelziekte verloren gegaan.
wat kan je dus nu nog zaaien,alles is nu leeg voor volgend jaar.
groetjes an(heb 2 x een meter bij een meter ongeveer.)
woensdag 27 oktober 2010 - 09:49
Fabienne

Fabienne

Dag An,

daar ik zelf pas besloten heb om groentjes te kweken kan ik niet op je vraag antwoorden.
Wat mij opvalt in je berichtje is dat je twee keer 1x1m hebt. Ik dacht ook aan twee bedjes om te beginnen, maar ik vraag mij af
- hoeveel m2 je minimaal moet hebben voor één persoon om toch wat opbrengst te hebben ?
- welke groentjes brengen best op voor een beginner ?
Hopelijk heb je daar ervaring mee.

Groetjes,
Jenne
woensdag 27 oktober 2010 - 11:12
an

An

Hoi Jenne ,
ik heb 2x 1m, dat komt omdat ik het eigelijk in mijn siertuin doe en tegen de schutting staan tayberry,braam en japanse wijnbes,
en in het midden van die 2 meter staat een appelboompje elstarik ben het gaan gebruiken omdat ik er toen tomaten steeds op neer zette.
en aangezien het toch de hele winter tot 15 mei leeg staat dacht ik ik kan er misschien wel wat anders op zetten wat wel in de winter kan staat het ook niet zo leeg.

om op jou vraag terug te komen (als leek geantwoordt,en goed bij nagedacht)
kom je met 1 of 2 vierkante meter heel ver zeker met 2 vierkante meter,
maar zoals sla en dergelijke in tussen poses te zaaien als de een klaar is dan is de volgende ook bijna klaar,dus met een week tussen pauze met zaaien bv.zodat je steeds nieuw hebt(moet zeggen dat hier bij mij ook de fout ligt)
je zou radijs,sla ,boontjes,tomaten,paprika ,courgette en worteltjes,bietjes,
en zo kunnen doen,maar daar kan je op zijn vroegst in febr, (voorzaaien van paprika (binnen) mee beginnen tomaten moet je voor april ook gezaaid hebben binnen.(sla,radijs,worteltjes,boontjes is gelijk in de volle grond,hoewel sommige van dit forum sla ook voor zaaien binnen (kan eerder naar buiten dan tomaten ) en dan als plantje in de grond zetten hangt ook af wat voor soort je dan hebt,
maar tomaten en paprika altijd binnens huis voorzaaien en tegen de tijd dat het warmer wordt in april overdag even naar buiten en snachts naar binnen halen i.v.m nachtvorst.tot 15 mei.

als je bij groenten leest kan je ook bij zaaien kijken voor tips,en bij zoeken bv sla zaaien in tikken en dan zal er wel eens een vraag gesteld zijn en dan heb je daar
weer extra in formatie van hoe jij het dan zou kunnen doen,

heel veel succes,
groetjes an
woensdag 27 oktober 2010 - 12:19
Fabienne

Fabienne

Dank je An voor deze zeer nuttige info !

Jenne
woensdag 27 oktober 2010 - 12:31
Jorg

Jorg

Veldsla, knoflook Moestuin
woensdag 27 oktober 2010 - 12:53
an

An

was ik al bang voor dat dat alleen nog kon bedankt Yorg voor je antwoord
woensdag 27 oktober 2010 - 13:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon